BF Oktober 2021
Tråden för oss med BF oktober 2021
Här samlas vi och följs åt i resan under och efter graviditeten.
Stöttar, frågar, undrar, diskuterar och peppar!
Tråden för oss med BF oktober 2021
Här samlas vi och följs åt i resan under och efter graviditeten.
Stöttar, frågar, undrar, diskuterar och peppar!
Jobbigt med blödningar! De såg även på mig en del blod på väg ut. Har i princip alltid blod på pappret efter toabesök senaste två veckorna, men det har absolut minskat i mängd. Fick inte veta varför, bara att embryot var skyddat och att det inte kommer därifrån. Tidigare läkaren sa ju att han såg två hinnsäckar, så kanske en av dem. Men då borde jag blöda MYCKET mer enligt nya gyn. Men men , känner mig inte lika rädd nu iaf efter att ha sett hjärtslag.
Någon som är lite längre gången än mig vars illamående lättat? Jag går in i vecka 11 imorgon och det är fortfarande så jobbigt. När brukar det bli bättre?
Någon som är lite längre gången än mig vars illamående lättat? Jag går in i vecka 11 imorgon och det är fortfarande så jobbigt. När brukar det bli bättre?
Jag! Och idag är det riktigt illa,precis som du beskriver känner jag mig yr och andfådd,bara att gå upp för trappan så flåsar jag. Hb har jag kollat och det låg på 141,så det var bra. Men detta kommer och går för mig,men lite skönt ändå att nån känner samma. Missförstå mig rätt <3 :)
Hejsan tjejer
Jag är ny i grupoen är 37 år, väntar mitt första barn ??
Jag är i vecka 11+3 beräknad bf 7 oktober.
Idag har jag känt mig gravidx100 typ. Trött så inåt h-vete och illamående. Konstant godissugen också. Dessvärre mest sugen på saltlakrits och det ska man ju ta det lugnt med. Har tagit nån emellanåt och gått o sugit på. Det stillar illamåendet lite. Har gått in i v11 nu så trodde ändå att det skulle lugna sig, inte bli värre
Jag tycker att magen växer så det knakar också. Jag ser verkligen gravid ut nu och magen blir svårare och svårare att dölja. Tur att man jobbar hemifrån så man inte behöver bekymra sig så mycket om det ändå. Hur mycket mage har ni andra fått? Magen har kommit tidigare denna gång än när jag väntade dottern.
Idag har jag känt mig gravidx100 typ. Trött så inåt h-vete och illamående. Konstant godissugen också. Dessvärre mest sugen på saltlakrits och det ska man ju ta det lugnt med. Har tagit nån emellanåt och gått o sugit på. Det stillar illamåendet lite. Har gått in i v11 nu så trodde ändå att det skulle lugna sig, inte bli värre
Jag tycker att magen växer så det knakar också. Jag ser verkligen gravid ut nu och magen blir svårare och svårare att dölja. Tur att man jobbar hemifrån så man inte behöver bekymra sig så mycket om det ändå. Hur mycket mage har ni andra fått? Magen har kommit tidigare denna gång än när jag väntade dottern.
Har ingen mage ännu och det tycker jag är ganska skönt faktiskt...med 1:an låg han bakåt vad jag tror och väldigt nersjunken så då såg jag i v38 ut som jag gjorde med 2:an i v 25-26 kanske..och vid bf var magen typ dubbelt så stor och då fick jag några bristningar nertill i v 39 men jag var enorm jämfört med första...nu hoppas jag att jag inte blir lika stor och jag vill inte gå upp mer än 10-12 kg eftersom jag får svårt med andningen då (blev inlagd på hjärtavdelningen i v 27 senast) och fick även graviditetsdiabetes så jag ska försöka fortsätta träna går nu 10 km på vardagarna med vagnen..
Åååh nu blev jag sugen på salta S-märken haha nöjde mig med sura igår men saltlaktris är ju så gott :)
Skräms inte! Vill inte bli större denna gång! Men det lär jag nog bli tyvärr. Förra gången så vägde jag några kg mer än vad jag gör nu men gick bara upp 8 kg. Försökte verkligen äta men hade svårt att få i mig mer än en halv portion åt gången. Nu känns det som jag har lättare att gå upp, småäter hela tiden. Så räknar med att bli större denna gång.
Det är ju superbra av dig att gå en mil om dagen! Önskar att jag också rörde på mig så!!