• boshab

BIM Februari 2020

Som rubriken lyder, BIM februari!

4/2 - boshab

• Svar på tråden BIM Februari 2020
  • Freya18

Efter en konstig månad så är iaf ägglossningen över för denna gång. Nu har vi gjort det vi kan och bara vänta. Fick till det bara två gånger, i fredags och i söndags då jag hade ägglossning. Ägglossningen brukar komma runt CD 15, men kom på CD 22 denna gång.

Och nu är maken också helt med på bebisplanerandet. Känns superbra! Han har som sagt varit lite fram och tillbaka med sina tankar. Men från början av vårt förhållande ville han ha en stor familj, sen fick vi världens underbaraste son och maken blev nöjd. Haha. Men nu kör vi på och det återstår och se om det blir bebis 2020 eller längre fram.

Tänk om man kunde få välja fritt när man vill bli gravid! Det hade varit fantastiskt.

• Bellsss
    Arneliis skrev 2020-02-03 19:24:02 följande:

Åh grattis:) hoppas jag har samma tur. Tar nog ett testa tidigt imon. Vilket test tog du?

Tack! Predictor early :) litar inte alls på CB efter att ha fått spök.
  • Nathiis
    Freya18 skrev 2020-02-03 21:17:13 följande:

Efter en konstig månad så är iaf ägglossningen över för denna gång. Nu har vi gjort det vi kan och bara vänta. Fick till det bara två gånger, i fredags och i söndags då jag hade ägglossning. Ägglossningen brukar komma runt CD 15, men kom på CD 22 denna gång.

Och nu är maken också helt med på bebisplanerandet. Känns superbra! Han har som sagt varit lite fram och tillbaka med sina tankar. Men från början av vårt förhållande ville han ha en stor familj, sen fick vi världens underbaraste son och maken blev nöjd. Haha. Men nu kör vi på och det återstår och se om det blir bebis 2020 eller längre fram.

Tänk om man kunde få välja fritt när man vill bli gravid! Det hade varit fantastiskt.

Åh vad skönt :'D Håller tummarna !

Jag ska enligt NC ha äl på onsdag .. Sex idag och legat med benen i luften i typ 40 min x'D Haha. Låta gravitationen göra sitt ?

Nu hoppas vi att bebis fortsätter vara snäll i veckan så vi kan få till det ett par gånger till ^^
  • noraaa
    Carline skrev 2020-02-03 20:00:22 följande:

Känner igen mig så väl!! Har BIM 6/2, tycker också att jag känner av molvärk och har ont i brösten, men får bara negativa test (det har redan blivit några stycken, haha). Vi får försöka hålla hoppet uppe några dagar till, det kanske är för tidigt ännu :)

Jag ska köpa ett digital imorgon, men kommer vänta med det tills jag har passerat bim-dagen. Hoppas att vi får vårt efterlängtade plus! ????
  • Loea
    Leah56 skrev 2020-02-03 18:55:13 följande:

Jag undrar om någon känt av att de "drar" i äggstockarna? ibland höger ibland vänster. svårt förklara, lite diffus men som att de drar åt i mellan åt och sen molvärk. 

Ja det var det enda av mina symptom som faktiskt varit på riktigt. Dock tyckte jag att det kändes med nedåt och mot mitten jämfört med mensvärk som känns i äggstockarna. Kändes som att det drog/nöp/ilade. Och jag vart gravid denna gången :)
  • Soderstream

Jag känner mig väldigt varm, brösten har vuxit mer än en storlek men de ömmar inte något vidare. Lätt rosa flytning igår och milt illamående, lätt mensvärk , halsbränna. Har bim i veckan. Alla symptom på ÄL försvann två-tre dagar efter vi sexade första gången. Efter det kom allt detta smygandes.

Men har haft utebliven ägglossning tidigare och mådde femtio gånger värre än nu. Vågar inte ens spekulera

• Loea
    Freya18 skrev 2020-02-03 21:17:13 följande:

Skulle inte säga att det är så bara med två gånger! Det är väl det perfekta. För oss gick det vägen denna månaden och då hade vi fått till det en gång i samband med ÄL, helt perfekt helt enkelt :)
  • Enkeli

Grattis Loea! Jättekul! När testade du?

Jag är lite förvirrad, fick negativt idag men känner inte alls mensen. Vad är bästa testet?

• Loea
    Enkeli skrev 2020-02-04 06:41:31 följande:

Grattis Loea! Jättekul! När testade du?

Jag är lite förvirrad, fick negativt idag men känner inte alls mensen. Vad är bästa testet?

Jag testade första gången bim-3. Hade förväntat mig blankt så ville ta ner mig själv och förväntningarna på jorden lite så att jag inte skulle bli fullt så ledsen om mensen kom, litar nämligen inte ett dugg på streck man bara kan ana. Vilket jag trodde var det man kunde få så tidigt. Men upp dök ett tydligt streck. Sen har jag testat var tredje dag för att se att det ökade. Är på bim+3 nu.

När har vi bim? Jag har använt lite olika, bla rfsu, tycker dom har funkat bra.
  • MissJibs

Antar att jag får se mig som besegrad denna månad o bara invänta mensen. Köpte RFSU testa ofta igår. Tog ett igår efter att ha hållt mig i 4 timmar. Tyckte jag såg ett svagt svagt streck. Kanske bara testögon som luras. Tog ett imorse när jag vaknade o jag kaaaanske kan ana ngt men d övertygar mig inte. Haft mensvärk till o från dagligen i 2 veckor, d har spänt o dragits i livmodern. Så jag antar att kroppen lurar mig. Fick missfall i tidigt i januari. Blödde från 25/12 (mens) men sen fortsatte jag blöda lite fram till januari o fick missfall. Tror att själva missfsllet kanske var den 9/1 Men svårt att veta då jag blödde hela tiden. Men 10/1 blev blödningen mer. Den 15/1 slutade jag blöda. Så min cykel e f#%$@×!!! Ursäkta... Men jag vet inte... den 19 feb hade jag iaf ÄL flytningar. Men enligt ältest hade jag ingen stegring då. Men testen tog oxå slut den dagen. Så jag känner mig oviss om allt.

Svar på tråden BIM Februari 2020