Inlägg från: Nilla6 |Visa alla inlägg
  • Nilla6

Bf augusti 2022

Elvans skrev 2021-12-29 16:48:55 följande:

Hej allihopa! Har följt tråden ett tag och tänker att nu är det dags att hoppa in :)

Är gravid med andra barnet. Har haft väldigt oregelbundna menscyklar pga amning så bokade ett vul för att få veta vilken vecka jag är i. Den 23 dec var vi på vul och då visade det sig att graviditeten har stannat (MA) eller så är jag inte så långt gången som jag trodde. Var då i v 5+ och jag trodde 8+.. nytt vul bokat 4 Jan.

Tre dagar innan första vul:et så började jag må illa och spyr en eller flera gånger per dag. Så känns tveksamt att det är ma?!

Hej hmm nja låter som du är inte så långt gången som du trodde. Vad såg dom därinne då? Jag var på ett vul i 5+2 och då syndes en hinnsäck, asså ett svart hål på 11 mm som stämmer för den veckan men inget i, kom dit igen 6+1 och då syndes en normalstor "bebis" på 4 mm och ett snabbt hjärta. Så har du oregelbunden mens så kanske du blev gravid senare än du trodde. Men på tis nästa vecka så har det gått 2 veckor typ så då borde du se något iaf. Håller tummarna
  • Nilla6
    Emjol skrev 2021-12-30 14:54:57 följande:

Grattis och välkomna alla nya som hittat hit! :D

Idag är ingen bra dag för min del.. Prostafenen har funkat hyfsat ett tag nu men nu idag slog illamåendet till som en käftsmäll fastän jag tagit prostafen :(

Även lite yr så blir sängen idag med massa citron och ingefära hehe. Går iallafall in i vecka 10 imorgon och har KUB den 26/1.

Hur mår ni andra? :)

Samma här, lergigan comp funkar kanske 1 timme sen är det kört igen. Va försiktig med ingefära, tydligen nya rön angående ingefära och graviditet som forskas på. Vilket är konstigt då det är det som vart bland topp 10 bland saker man tar mot illamående.
  • Nilla6
    Emjol skrev 2021-12-30 16:36:08 följande:

Tack jag har också hört det angående ingefäran men äter inte det så ofta vanligtvis så kände att jag kunde ta lite nu <3

Näe visste inte om det alls, jag som druckit ingefärsshot varje morgon innan men det är slut med nu då jag inte vågar. Får stå ut i 30 veckor till haha
  • Nilla6
    Maymom skrev 2021-12-30 20:47:36 följande:

Ja ingerfärsshot är väl framförallt vad de avråder från då det blir så koncentrerat. Max 1g torkad ingefära per dag har jag för mig är rekommendationen, vet inte hur mycket som är max när den är färsk eller inlagd men höll mig ifrån det helt förra graviditeten för säkerhets skull.

(En dansk studie som kommit fram till det i tester på möss, av förklarliga skäl finns inga tester på människor)

Själv har jag spytt så mycket senaste dygnet så min sambo går omkring och tror han är smittad och beklagar sig, tack för stödet liksom.... :/

Jo jag vet. Fanns inga såna studier när yngsta kom 2017 iaf. Då var det okej med både ingefära och rooibos teer/ört teer som jag bara kunnat de andra graviditeterna då kaffet smakar så äckligt. Eller jag tror jag drack det när jag vänta dottern men inte grabbarna hehe, enligt kinesiska kalendern är det en flicka, stämde på 2 av 3 bebisar så får se hehe;)

Ja är ju iof en svår period nu oxå då magsjuka/vinterkräksjukan är som värst så man vet ju aldrig tyvärr.
  • Nilla6
    Maymom skrev 2022-01-01 20:16:12 följande:

Ja teråden är jobbiga, känns som det står olika överallt när man kollar koffeininnehåll.

Jag håller mig till grönt och rooibos, minst/inget koffein. Undviker svart och örtteer, kanske dricker hallonbladste mot slutet igen, inte för att jag vet om det hjälpte så mycket sist.

Gurkmeja ska man ju inte heller få i sig för mycket av, så guldmjölk är ju inte heller ett alternativ tyvärr.

Min är också tjej enligt kinesiska! :) förra barnet stämde så vi får se. Nån mer som kinesiska har stämt för tidigare?

Okej kan inte dricka nåt förutom vatten och mjölk, allt smakar konstigt. Super jobbigt att må illa konstant och inget hjälper. Hoppas det går över iaf så man kan få lite ork tillbaka för de andra barnen.
  • Nilla6
    Pretty in pink skrev 2022-01-03 15:13:33 följande:

Någon mer som lider av ett lågt blodtryck? Vet inte vad jag ska ta mig till. Jag har tagit på stödstrumpor och försöker att dricka mycket. Men kan inte lämna sängen, klarar inte av att stå eller sitta. Försökte höja huvudändan en aning på sängen men det svartnade omedelbart och rummet snurrar även om jag ligger stilla och plant. Alla tips och råd välkomnas varmt. Min BM säger bara att lågt blodtryck är ofarligt, men jag vill ju kunna lämna sängen.

Japp jag, alltid gjort i början av graviditeterna för att sen få jätte högt istället. Vet inte vilket som känns värst. I lördags kunde jag knappt röra mej, mådde jätte illa, ont i huvet och allt snurra. Då låg jag på 99/44, slutade med lergigan comp då för det hjälpte inte. Ligger lite högre nu typ 107/55. Man kan ju inte göra så mycket heller åt det tyvärr, hade det vart högt hade man fått medicin.
  • Nilla6
    Liza77 skrev 2022-01-14 21:54:09 följande:

Hej allihop!!

Finns ingen grupp för mig än men måste bara få bubbla ut nånstans!!!????????????

Är 44 och spontant gravid! Är i vecka tre men med massa symtom????

Är så glad så jag ville dela detta bara med nån och undrar om det finns nån tråd för äldre mammor????

Hej grattis men har du verkligen plussat i vecka 3? Asså typ 2+ något. Låter väldigt tidigt om du nu inte har oregelbunden mens och kanske är längre gången då antar jag. Är det första? Jag blir 38 år i mars och väntar nummer 4, 3 av våra är oplanerade "oups" bebisar, nummer 2 kom till med ivf så alltid lite kul med överaskningar men yngsta är 5 så känns jobbigt att börja om igen när man inte är pyrung hehe
  • Nilla6
    Angeline850127 skrev 2022-01-18 12:52:32 följande:

Lite tidigt kanske men vad har ni för funderingar kring namnförslag?  Eller ni har kanske redan bestämt er för namn? ????
    själv är jag inne på Lionel, Leon , Alice 

Hehe har haft namnen klara sen första barnet, detta är 4e haha. Alice som flicka eller Jakob om det är en kille. Mina andra heter Philip, Adam, Petra:)
  • Nilla6
    bullmamman2 skrev 2022-01-19 07:53:40 följande:

Jelumina
    Vi har inte berätta för någon ännu, jag har en känsla av att det är något som är fel så jag vill vänta tills vi ska på Kub och se om bebis verkar ok.

har läst alldeles för mycket om graviditet efter 35 år så jag vet inte om det är för alla risker som gör att jag tror det är något fel eller om det faktiskt är det

Har samma känsla, som om nåt är fel hela tiden. Har lite panik, bokade tid till en gynläkare här på fredag som får bekräfta att jag bara lurar mej själv. Kommer aldrig klara av väntan till kub annars.
  • Nilla6
    Maymom skrev 2022-01-20 22:42:38 följande:

Var på inskrivningssamtal idag, kub bokat om 2 veckor. tråkigt att partner inte får vara med på ul nu. :(

10+5 idag. Nu tycker jag det känns som att det går långsamt och nästan som att jag bara inbillat mig allt nu när jag inte mår illa längre. Ska bli skönt att se att det faktiskt är nåt därinne. :)

har några tjejnamn på lager men killnamn använde vi båda vi valde mellan sist så där är det mer skralt.
    jag gillar Arvid men det finns det redan en liten i släkten. 

Samma här, fick tid för kub den 8e feb, inga partners får följa med, helt galet. Riktigt arg för det om nåt ska va fel och man ska ligga där själv och våndas. Fick ett vul idag iaf och en liten video och bilder så han har sett den iaf men om 2 veckor är den ju större och mer rörlig. Nu var den mest som en klump med stort huvud haha.
Svar på tråden Bf augusti 2022