Bim juni 2020
Så kom tant röd idag, nu går vi all in för att det ska bli ett pluss i juni! <3 Försök nr 26.
Bim 1/6
Så kom tant röd idag, nu går vi all in för att det ska bli ett pluss i juni! <3 Försök nr 26.
Bim 1/6
Har du något som förändrats som kan störa cykeln? Tex fått barn rätt nyligen? Ammar?
Det är svårare att bli gravid eftersom ägget knappt hunnit fästa, och tillräckligt med hormon inte hinner bildas innan det stöts ut av mensen. 10 dagar e ok, men färre än så är svårt. Har du inget som påverkar cykeln kan de va en god idé att kontakta gyn :)
Jag fick barn i slutet på Mars -19, slutade amma vid årsskiftet och mensen kom tillbaka i slutet på Januari.
Och vi har försökt sen dess.
Får se om den här cykeln rättar till sig ytterligare (: Annars för jag höra vad gyn tycker.
Försök nr 11. Dessa streck dök upp efter testtiden, är det möjligt att de är positiva? Någon som fått liknande på Predictor early?
Grattis till alla plus! Jag är på typ äl+11 idag. Använde ett rfsu testa tidigt igår och tyckte mig skymta ett streck. Likaså idag på testlagrets vanliga test med morgonurin. Har ev haft lite molvärk senaste dagarna (men det kan ju vara inbillning också), och avsaknad av pms som jag har stora problem med annars. Hoppas sååå att jag är gravid! Önskat det sen december när jag fick tillbaka mensen efter förlossningen med sonen som idag är drygt 10 månader.
Jag hade också kort lutealfas förra månaden. 7 dagar. Cykeln innan är jag tveksam till om jag ens ägglossade. Fick barn jan-19. Mensen åter april-20. Ammar fortfarande
Kanske är det bara så att kroppen fortfarande spökar iom graviditeten och amningen? För min del tror jag så är fallet. Och min tuttgalning känns långt ifrån redo att sluta...
Är idag på äl+5.
Kul. Blev just nekad på drop-in på gyn på mitt sjukhus med hänvisning att ringa och boka tid då detta inte är akut, trots jag försökte tala om att jag ringt 2 ggr tidigare och dom nekat mig då med...
Ska man gå runt med den här oron och inte ha rätt till hjälp??! :(
Jag köpte ett clearblue early som var positivt! :D
Du kan ju söka en privat gynmottagning, brukar gå rätt fort och dom är hjälpsamma:)
Och så kom mensen till slut, 20 dagar senare än väntat utan att blivit gravid. Mest lättad eftersom jag började oroa mig för klimakteriet ... 29 år gammal!
42 dagar nu sedan mens...
flera som är sena? :/