• Viktor1988

Mäns rätt att avstå

Har länge funderat på varför det är så enformigt vinklat när kvinnor får själv bestämma om ett barn eller som många säger foster ska gå leva eller helt enkelt tas bort.
    ?Mannen har i båda fallen ingen som helst rätt vara sig han inte vill vara Pappa eller faktiskt vill.

Om ett barn tas bort så har mannen naturligtvis inget att göra utan måste acceptera detta faktum.

??Däremot är min idé följande om mannen ej vill vara Pappa så ska han ha rätt att frånsäga sig föräldraskapet under kvinnas graviditet och därmed slippa allt ansvar som ett föräldraskap innebär ja även ekonomiskt .

Väljer sedan kvinnan att ändå föda barnet så är det hennes ansvar att fostra barnet på eget ansvar och då borde alla bli nöjda.

Vad anser ni är detta genomförbart....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-05-16 11:23
    Ursäkta stavningen skriver från en liten telefon så därav många grodor i texten ser jag nu men hoppas budskapet går fram

• Svar på tråden Mäns rätt att avstå
  • Anonym (Juridisk abort)
    Törstiga tuppen skrev 2021-05-20 21:21:29 följande:
    Jösses! När jag läser vissa saker på FL, skäms jag över att vara man. Jag hoppas iallafall att du är väldigt ung.
    Är 50 +. 
  • Anonym (Rättvisa)
    Anonym (Alice) skrev 2021-05-20 21:18:04 följande:

Jag skulle faktiskt inte vilja dejta någon man som övergett sitt barn. Är ju lite som att dejta nån man vet är otrogen. Som att skjuta sig själv i foten. Skulle ju inte kännas vidare tryggt om man själv råkade bli gravid med en sån man.

Du menar alltså att en kvinna som har varit otrogen en endaste gång när hon var ung och dum är inget att ha? Hon är inte värd något alls i dina ögon? Intressant..

Som man säger.. "en gång otrogen alltid otrogen"?

Bra kvinnosyn du har..
  • molly50
    Anonym (XY) skrev 2021-05-20 20:42:37 följande:
    Jag och andra får också betala skatt för att en kvinna knullar utan ansvar. Kvinnor vet också att det kan bli barn, ändå väljer de att inte skydda sig och ändå sen så gnäller de. Stackars små oskyldiga offer, de råkar då ut för allt orättvist här i världen...buu buuu
    Att det finns kvinnor som slarvar med eller struntar i att använda skydd fråntar inte männen deras ansvar att skydda sig om de inte vill ha barn.
    Men oavsett om det är en kvinna eller man så är det ju lika illa om man slarvar eller struntar i det.
    För övrigt så skäms jag över att vara kvinna när jag får höra talas om kvinnor som lurar män för att bli med barn.
  • molly50
    Anonym (Juridisk abort) skrev 2021-05-20 20:43:50 följande:
    Tja, om fem män kullar EN kvinna så är det rätt självklart vem i den soppan som är... tja, värd att ifrågasätta.
    Varför är det självklart?
    De männen kanske har legat med många fler än bara just den kvinnan?
  • molly50
    Friger skrev 2021-05-20 21:42:36 följande:
    Förstår inte din logik...

En man har sex med en kvinna utan skydd och är oansvarig?

En kvinna har sex med fem män utan skydd och är inte det?

Vill du köpa en evighetsmaskin av mig? Den fungerar i nästan två minuter utan avbrott!
    Ingen säger att en kvinna som har oskyddat sex inte är oansvarig.
    Men inga skydd är ju heller 100 % säkra.
    Så även om hon använder skydd så kan hon bli gravid.
    Så om mannen inte vill ha barn så måste även han ta ansvar och använda skydd.
    Oavsett om kvinnan använder skydd eller inte.
    I synnerhet om det är ett ONS.
    Det är ganska enkel logik.
  • Anonym (Q)
    molly50 skrev 2021-05-21 08:35:41 följande:

Att det finns kvinnor som slarvar med eller struntar i att använda skydd fråntar inte männen deras ansvar att skydda sig om de inte vill ha barn.

Men oavsett om det är en kvinna eller man så är det ju lika illa om man slarvar eller struntar i det.

För övrigt så skäms jag över att vara kvinna när jag får höra talas om kvinnor som lurar män för att bli med barn.

Samma här. Det är riktigt vidrigt av dessa kvinnor och det verkar som att många i den här tråden tror att bara för att man är emot juridisk abort så är man för att kvinnor beter sig vedervärdigt. Nej. Jag tycker som sagt att kvinnor som blir gravida av misstag även de får skylla sig själva och jag anser att kvinnor som lurar sig till ett barn också är vidriga.

Sedan är det lite lustigt med alla dessa män som blivit lurade av kvinnor. Vad hände där liksom? Nu menar jag män som träffar på en kvinna genom krogen/tinder, alltså en kvinna de aldrig träffat förut och inte känner. Och där använder de inte kondom utan litar helt på att kvinnan talar sanning när hon säger att hon går på preventivmedel. Vad hände med konsekvenstänkande? Vad hände med uppe i hjärnkontoret? Mannen väljer att lita på en person som han precis träffat. Det är så urbotat dumt att jag blir mållös.

Och det är inte bara att kvinnan kan ljuga om preventivmedel, hon kanske har könssjukdomar? Samma gäller kvinnorna som ligger med random män utan kondom. Det finns liksom inget konsekvenstänkande och sedan sitter de där och gråter ut över att de fått herpes eller klamydia. Eller att man är tvungen att genomgå en abort och det är så synd om dem.

Nej. Du hade sex, utan något skydd. Det är inte synd om dig. Vare sig du är man eller kvinna.

Förlåt, nu blev det en rant om hur dumma människor kan vara men jag blir så provocerad av dessa människor och deras idioti.
  • Friger
    molly50 skrev 2021-05-21 08:38:48 följande:
    Varför är det självklart?
    De männen kanske har legat med många fler än bara just den kvinnan?
    Jag tror att poängen var att om fem personer ligger oskyddat med samma kvinna ungefär i samma veva och hon blir gravid så är det inte självklart vem som är fadern.
  • molly50
    Anonym (Q) skrev 2021-05-21 09:06:39 följande:
    Samma här. Det är riktigt vidrigt av dessa kvinnor och det verkar som att många i den här tråden tror att bara för att man är emot juridisk abort så är man för att kvinnor beter sig vedervärdigt. Nej. Jag tycker som sagt att kvinnor som blir gravida av misstag även de får skylla sig själva och jag anser att kvinnor som lurar sig till ett barn också är vidriga.

Sedan är det lite lustigt med alla dessa män som blivit lurade av kvinnor. Vad hände där liksom? Nu menar jag män som träffar på en kvinna genom krogen/tinder, alltså en kvinna de aldrig träffat förut och inte känner. Och där använder de inte kondom utan litar helt på att kvinnan talar sanning när hon säger att hon går på preventivmedel. Vad hände med konsekvenstänkande? Vad hände med uppe i hjärnkontoret? Mannen väljer att lita på en person som han precis träffat. Det är så urbotat dumt att jag blir mållös.

Och det är inte bara att kvinnan kan ljuga om preventivmedel, hon kanske har könssjukdomar? Samma gäller kvinnorna som ligger med random män utan kondom. Det finns liksom inget konsekvenstänkande och sedan sitter de där och gråter ut över att de fått herpes eller klamydia. Eller att man är tvungen att genomgå en abort och det är så synd om dem.

Nej. Du hade sex, utan något skydd. Det är inte synd om dig. Vare sig du är man eller kvinna.

Förlåt, nu blev det en rant om hur dumma människor kan vara men jag blir så provocerad av dessa människor och deras idioti.
    Jag håller med dig.
    Men om man blir gravid av misstag så är det ju frågan om en olyckshändelse.
    T ex att man blir gravid trots att man använder skydd. Olyckor kan ju ske.
    Och det tycker jag är skillnad mot att medvetet ha oskyddat sex och sedan beklaga sig i efterhand för att man blivit gravid eller fått en könssjukdom.

Jag håller också med om att det är korkat av de män som väljer att ha oskyddat sex med en kvinna de t ex har träffat på krogen.
    Men en del män verkar bli som neandertalare så fort de blir kåta.
  • molly50
    Friger skrev 2021-05-21 09:12:48 följande:
    Jag tror att poängen var att om fem personer ligger oskyddat med samma kvinna ungefär i samma veva och hon blir gravid så är det inte självklart vem som är fadern.
    Självklart inte.
    Men det jag undrar är varför det bara är kvinnan som ska ifrågasättas i det läget?
    Om männen väljer att inte skydda sig så har ju även de ett eget ansvar.
  • Anonym (Kisen)
    Törstiga tuppen skrev 2021-05-20 16:22:01 följande:
    Jag anser inte att det finns något att argumentera om. Kvinnan är den som blir gravid och det kan inga lagar i världen ändra på. Jag tycker även att barnets rättigheter trumfar föräldrarnas. Du däremot som vill ha möjlighet till juridisk abort borde ha många genomtänkta argument. Tråkigt att ingen av er kan ge ett seriöst svar.
    Det är komplicerat om vi betänker barnets rätt till sin far - oftast den bättre föräldern. Barnet har bättre livsförutsättningar enligt Barnkonventionen med brett nätverk av bra vuxna och båda sina föräldrar.

Dina argument är tunna. Kvinnor blir gravida men inte utan sädesceller, hur tänker du? Och ingen pratar om annat än barnets rättigheter här, det är det att du ser mammans rättigheter att vara elak som viktigare än barnets rätt till bra uppväxt. Tråkigt att du inte kan fördjupa dig ens något, eller se din egen ojämställdhet.
Svar på tråden Mäns rätt att avstå