• Fru89

BF Oktober 2021

Tråden för oss med BF oktober 2021

Här samlas vi och följs åt i resan under och efter graviditeten.

Stöttar, frågar, undrar, diskuterar och peppar!

• Svar på tråden BF Oktober 2021
  • Al88

Har 2 barn sedan tidigare, 7.5 år och 1 år om några dagar..berättade igår för min familj och sonen att det förhoppningsvis kommer en till liten och sonen hamnade i extas och frågade om det var sant..han kände på min mage och undrade var är bebisen och sa att nej jag tror inte att detta är sant..skojar du mamma..min pappa förstod inte först utan det var efter sonen sa hörde du morfar hörde du vi ska bli en till som poletten trillade ner haha eftersom det sade för någon vecka sedan att jag hoppas att ni får ett till barn ( eftersom jag verkligen önskat det) och då sa jag ja jag hoppas det också..

Sonen sken upp som en sol hela kvällen och jag sa att det är våran hemlighet än så länge men så frågade han är det okej att jag säger till min fröken haha jag misstänkte att det blir svårt för honom att hålla sig men det är ju 12+ veckor nu så det känns lite mer okej..han undrade om bebisen lever och uttryckte oro kring det (2 MA tidigare ) och jag sa att nej det går säkert bra denna gång..

Sonen sa att det spelar ingen roll om det är en flicka eller pojke för honom utan han var bara glad över att de skulle bli 2 småsyskon...maken hoppas på en till pojke medan jag och min familj hoppas på en flicka (av 8 barnbarn är 7 pojkar)men bara det går vägen och barnet är friskt så spelar det självklart ingen roll för någon men lite roligt vore det ju

• 1994Rose

Var på mitt kub test igår. Det finaste jag sett i hela mitt liv. Allt kändes verkligt så fort jag fick se min bebis..

• Sylphide

Längtar så efter att berätta för mina barn 7, 10 och 13 (14 i år) år gamla. De är lite bekymrade över att jag mår så illa hela tiden, men tror inte de anar att det beror på en graviditet. Ska vänta till efter KUB som är om 6 dagar! Ska berätta för våra familjer när barnen fått veta, för kan inte begära att de ska kunna hålla det hemligt ändå.

• Sylphide
    1994Rose skrev 2021-03-26 09:21:26 följande:

Var på mitt kub test igår. Det finaste jag sett i hela mitt liv. Allt kändes verkligt så fort jag fick se min bebis..

Underbar känsla!!
  • Smurfem
    Sussna85 skrev 2021-03-23 18:14:11 följande:

Lycka till imorgon <3 Här går jag oxå och är nervös i väntan på NIPT testet,hoppas så det har kommit imorgon,har fått vänta 2 veckor. Just nu blir vi beviljade nipt ist för kub. Har inte gjort nått kub/nipt test förut. Då jag väntade sonen -10 så blev man ej beviljad nått sånt,och med dottern-12 så avstod vi...så nu när vi valde att göra det så,ja faktiskt jätte nervös vad det kommer att visa. Så jag förstår dina känslor just nu <3

Hur har det gått? :)
  • Sussna85
    Smurfem skrev 2021-03-27 08:08:33 följande:
    Hur har det gått? :)
    Tackar som frågar :) Men fortfarande inget svar...16 dagar sen jag tog det. Har legat på både sjukhuset och barnmorskan förra veckan, men vad hjälper det när svaret aldrig kommerGråter Jag vågar inte tänka om framtiden eller göra någe planer innan detta test kommer tillbaka. så jobbig väntan.

Kom dit KUB svar tillbaka med goda nyheter?
  • Smurfem
    Sussna85 skrev 2021-03-27 13:04:24 följande:

Tackar som frågar :) Men fortfarande inget svar...16 dagar sen jag tog det. Har legat på både sjukhuset och barnmorskan förra veckan, men vad hjälper det när svaret aldrig kommer Jag vågar inte tänka om framtiden eller göra någe planer innan detta test kommer tillbaka. så jobbig väntan.

Kom dit KUB svar tillbaka med goda nyheter?

Oj vilken väntetid! Vi gör inget KUB utan bekostar nipt, men det är först om en vecka. och då sa bm att man får svar inom en vecka.... kanske längre tid nu i coronatider då...
  • Sussna85
    Smurfem skrev 2021-03-27 14:20:26 följande:
    Oj vilken väntetid! Vi gör inget KUB utan bekostar nipt, men det är först om en vecka. och då sa bm att man får svar inom en vecka.... kanske längre tid nu i coronatider då...
    Ah ok, ja hoppas att du inte behöver vänta lika länge,en vecka är ju iallafall inom rimliga gränser haha.
  • Fru89

Är det någon aktivitet i Facebook-gruppen? :) funderar på om jag skulle gå med i den eller avvakta lite

• Fru89

Är det någon aktivitet i Facebook-gruppen? :) funderar på om jag skulle gå med i den eller avvakta lite

Svar på tråden BF Oktober 2021