• Fru89

BF Oktober 2021

Tråden för oss med BF oktober 2021

Här samlas vi och följs åt i resan under och efter graviditeten.

Stöttar, frågar, undrar, diskuterar och peppar!

• Svar på tråden BF Oktober 2021
  • Madame98
    Lilant skrev 2021-03-24 11:38:33 följande:

Menar inte kub menar det tidiga ultraljudet man brukar få i vecka 12 i västra Götaland är det så iallefall :)

Bor i Västra Götaland och det är inställt pga corona, men beror säkert på var i VG. Det infördes ju ganska nyligen ändå, innan dess var det till RUL man fick vänta.
  • Lilant
    Madame98 skrev 2021-03-24 11:45:35 följande:

Bor i Västra Götaland och det är inställt pga corona, men beror säkert på var i VG. Det infördes ju ganska nyligen ändå, innan dess var det till RUL man fick vänta.

Kss i Skövde och även Lidköping kör på som vanligt iallefall:)
  • Mikkanh

Tack för all pepp! Nu har jag varit och gjort KUB test o v WOW vad jag var nervös innan. Satt med tårar i ögonen, darrig och svimfärdig i väntrummet men herregud vilken sten som lättade sen när jag fick se ett hjärta slå! En helt otrolig känsla!

Allt såg bra ut sen när BM tillslut fick en bra bild då bebis var så sprattlig och ej medgörlig. Fick resultatet 1 på 20000 att det skulle vara något kromosomfel vilket jag skulle vara mycket nöjd över.

Äntligen kan man få vara förväntansfull och glad efter en konstant oro sen vi plussade över att något skulle vara fel!

Hoppas att det går bra för alla er andra med! Heja oss!

• GrodanS77

Grattis Mikkanh!

Förstår precis känslan innan ultraljudet! Va skönt att du fick så bra värden!

• Sylphide
    Mikkanh skrev 2021-03-24 14:04:38 följande:

Tack för all pepp! Nu har jag varit och gjort KUB test o v WOW vad jag var nervös innan. Satt med tårar i ögonen, darrig och svimfärdig i väntrummet men herregud vilken sten som lättade sen när jag fick se ett hjärta slå! En helt otrolig känsla!

Allt såg bra ut sen när BM tillslut fick en bra bild då bebis var så sprattlig och ej medgörlig. Fick resultatet 1 på 20000 att det skulle vara något kromosomfel vilket jag skulle vara mycket nöjd över.

Äntligen kan man få vara förväntansfull och glad efter en konstant oro sen vi plussade över att något skulle vara fel!

Hoppas att det går bra för alla er andra med! Heja oss!

Härligt! Grattis! Väntar med spänning på mitt KUB 1 april!
  • BaraClara

Hej, jag hittade denna gruppen häromdagen, super intressant. Jag är i vecka 12 imorgon o väntar mitt första barn.

• Smurfem
    Al88 skrev 2021-03-24 17:49:24 följande:

Fick också se den lill* idag..dock något sämre än tidigare ggr jag gjort KUB 1/10016 med en nackspalt på 1.5 mm och hon försäkrade mig om att det ändå var bra resultat men blev lite orolig ändå.Blev så nyfiken på om vem det är där inne då jag har 2 söner sedan tidigare..triss i pojkar eller en liten Donna..

Vill bara göra dig medveten om att ditt personnummer står med på bilden
  • Jagerika

Foglossning, hur känns det? Är det vanligt att få tidigt som i v12? Jag har ilande smärtor några gånger om dagen i mina höfter och i ryggslutet. Kan det vara foglossning?

• Sylphide
    Jagerika skrev 2021-03-24 22:37:21 följande:

Foglossning, hur känns det? Är det vanligt att få tidigt som i v12? Jag har ilande smärtor några gånger om dagen i mina höfter och i ryggslutet. Kan det vara foglossning?

Ja det kan det vara. Ring och boka tid hos en sjukgymnast/fysioterapeut för undersökning och råd om symtomlindring. Jag började få ont v. 6-7 den här gången. Hoppas jag kan jobba till v.20 iallafall...
  • Lilant
    Jagerika skrev 2021-03-24 22:37:21 följande:

Ja :) jag hade från vecka 12 förra gången å 9 denna, blev så illa första gången att jag tillslut inte kunde gå men det släppte helt i vecka 30 när hon fixerade sig. Fast vanllgt tror jag inte det är att få det så tidigt jag har ju en svanskota som är bruten sedan innan och är formad som ett L och när den lukras upp så kan jag inte längre gå, den har åkt upp runt 3 cm från sin orginalplats
Svar på tråden BF Oktober 2021