• boshab

BIM Februari 2020

Som rubriken lyder, BIM februari!

4/2 - boshab

• Svar på tråden BIM Februari 2020
  • boshab
    Sofieelises skrev 2020-01-30 13:48:23 följande:

Känner ni också att "alla andra" blir gravida men inte ni?

Detta är mitt 6e eller 7e försök. Vet att det inte är någonting i sammanhanget men för mig är det en evighet. Har barn sedan innan och är med i några Facebookgrupper (mammagrupper) där flera andra också försöker bli gravida. Och SJÄLVKLART tar det sig på första eller andra försöket och själv står man där månad efter månad medans de droppar av. Och nu fick jag veta att två av mina väninnor ska ha barn, båda två på FÖRSTA försöket ofc.

Jag har barn sedan innan och jag vet att jag inte ska gnälla men den här resan är inte rolig, känner mig urdeppig idag.

ÄL idag men känner redan på mig att det inte blev något denna månaden, varför vet jag inte. Varit "hälsosam" alla dessa månader för att främja graviditet men nu skiter jag i det känner jag så nu åkte energidrycken fram (dragit ner på koffeinet innan t ex) och i helgen ska jag unna mig ett glas vin.

Ursäkta gnäll, men är verkligen låg idag. Om det finns NÅGON som känner som mig så hojta gärna.

Och vill absolut inte trampa någon på tårna med inlägget, vet att mina försök är futtiga i jämförelse med många andras. Ni som försökt länge - fan vilka kämpar ni är.

Här är (tyvärr) en till som emellanåt tappar hoppet. Har många i min "närhet" som blivit gravida. Den ena efter den andra. Några kollegor. Då har man såklart andra kollegor som plumpt frågar när det är dags för mig, "vill inte du ha barn snart" etc. Vi har försökt ett år, påbörjade utredning där vi kollade hormoner, spermakvalitet, gjorde en äggledarspolning på mig osv. Allt normalt. Vilket känns jätteskönt. Men VARFÖR tar det sig inte?!

Jag har varit superdeppig, började bli det efter försök 6-7. Har hållit mig över ytan men känns som att jag tyvärr är på väg ner igen. :( Gråter väldigt lätt. Gråter alltid när mensen kommer. Känner mig värdelös som aldrig blir gravid. Har så mycket negativitet och vet fan inte hur jag ska bryta det. Och jag känner helt ärligt - hur mycket mer orkar jag försöka?

Jag och min sambo planerar ett giftermål detta år, tänkte att detta blir perfekt avledning. Är jätteglad att vi börjar planerar men funkar sådär med att tänka på annat. Vill ju bara bli gravid...

Man ska vara ödmjuk med allt gällande att försöka bli gravid, men tycker man har all rätt att uttrycka sina känslor/tankar. Allas resa ser olika ut och hur man upplever saker och ting är ju också individuellt.

Och håller med det här med att vara hälsosam och i sin "bästa form" för att gynna en graviditet.

Unna dig ett glas vin. Unna dig något gott. Osv. Jag har börjat släppa lite och tänker att det löser sig ändå. Man blir så jäkla lätt för sträng mot sig själv!
  • vitae

Jag har efter två cykler på 34-35 dagar återigen LH-stegring när jag ?ska?, ÄL förväntas under morgondagen. Vilket isåfall betyder att BIM är på självaste Valentines. Så vi får antingen fira eller tröstäta.

Jag gick ner lite i vikt senaste månaden samt tog bidrottninggele, vet inte vilket som gjorde susen. Jag har även behandlat mig för en BV. Tog självtest och såg att pHvärdet var åt skogen där nere. Så jag hoppas såklart att chanserna ökar nu när jag är i balans på flera plan :)

• idamaria

Hej tjejer!

Jag och min sambo har ett barn på snart 3 år. Det tog på första försöket. Nu är längtan efter ett syskon stoor. Vi är inne på försök 11. Imorse gjorde jag ett test (bim -3) la det på bänken sen glömde jag bort och kolla. När jag kommer hem ser jag detta. Vad tror ni? Vågar såklart inte hoppas för mycket ...

• Jasmine00

Hej! skriver upp mig på listan, har BIM 13/2 hade ägglossning igår och vi fick till det 3-4 gånger igår och samma idag och imorgon ska vi försöka igen. Desvärre inte dagarna innan ägglossning men men  vi håller tummarna! :)

1/2 - Milor, mijjan12, Loea, Gosmys 

2/2 - Izzy123, LouiseO 

4/2 - boshab, LBP91, Ringingrid 

5/2 - Barbrastreisand, Emalie 

6/2 - Carline, ESemlan84 

7/2 - Arneliis, 123fjäril 

8/2 - Nixtie, Etaj 

10/2 - Bellsss 

11/2 - Sofieelises, Sarakarolina, Lyra78 

12/2 - Snarttrettiochtrevar89 

13/2 - Scrootie, Fnattilur, Trollkvinna123, Jasmine00

16/2 - Mikkan, myownworstenemy 

20/2 - Link92

29/2 - Mammaresan

• milor

Idag kom mensen precis som jag trodde! Det blev alltså ingen födelsedagspresent till sambon, haha.
    Då går vi vidare mot försök nr 2 helt enkelt.

• Louiseo

Idag verkar det som att min mens smugit igång. Det är bruna flytningar, så som min mens alltid börjar. Om jag inte är en av de som blöder men ändå är gravida .. men vem har den turen. 

Antar att jag får fortsätta vidare i BIM mars 2020 :( 

• Louiseo
    milor skrev 2020-01-30 19:43:27 följande:

Idag kom mensen precis som jag trodde! Det blev alltså ingen födelsedagspresent till sambon, haha.
    Då går vi vidare mot försök nr 2 helt enkelt.

Åh, vad sjukt att vi skrev nästan samtidigt. Det blev samma för mig :( Jag får ta nya tag till försök 10 .. :( <3
  • milor
    Louiseo skrev 2020-01-30 19:47:12 följande:
    Åh, vad sjukt att vi skrev nästan samtidigt. Det blev samma för mig :( Jag får ta nya tag till försök 10 .. :( <3

Haha, ja verkligen!

Kämpa på! <3

• Carline
    idamaria skrev 2020-01-30 19:07:42 följande:

Hej tjejer!

Jag och min sambo har ett barn på snart 3 år. Det tog på första försöket. Nu är längtan efter ett syskon stoor. Vi är inne på försök 11. Imorse gjorde jag ett test (bim -3) la det på bänken sen glömde jag bort och kolla. När jag kommer hem ser jag detta. Vad tror ni? Vågar såklart inte hoppas för mycket ...

Spännande! Jag har också kört på Babyplan (detta är mitt tredje försök) och mina brukar inte se ut så när de torkat, så jag tycker det ser hoppfullt ut! Tog ett idag äl+8 (är nog för tidigt egentligen, men är så sjukt nyfiken), och inbillade mig att jag såg något svagt just i kanterna. Lycka till, och uppdatera gärna om du tar ett till! :)
  • Bellsss
    Sofieelises skrev 2020-01-30 13:48:23 följande:

Känner ni också att "alla andra" blir gravida men inte ni?

Detta är mitt 6e eller 7e försök. Vet att det inte är någonting i sammanhanget men för mig är det en evighet. Har barn sedan innan och är med i några Facebookgrupper (mammagrupper) där flera andra också försöker bli gravida. Och SJÄLVKLART tar det sig på första eller andra försöket och själv står man där månad efter månad medans de droppar av. Och nu fick jag veta att två av mina väninnor ska ha barn, båda två på FÖRSTA försöket ofc.

Jag har barn sedan innan och jag vet att jag inte ska gnälla men den här resan är inte rolig, känner mig urdeppig idag.

ÄL idag men känner redan på mig att det inte blev något denna månaden, varför vet jag inte. Varit "hälsosam" alla dessa månader för att främja graviditet men nu skiter jag i det känner jag så nu åkte energidrycken fram (dragit ner på koffeinet innan t ex) och i helgen ska jag unna mig ett glas vin.

Ursäkta gnäll, men är verkligen låg idag. Om det finns NÅGON som känner som mig så hojta gärna.

Och vill absolut inte trampa någon på tårna med inlägget, vet att mina försök är futtiga i jämförelse med många andras. Ni som försökt länge - fan vilka kämpar ni är.

Här är en till! Vi har en 2 åring, ett riktigt mirakel barn som vi är så tacksamma för <3 Vi är på försök 9 nu kommer mensen blir det försök 10.. Jag har dessutom svår endometrios så vi vet inte ens om jag kan bli gravid naturligt.
Svar på tråden BIM Februari 2020