BF Oktober 2021
Tråden för oss med BF oktober 2021
Här samlas vi och följs åt i resan under och efter graviditeten.
Stöttar, frågar, undrar, diskuterar och peppar!
Tråden för oss med BF oktober 2021
Här samlas vi och följs åt i resan under och efter graviditeten.
Stöttar, frågar, undrar, diskuterar och peppar!
Imorgon är det dags för KUB och jag är mer än nervös! Ni som gjort kub-test, hur går det till? För man svar direkt? Får man med sig ultraljudsbild med sig hem? Berätta om era erfarenheter! Någon som fått dåligt besked under ett KUB? :(
Imorgon är det dags för KUB och jag är mer än nervös! Ni som gjort kub-test, hur går det till? För man svar direkt? Får man med sig ultraljudsbild med sig hem? Berätta om era erfarenheter! Någon som fått dåligt besked under ett KUB? :(
Samma här..du får en sannolikhet på kromosomavvikelser (Pataus,Edwards eller Downs syndrom..trisomi 13,15 och 21 där endast den sista är förenlig med liv i regel)..får man ett dåligt resultat så erbjuda NIPT gratis och behövs det därefter är det moderkaksprov)..de mäter nackspsalten och lägger in i ngt program så får man en sannolikhet på att något kan vara avvikande men behöver inte alls vara det men det är en uppskattning...
Fick 1 av 20 000 båda gångerna och jag hoppas på samma imorgon ..
Man brukar kunna köpa UL-bilder iallafall när jag går och jag tror det är 50:- eller liknande..
Har du lämnat prover får du svar direkt ä..lämnar du prover i efterhand så skickas svaret hem.
Lycka till imorgon <3 Här går jag oxå och är nervös i väntan på NIPT testet,hoppas så det har kommit imorgon,har fått vänta 2 veckor. Just nu blir vi beviljade nipt ist för kub. Har inte gjort nått kub/nipt test förut. Då jag väntade sonen -10 så blev man ej beviljad nått sånt,och med dottern-12 så avstod vi...så nu när vi valde att göra det så,ja faktiskt jätte nervös vad det kommer att visa. Så jag förstår dina känslor just nu <3
Hur har det gått för er som har KUB idag? Jag är jättenervös inför KUB som är först veckan efter påsk.
Stor lycka till till er ?kub?are ? idag! Hoppas att allt ser bra ut och att ni får bra värden!
Jag har inte förrän om drygt två veckor och väntan dit är lååååång!
Jag är oxå supernervös! Vi blir inte erbjudna någon fosterdiagnostik så har valt att bekosta NIPT själva om två veckor. Såg bebis hjärtslag v 8+3 förra veckan och oron och minnet från senaste ma:t kryper sig på.
Jag är oxå supernervös! Vi blir inte erbjudna någon fosterdiagnostik så har valt att bekosta NIPT själva om två veckor. Såg bebis hjärtslag v 8+3 förra veckan och oron och minnet från senaste ma:t kryper sig på.
Alla gör väll fosterdiagnostisik i vecka 12? Man har ju ett ultraljud då man kollar ju inte blodprover men man kollar ju nackspallt och rygg :)
Nej alla gör inte det. De flesta landsting erbjuder det inte gratis om inte mamman är över 35.