Inlägg från: Nilla6 |Visa alla inlägg
  • Nilla6

Bf augusti 2022

Jelumima skrev 2021-12-12 09:04:08 följande:

Hej!

Hoppar in i tråden. Har testat positivt och bf är 22 augusti.

Mår bra och har egentligen inga tecken på gravid förutom mensvärk liknande ömhet i magen som kommer och går under dagarna. Detta är inget jag haft med mina två tidigare barn. Så jag är lite orolig för varför det känns så nu.

Någon annan som har "mensvärk"?

Hej det är vanligt i början när hormonerna stegrar i kroppen beroende på hur ont såklart. Jag kan få riktigt ont vissa ggr sen bara lite molvärk typ. Du har oxå fler barn, jag har 3 så tror det blir värre ju fler man har. Jag har bf runt den 17e, och är helt svullen, känner mej nästan höggravid haha
  • Nilla6

Okej jag har delade magmuskler och navelbråck men helvete kan inte ha på mej vanliga trosor eller byxor, kan inte sitta då det är så ömt och svullet. Är det pga att man har 3 ungar redan eller? Aldrig vart såhär svullen vecka 5.

• Nilla6
    Lövsångerska1991 skrev 2021-12-14 16:59:51 följande:

Det låter jobbigt! Jag har svårt att ha på mig tighta trosor och kan inte ha byxor för magen är konstant uppsvälld, gaser antar jag. Den känns liksom lite öm när jag knäpper en knapp där. Men sitta kan jag göra utan problem.

Ja jätte jobbigt, får inte på mej nåt, allt gör jätte ont, speciellt när jag sitter, jätte svullen nertill, sitter här på nålar nu då jag inväntar ett hcg blodprov jag tog idag. Dock hinner jag inte göra fler innan nästa onsdag då jag även ska göra ett vul till.
  • Nilla6
    Lövsångerska1991 skrev 2021-12-14 17:22:17 följande:

Ush då! Varför tar man hcg-prov? Skönt att du får hjälp iaf <3

Var hos gyn i fredags för att jag hade så ont på sidorna men han var iof inte jätte bra men han såg inte äggstockarna ordentligt, han sa att livmodern satt högt upp och att jag hade en tjock slemhinna, han sa att man borde sett nåt men hallå jag var i 4+2 typ. Så han tyckte jag skulle ta ett prov för o se vad det ligger på men han boka inte in för ett till, för man brukar oftast ta typ 2 stycken med 2-3 dagars mellanrum för att se stigningen som borde vara det dubbla. Nu får jag ta med en veckas mellanrum så får se då.
  • Nilla6

Fick svaret nu på 3026 så antar det ligger bra för typ 5+0?! Får se vad läkaren säger när han ringer..

• Nilla6
    Jenek18 skrev 2021-12-15 14:00:57 följande:

Hej alla! Jag plussade i lördags på bim-1!! BF är 20 augusti! Jag är väldigt glad men oron för missfall gör att jag ändå inte riktigt kan glädjas som vid mitt första pluss. Jag fick tidigt missfall v.4+2 i tidigt november och nu blev jag gravid på första försöket efter det. Idag är jag i v.4+3 så en lite milstolpe då jag passerat tiden för missfallet förra gången. Trodde inte att ett missfall skulle påverka mig såhär mkt. Men försöker att glädjas och tänka framåt.

Jag tar gravtest i förhoppning om att se starkare utslag på tester och tempar även. Sist vid mf när jag upptäckte att något var fel var när tempen droppade. Ni som fortsatt testa efter positivt test när har ni fått 2-3 veckor eller 3 v på digitalt test?

Grattis, jag tog en sticka på bim förra tisdagen, blev ett svagt streck men jätte tydligt, dan efter, alltså på 4+1 tog jag digitalt som visa gravid 2-3. På fredan gjorde jag vul men han såg inget, gjorde ett clearblue som visade plus innan kontrollstrecket, tog ett blodprov igår som visade på hcg 3026 vilket är normalt tror jag, väntar på att gyn ska ringa. Fråga om du får ta blodprov du som fått mf innan.
  • Nilla6
    JustLikeHoney skrev 2021-12-15 15:48:34 följande:

Hej! Hoppar också in här, tidigt gravid med bf slutet av aug.

Blir tredje för mig och första för min sambo. Är som flera av er andra oroliga för missfall, blir snart 41.

Är dessutom barnmorska som bl a jobbar med att datera tidiga graviditeter med vul så ska försöka hålla mig från att ultraljuda för tidigt eller för ofta, måste liksom veta vad jag ska göra med svaret.

Hej grattis, en fråga då, jag tog ett hcg igår vecka 5+0 som visade 3026, mim gynläkare tyckte det var för högt och ville ha in mej på koll imorgon för att kolla om det kan va ett utomkvedes, för jag har lite ont i ryggen men har 3 ungar redan, delade magmuskler och navelbråck samt att jag är grymt svullen om magen så tror inte ryggen har med grav att göra alls just nu men vad tror du? Kan man se nåt imorrn på vul 5+2 då han inte såg nåt förutom en tjock slemhinna 4+3?
  • Nilla6
    JustLikeHoney skrev 2021-12-15 19:35:25 följande:

5+0 enl senaste mens? S-hcg varierar väldigt mkt i början, det låter högt för att inte se något intrauterint men samtidigt blir ju inte värdet högre för att det skulle va ett x, det är värre om du skulle varit i v 6-7 med det värdet och ingen synlig graviditet. Och allt hänger ju på hur mkt det stegras, ett värde säger inte så mkt tyvärr

Ja sen senaste mensen, kan skilja en dag hit eller dit då jag legat på mellan 26-29 dagar men testade på dag 29 då det var "sista:" dagen. Hade nog lite symtom innan det med dålig mage, svidande bröstvårtor och trötthet. Ja asså han såg inget på dag 4+3, då lär jag inte haft den summan på hcg utan det togs ju igår 5+0. Ska till honom imorrn och då säkert ta nytt test men känns som man borde ha riktigt ont vid ett utomkvedes, på mej kommer det och går, inte super ont utan lite mer äl värk på först ena sidan och sen andra. Aja hoppas på det bästa men då jag är så tidig så kommer jag ändå bli mer oroolig om han inte ser nåt imorrn alls. Med sonen som var ivf så såg vi inte hjärtat före 7+3 så hoppas på samma isf.
  • Nilla6
    JustLikeHoney skrev 2021-12-15 20:11:33 följande:

Vi brukar räkna med att se en intrauterin graviditet (hinnsäck med gulesäck) först från v 5+3 så inte konstigt att han inte såg nåt i 4+3. Men fattar jag det rätt att du gjorde ul i v 4+3 men tog s-hcg i 5+0?

Ja vul i 4+3 och blodprov igår 5+0, tror bara jag kommer bli mer orolig imorrn om han inte ser nåt för jag vet oxå att det är för tidigt. Har gjort en ivf förut och då var det inte förren 7+3 som vi såg hjärtat och mer av en böna typ. Jag har googlat massor på hcg och det har vart olika för så många, vissa hade runt 100 och andra runt 10000 samma vecka så bara gå på siffran känns mer oroande. Denna gyn var inge bra heller och en dålig maskin men den enda som finns i kommunen tyvärr.
  • Nilla6

Har vart hos gyn nu, vi såg hinnsäcken som låg rätt samt en skepnad(lite tjockare vitt streck typ) i ena hörnet så ska ta nytt blodprov imorrn och nytt vul nästa onsdag i typ 6+1, då borde vi se mer iaf. Tror detta var bra för den veckan idag 5+2?! Han pratade om nån äggblåsa som låg nånstans men som behövs under graviditeten för att den ska fortgå?! Fattade inte riktigt, men glad att den låg rätt iaf, varför jag har så ont i ryggen vet han inte och höger äggstock var gömd bakom tarmarna.

Svar på tråden Bf augusti 2022