• Viktor1988

Mäns rätt att avstå

Har länge funderat på varför det är så enformigt vinklat när kvinnor får själv bestämma om ett barn eller som många säger foster ska gå leva eller helt enkelt tas bort.
    ?Mannen har i båda fallen ingen som helst rätt vara sig han inte vill vara Pappa eller faktiskt vill.

Om ett barn tas bort så har mannen naturligtvis inget att göra utan måste acceptera detta faktum.

??Däremot är min idé följande om mannen ej vill vara Pappa så ska han ha rätt att frånsäga sig föräldraskapet under kvinnas graviditet och därmed slippa allt ansvar som ett föräldraskap innebär ja även ekonomiskt .

Väljer sedan kvinnan att ändå föda barnet så är det hennes ansvar att fostra barnet på eget ansvar och då borde alla bli nöjda.

Vad anser ni är detta genomförbart....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-05-16 11:23
    Ursäkta stavningen skriver från en liten telefon så därav många grodor i texten ser jag nu men hoppas budskapet går fram

• Svar på tråden Mäns rätt att avstå
  • Törstiga tuppen

På vilket sätt tar män ansvar genom att avsäga sig ansvaret? Sluta utmåla män som offer. De flesta klarar av att ta hand om sitt skit. Ni har ju inte ett enda konkret förslag hur man skulle hantera konsekvenserna av det här förslaget. 

• Anonym (Juridisk abort)
    Anonym (Lisa) skrev 2021-05-16 19:00:19 följande:
    Ja,  dina argument är underhållande skulle jag säga. Inte är de konstruktiva i alla fall, inte heller genomtänkta.

Få vänner för att jag tycker att män ska ansvar för sitt sexliv?
    Nej du, inga problem med det, och inte heller problem med att se saker ur olika perspektiv. Men i denna tråd har jag inte fått ett enda vettigt argument för juridisk abort. Bara en massa rappakalja om män som inte vill bli pappor, buh,  det är så synd om dom. 
    Du väljer vad du vill läsa.
    Du är inte konstruktiv, du är selektiv.

Inte mycket att lägga mer tid på med andra ord.
  • Anonym (Lisa)
    Viktor1988 skrev 2021-05-16 19:19:28 följande:

Är detta ett forum för diskussioner i ämnen eller ....gömmer sig bakom dolda alias och försöka spela man när man är en kvinna. Känns skönt att man inte avslöjade sig helt nu när man börjar ana hur det fungerar här 

Jag kommer att försöka svara sakligt men det ni bevisat idag ger mig bara ännu mer kraft i min övertygelse om att kämpa för pojkars och mannens rättigheter och att dom ska komma närmare kvinnans i denna fråga råder inget tvivel om.

??Snacket om preventivmedel biter inte då har man helt missförstått sakfrågan

Då vet vi, tack för att du avslöjar dig. Detta handlar alltså inte ett dugg om jämställdhet, att både män och kvinnor ska ta ansvar för att förhindra oönskade graviditeter.

Känns konstigt att du som är medlem i ett politiskt parti, inte kan argumentera bättre. 
  • Anonym (Framtiden)
    Anonym (Juridisk abort) skrev 2021-05-16 19:31:44 följande:

Och dina inlägg är konstruktiva tycker du?

Säg mig, finns det något land som har den lagstiftning du önskar?
  • Anonym (Lisa)
    Viktor1988 skrev 2021-05-16 19:19:28 följande:

Är detta ett forum för diskussioner i ämnen eller ....gömmer sig bakom dolda alias och försöka spela man när man är en kvinna. Känns skönt att man inte avslöjade sig helt nu när man börjar ana hur det fungerar här 

Jag kommer att försöka svara sakligt men det ni bevisat idag ger mig bara ännu mer kraft i min övertygelse om att kämpa för pojkars och mannens rättigheter och att dom ska komma närmare kvinnans i denna fråga råder inget tvivel om.

??Snacket om preventivmedel biter inte då har man helt missförstått sakfrågan

Men, och det gäller både dig och (juridisk abort), ert undermåliga  sätt att argumentera för juridisk abort, trots att ni skriver att ni är politiskt aktiva, gör ju att man verkligen inte behöver vara orolig för att det ska införas.

Så det känns tryggt. 
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Juridisk abort) skrev 2021-05-16 19:31:44 följande:

Du har inte klarat av att framföra och försvara ett enda argument till varför män skulle vara berättigade till att ligga runt och göra kvinnor gravida och sedan lämpa över alla konsekvenser helt på dessa kvinnor att genomlida ensamma. 

Du väljer lite fritt att svara i tråden ser jag, utan att tillföra något. 
  • Anonym (Q)
    Anonym (Lisa) skrev 2021-05-16 19:34:17 följande:

Då vet vi, tack för att du avslöjar dig. Detta handlar alltså inte ett dugg om jämställdhet, att både män och kvinnor ska ta ansvar för att förhindra oönskade graviditeter.

Känns konstigt att du som är medlem i ett politiskt parti, inte kan argumentera bättre. 

Det är rätt genomskinligt att grabben vill kunna knulla runt utan att ta ansvar för eventuella barn.

Nästan lite tragiskt att läsa. Det är tur att det finns män därute som faktiskt förstår sig på konsekvenstänkande och förstår att sex kan leda till en bebis.

Jag tror dock inte Ts behöver oroa sig för att göra någon gravid...
    Anonym (Lisa) skrev 2021-05-16 19:03:00 följande:
    Lilla du, den dagen mannen kan bli gravid får han göra hur många aborter han vill. 

Och just nu får han ta till andra metoder än just abort. Varför är det så främmande för dig? Varför vill du att män inte ska ta ansvar för sitt sexliv?
    Vi diskuterar mäns rätt att slippa ansvar för oönskade barn.
    Det är liksom det tråden handlar om.

Så lilla du får helt enkelt tugga i dig det.
    Anonym (Peter) skrev 2021-05-16 19:38:35 följande:
    Du har inte klarat av att framföra och försvara ett enda argument till varför män skulle vara berättigade till att ligga runt och göra kvinnor gravida och sedan lämpa över alla konsekvenser helt på dessa kvinnor att genomlida ensamma. 

Du väljer lite fritt att svara i tråden ser jag, utan att tillföra något. 
    Vet du vad?

Klicka på "visa endast" under mitt nick.
    --------------------------------------

Att jag inte besvarar allt hela tiden beror kanske på att jag har annat att göra också. Jag sitter liksom inte i ett politiskt möte som kräver full fokus.
  • Anonym (-)

Vill man inte ha barn så låter man bli att ha penetrerande sex. Problem solved.

Svar på tråden Mäns rätt att avstå