Jenek18 skrev 2021-12-15 14:00:57 följande:
Hej alla! Jag plussade i lördags på bim-1!! BF är 20 augusti! Jag är väldigt glad men oron för missfall gör att jag ändå inte riktigt kan glädjas som vid mitt första pluss. Jag fick tidigt missfall v.4+2 i tidigt november och nu blev jag gravid på första försöket efter det. Idag är jag i v.4+3 så en lite milstolpe då jag passerat tiden för missfallet förra gången. Trodde inte att ett missfall skulle påverka mig såhär mkt. Men försöker att glädjas och tänka framåt.
Jag tar gravtest i förhoppning om att se starkare utslag på tester och tempar även. Sist vid mf när jag upptäckte att något var fel var när tempen droppade. Ni som fortsatt testa efter positivt test när har ni fått 2-3 veckor eller 3 v på digitalt test?
Grattis, jag tog en sticka på bim förra tisdagen, blev ett svagt streck men jätte tydligt, dan efter, alltså på 4+1 tog jag digitalt som visa gravid 2-3. På fredan gjorde jag vul men han såg inget, gjorde ett clearblue som visade plus innan kontrollstrecket, tog ett blodprov igår som visade på hcg 3026 vilket är normalt tror jag, väntar på att gyn ska ringa. Fråga om du får ta blodprov du som fått mf innan.