Frida123123 skrev 2022-04-25 21:19:06 följande:
Nämen usch! Stackare! Stackars kropp, verkar kämpa på så mycket den kan. Men bebisen mår bra iaf då? Åh, vilken kämpe du är, som att det inte var tillräckligt nog så som vi gravida kämpar på med allt som händer med våra kroppar! Tråkigt att höra, verkligen. Det går verkligen upp och ner med allt. Hoppas det stabiliserar sig för dig så snart det går!
Som du skriver med vägningen, ibland tjänar det inget till att få se en siffra på vågen. Man känner ju själv sin kropp och ökningen av vikten.
Jag har med haft stora problem med hostning under 2-3 veckors perioder gånger två gånger, nu gått över iaf. Men absolut inte lika illa som du beskriver. Ska magen vara stenhård? Min är det. Kanske normalt, behöver läsa på. Såå mycket som händer med ens kropp med nya symptom hela tiden, så det är svårt att hänga med! Önskar dig en fin kväll och hoppas att du mår bättre snart! Kram
Hej och tack, det är super jobbigt. Hade inte dessa besvär med de andra 3, eller visst jag hade foglossning, havandeskapsförgiftning med alla, sammandragningar, klåda och en massa annat men att hosta konstant i snart 3 månader, covid har förstört en graviditet verkligen. Inget njutbart alls typ. Ja hon rör sej som en galning hela tiden så antar hon mår bra hehe. Ja jag var redan överviktig tyvärr pga covid då jag vart sjukskriven/arbetslös i april 2020, så gick upp en massa innan jag blev gravid pga olika diagnoser, och jag går alltid upp mycket i vätska så lär bli mycket och det behöver inte en våg säga till mej. Skönt att din hosta gått över, jag tror på allergier för min skull eller postcovid besvär, men vill bara få hjälp..
Magen blir hård och buktar lixom ut när man har sammandragningar, men ska bli mjuk rätt fort. Är din hård hela tiden? Asså menar stenhård eller mer att du känner ett litet tryck när du trycker, ibland ligger bebis med ryggen ut ooch då kan det bli hårdare men om du ser att hela livmodern är hård ska du nog kontakta bm. Jag lider ju av sd dagligen där vissa gör redigt ont, då kommer det som vågor, magen hårdnar och kan trycka lite sen blir den som vanligt, detta är ett tecken på gbs som jag nu fått och hoppas på hjälp så jag inte blir inlagd igen som jag blev med andra barnet i vecka 31 då fick jag massa mediciner för att stoppa en förslossning och medicin för att mogna på bebis lungor. Det gick bra då men rädd för att det händer igen såhär tidigt.