• Tom Araya

Är invandringen en belastning?

Visserligen bara en debattartikel skriven av en privatperson, så det är kanske inte mycket att hänga upp sig på...
    Men jag vill gärna bemöta den.

Det är jag som är den verkliga belastningen (aftonbladet.se)

Alla kostnader belastar såklart en budget, där är det ingen skillnad på Petras vårdkostnader och andra kostnader.

Jag tror inte att någon betraktat eller kallat Petra Halls läkare eller kirurg för en "belastning". Jag tror det är Petra Hall själv som buntat ihop all invandring/invandrare till en homogen grupp som medför samma resultat för det svenska samhället, vilket inte stämmer med verkligheten.

Jag ger dock Petra rätt angående jobbskatteavdragen och sjukersättningen.

När Petra avslutar med klimatpåverkan så blir det hela skrattretande då hon utger sig vara Vänsterpartist...
    Hur mycket utsläpp har inte kärnkraftsmotståndet orsakat, vilket Vänsterpartiet är en del av?

• Svar på tråden Är invandringen en belastning?
  • Anonym (n363r)
    KillBill skrev 2021-07-14 09:49:05 följande:

Sverigedemokratiska riksdagsmän är överrepresenterade när det gäller brottslighet. Ser du också Sverigedemokratiska riksdagsmän somett problem?

Du jämför äpplen med päron, min vän. Du plockar från en liten grupp människor, inte från hela samhället.
  • KillBill
    Anonym (n363r) skrev 2021-07-14 09:51:11 följande:
    Du jämför äpplen med päron, min vän. Du plockar från en liten grupp människor, inte från hela samhället.
    Svara på frågan.  Sverigedemokratiska riksdagsmän är överrepresenterade när det gäller brottslighet. Ser du också Sverigedemokratiska riksdagsmän somett problem?

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (n363r)
    Jemp skrev 2021-07-14 09:47:07 följande:
    Att översätta det till män visar ju just på hur skevt det är.

För ja, det är majoriteten män som ligger bakom våld och kriminalitet. Ändå är det ingen som vill hindra män från samhället. För nej, män brukar inte kallas problem.
    Därför att män föds i Sverige. Invandrare tar vi hit och bjuder in. Haha, har du aldrig läst media? Män kallas ofta för problem av ledarskribenter och liknande. Men ingen av dem skulle drömma om att kalla invandrare för problem, för det är inte PK att göra det, även om det är exakt samma principiella jämförelse.
  • Blueskillen
    Anonym (n363r) skrev 2021-07-14 09:48:09 följande:

Vakna och kom tillbaka till verkligheten. För få invandrare hamnar i arbete, det är FAKTA. Vi vet att det är så, det är ingen som gissar eller hittar på. Sveriges arbetsmarknad har de högsta kompetenskraven i världen, och så kommer det hit analfabeter som knappt kan tala sitt eget språk. Det fungerar helt enkelt inte, de är på tok för inkompetenta.

Arbetskraft som Sverige behöver ska vi tacksamt ta emot, men alla lycksökare som bara vill ha permanenta uppehållstillstånd och försörja familjen på 7-8 barn med bidrag kan stanna i öknen.

Mörka åsikter och en väldig inskränkthet. Du måste sakna kärlek i ditt liv. Tycker synd om dig och dina som sitter där vid era tangentbord och sprider hat.
  • Anonym (n363r)
    KillBill skrev 2021-07-14 09:52:14 följande:
    Svara på frågan.  Sverigedemokratiska riksdagsmän är överrepresenterade när det gäller brottslighet. Ser du också Sverigedemokratiska riksdagsmän somett problem?

Varför ska jag svara på din fult formulerade fråga som du körsbärsplockat? Så lätt går det inte.
  • Jemp
    Anonym (n363r) skrev 2021-07-14 09:48:09 följande:

Vakna och kom tillbaka till verkligheten. För få invandrare hamnar i arbete, det är FAKTA. Vi vet att det är så, det är ingen som gissar eller hittar på. Sveriges arbetsmarknad har de högsta kompetenskraven i världen, och så kommer det hit analfabeter som knappt kan tala sitt eget språk. Det fungerar helt enkelt inte, de är på tok för inkompetenta.

Arbetskraft som Sverige behöver ska vi tacksamt ta emot, men alla lycksökare som bara vill ha permanenta uppehållstillstånd och försörja familjen på 7-8 barn med bidrag kan stanna i öknen.

Hur bidrar du själv till integration och att fler ska komma i arbete? Bidrar din retorik, tror du?
  • Anonym (n363r)
    Blueskillen skrev 2021-07-14 09:53:06 följande:
    Mörka åsikter och en väldig inskränkthet. Du måste sakna kärlek i ditt liv. Tycker synd om dig och dina som sitter där vid era tangentbord och sprider hat.
    Det var "mörka åsikter" som dök upp efter flyktingkatastrofen 2015 också. Tyvärr så är det så att känslor och ideologi trumfar verkligheten för många, och när sådana personer leder landet får vi situationen som var 2015.
  • Anonym (n363r)
    Jemp skrev 2021-07-14 09:54:32 följande:
    Hur bidrar du själv till integration och att fler ska komma i arbete? Bidrar din retorik, tror du?
    Frågan är väl hur de som kommer hit bidrar. Det är de som ska bidra till samhället, annars blir de just en belastning. Varför ska inget ansvar läggas på invandrarna? Är de menlösa fårskallar eller kapabla människor som kan stå på egna ben?
  • Anonym (Johan)
    Blueskillen skrev 2021-07-14 09:31:03 följande:

Det kanske är så i din värld men i den verkliga världen är det helt annorlunda om du tar alla invandrare i Sverige. Då har du fel. Flertalet arbetar och betalar skatt.

Runt 75% av befolkningen måste ha jobb och ligga runt genomsnittinkomsten för landet (lite över 30 000) i snitt för att finansiera sin egen välfärd. Invandrare är absolut ingen homogen grupp men sammanklumpade är de inte i NÄRHETEN av att klara detta. Arbetskraftsinvandrare klarar det säkerligen. Asylinvandrare säkerligen inte.
  • KillBill
    Anonym (n363r) skrev 2021-07-14 09:53:35 följande:
    Varför ska jag svara på din fult formulerade fråga som du körsbärsplockat? Så lätt går det inte.
    Ok, du tycker att det är ok att dra alla invandrare över en kam och kalla dem för en belastning men anser inte att man kan kalla Sverigedemokratiska riksdagsmän för en belastning trots att gruppen är kraftigt överrepresenterad när det gäller brottslighet. Vilket hyckleri. 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Är invandringen en belastning?