• Viktor1988

Mäns rätt att avstå

Har länge funderat på varför det är så enformigt vinklat när kvinnor får själv bestämma om ett barn eller som många säger foster ska gå leva eller helt enkelt tas bort.
    ?Mannen har i båda fallen ingen som helst rätt vara sig han inte vill vara Pappa eller faktiskt vill.

Om ett barn tas bort så har mannen naturligtvis inget att göra utan måste acceptera detta faktum.

??Däremot är min idé följande om mannen ej vill vara Pappa så ska han ha rätt att frånsäga sig föräldraskapet under kvinnas graviditet och därmed slippa allt ansvar som ett föräldraskap innebär ja även ekonomiskt .

Väljer sedan kvinnan att ändå föda barnet så är det hennes ansvar att fostra barnet på eget ansvar och då borde alla bli nöjda.

Vad anser ni är detta genomförbart....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-05-16 11:23
    Ursäkta stavningen skriver från en liten telefon så därav många grodor i texten ser jag nu men hoppas budskapet går fram

• Svar på tråden Mäns rätt att avstå
  • Anonym (Juridisk abort)
    Anonym (Lisa) skrev 2021-05-16 18:33:21 följande:
    Du är kul du. Om man gjort ett barn, så är det inte att ta ansvar genom att skita i barnet. 

Du och TS får tycka vad ni vill, men det kommer aldrig att bli som ni vill, män kommer fortsättningsvis få betala underhåll för sina ligg som resulterar i barn, även om de skiter i barnen. Härliga män ni sitter och försvarar.
    Kul?
    Jag är inte här för att underhålla dig.

Du är så fastkörd i ditt spår att det inte ens går att få dig att försöka, iallafall lite, att sätta dig in i hur andra tänker.

Får hoppas att du inte är så rent generellt, då lär du har väldigt få vänner. Om någon.
  • Anonym (Juridisk abort)
    Anonym (Framtiden) skrev 2021-05-16 18:43:09 följande:
    Exakt. Hur kan man ens tro att ett sådant förslag kommer röstas igenom i Sveriges riksdag? Helt verklighetsfrånvänt.

En man kan slippa ta ansvar för ett barn genom att:

1. Skydda sig (kondom, vasektomi).

2. Inte ha penetrerande vaginalsex.
    Det är så dumt så att klockorna stannar... 

En kvinna kan slippa ta ansvar för ett barn genom att:
    1. Skydda sig (valfritt hur)
    2. Inte ha penetrerande sex.

3. Göra abort.

Lilla hjärtat, du missade en sak. Men jag hjälpte dig på traven.
  • Anonym (Pop)

Det har skrivits en del om att kvinnor som i TS tänkta scenarion skulle försöka dölja graviditeten fram till v14, och att de isf skulle straffas, men männen då?

Gäller juridisk abort bara de män som skyddat sig men där preventivmedlet fallerat? (Hur bevisar man det?)
    Gäller det att alla män har rätt till oskyddat sex, och sen har till v14 på sig att bestämma sig?

Hur tänker ni att det ska kontrolleras och straffas om det missbrukas? (Kan män ens missbruka det eller har de alltid rätt?)

• Anonym (Lisa)
    Anonym (Framtiden) skrev 2021-05-16 18:43:09 följande:
    Exakt. Hur kan man ens tro att ett sådant förslag kommer röstas igenom i Sveriges riksdag? Helt verklighetsfrånvänt.

En man kan slippa ta ansvar för ett barn genom att:

1. Skydda sig (kondom, vasektomi).

2. Inte ha penetrerande vaginalsex.
    Ja, det säger ju en del om de som lägger fram sådana förslag. 
  • Anonym (Verkligheten)

En konsekvens som, om man skulle genomföra detta, är att kvinnor skulle bli (ännu) mer selektiva med att ha casual sex.

Varför inte en tillbakagång till att bannlysa sex utanför äktenskapet ?

• Anonym (Lisa)
    Anonym (Juridisk abort) skrev 2021-05-16 18:49:54 följande:
    Kul?
    Jag är inte här för att underhålla dig.

Du är så fastkörd i ditt spår att det inte ens går att få dig att försöka, iallafall lite, att sätta dig in i hur andra tänker.

Får hoppas att du inte är så rent generellt, då lär du har väldigt få vänner. Om någon.
    Ja,  dina argument är underhållande skulle jag säga. Inte är de konstruktiva i alla fall, inte heller genomtänkta.

Få vänner för att jag tycker att män ska ansvar för sitt sexliv?
    Nej du, inga problem med det, och inte heller problem med att se saker ur olika perspektiv. Men i denna tråd har jag inte fått ett enda vettigt argument för juridisk abort. Bara en massa rappakalja om män som inte vill bli pappor, buh,  det är så synd om dom. 
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Juridisk abort) skrev 2021-05-16 18:52:01 följande:
    Det är så dumt så att klockorna stannar... 

En kvinna kan slippa ta ansvar för ett barn genom att:
    1. Skydda sig (valfritt hur)
    2. Inte ha penetrerande sex.

3. Göra abort.

Lilla hjärtat, du missade en sak. Men jag hjälpte dig på traven.
    Lilla du, den dagen mannen kan bli gravid får han göra hur många aborter han vill. 

Och just nu får han ta till andra metoder än just abort. Varför är det så främmande för dig? Varför vill du att män inte ska ta ansvar för sitt sexliv?
  • Anonym (Alice)

Tycker att det är så lustigt de som menar att "juridisk abort" skulle vara en jämställd lösning för män på en riktig abort. Har ni någonsin frågat en kvinna som gått igen om en abort om hennes upplevelse kan liknas med "Nej! Vill inte!"??

Om någon variant av "juridisk abort" faktiskt skulle komma på tapeten tycker jag att män generellt behöver gå igenom en enorm attitydförändring, för just nu låter det bara som ett sätt att ytterligare ta bort ansvar för männen. Som det är nu tar ju kvinnor i princip allt ansvar. Det är oftast dem som använder preventivmedel, de är som som måste genomgå en graviditet, förlossning eller abort. Så ska männen inte behöva göra ett skit, eller? 

Vet liksom inte hur många kvinnor jag pratat med som berättat att det har varit dem som behövt ta upp frågan om preventivmedel vid tillfälliga relation eller ONS. Männen har mest antagit att hon använt nåt eller inte brytt sig. 

Hör också om så många män som verkar ha provat en kondom 1-2 gånger, tyckt att det var obekvämt och sen aldrig velat använda en igen. Jämför det med kvinnor som oftast provar olika spiraler och piller i minst ett par månader, ofta med staka bieffekter som depression, smärta eller långvariga blödningar och de håller ut för att de får höra att "det är normalt och kan gå över efter x månader". 

Så på vilket sätt skulle "juridisk abort" göra något speciellt jämställt? Män får tamefan börja ta ansvar först. Det är deras liv det handlar om så självklart ska dom ta ansvar, använda skydd om de inte vill ha barn och inte lägga tid på att försöka få igenom skämtet som är "juridisk abort" för att de vill slingra sig undan att betala 1500 i månader för sitt eget barn...

• Viktor1988

Är detta ett forum för diskussioner i ämnen eller ....gömmer sig bakom dolda alias och försöka spela man när man är en kvinna. Känns skönt att man inte avslöjade sig helt nu när man börjar ana hur det fungerar här 

Jag kommer att försöka svara sakligt men det ni bevisat idag ger mig bara ännu mer kraft i min övertygelse om att kämpa för pojkars och mannens rättigheter och att dom ska komma närmare kvinnans i denna fråga råder inget tvivel om.

??Snacket om preventivmedel biter inte då har man helt missförstått sakfrågan

• Anonym (Peter)
    Viktor1988 skrev 2021-05-16 19:19:28 följande:

Är detta ett forum för diskussioner i ämnen eller ....gömmer sig bakom dolda alias och försöka spela man när man är en kvinna. Känns skönt att man inte avslöjade sig helt nu när man börjar ana hur det fungerar här 

Jag kommer att försöka svara sakligt men det ni bevisat idag ger mig bara ännu mer kraft i min övertygelse om att kämpa för pojkars och mannens rättigheter och att dom ska komma närmare kvinnans i denna fråga råder inget tvivel om.

??Snacket om preventivmedel biter inte då har man helt missförstått sakfrågan

Lycka till och kämpa på du för ditt offerkoftatycke. Svenska män som beter sig som dig ska vara glada över att de inte bor i USA, där de är mycket hårdare mot män. Där är män försiktigare med att doppa runt för rätt som det är så är hela deras månadslön rent bidrag till sina barn. 1500kr är en struntsumma redan som det är. 
    Du har redan ett val att inte bli pappa. - Ha inte sex med de du inte vill göra gravida. Du vill liksom ha kakan och äta den, det är därför ditt lilla desperata argumenterade är skrattretande. Du vill ha något men ändå inte ha konsekvensen av det. 
    Liksom, du vill öppna paketet men inte se presenten under pappret. Då skriker du som ett barn, JAG VILL INTE. Och man kan inte sluta le att det finns sådana som dig i Sverige. Skaffa dig en sexdocka istället och ligg med den. Den kan inte bli gravid. Ska du utföra akten med en riktig kvinna, vet du, så väljer du att lämna ditt öde till att det kan bli ett barn. Du kan liksom inte välja att ge henne ödet och sedan försöka skrika att du inte ville det. 
Svar på tråden Mäns rätt att avstå