Bim juni 2020
Så kom tant röd idag, nu går vi all in för att det ska bli ett pluss i juni! <3 Försök nr 26.
Bim 1/6
Så kom tant röd idag, nu går vi all in för att det ska bli ett pluss i juni! <3 Försök nr 26.
Bim 1/6
Måste man invänta mens innan man kan börja smörja med progesteronkräm? Har väntat snart 2 v. och nej, jag är inte gravid
Måste man invänta mens innan man kan börja smörja med progesteronkräm? Har väntat snart 2 v. och nej, jag är inte gravid
Tempen stiger. 37,00 idag!
Vad tror ni?
Progesteron ska du smörja med efter konstaterad ägglossning !
Antar jag inte haft äl denna månad dock
Då finns det ju ingen anledning att smörja med progesteron nu då utan då är det ju bara att vänta (:
Har läst mig till någonstans (har dock inga källor eller medicinsk fakta på det) att om man tar progesterontillskott innan ägglossning kan kroppen tro att den är gravid och därför inte släpper ägg ..
Aha på det viset. Skit då. Är liksom 47 dagar sedan senaste mensen idag :(
Ja, mellan mens och ägglossning ska du inte använda det i alla fall (: Hoppas mensen kommer snart så du kan börja om !
Va, ska man inte? Enligt bipacksedeln ska man smörja från dag 7 i cykeln och 10 dagar framåt
Gäller det när man ska försöka bli gravid ? Jag använde progesteronkräm när vi fick vår första och läste då att man skulle vänta till konstaterad ägglossning :P Gjorde likadant denna gången och är nu gravid .. Men som sagt så har jag inte medicinska fakta utan det är bara något jag läst (: