Inlägg från: Nilla6 |Visa alla inlägg
  • Nilla6

Bf augusti 2022

Solveigingeborg skrev 2021-12-16 13:26:37 följande:

Hm, tyckte jag läste om flera i tråden som har högt hcg. Jag misstänker att jag har det. Har enligt beräkningar BF 23 Augusti men blev positivt överraskad att jag fick väldigt ömma bröst och illamående redan en vecka innan bim, samt att jag fick plus med ett ?vanligt? test två dagar innan bim (som sen har blivit starkare för varje dag). Jag tolkade det som att jag nog har högt hcg, och kanske högre än förra gången jag var gravid, eftersom jag inte kunde märka någon skillnad i kroppen och huvudet då förrän cirka 4 veckor senare än denna gången. Jag tolkade hursomhelst detta som något positivt, visste inte att det kunde tyda på utomkvedshavandeskap?

Eller hur jag tyckte det oxå lät positivt med högre men kan tydligen vara ett utomkvedes då oxå, men vi såg hinnsäcken med någonting i samt gulkroppen imorse så ska tillbaka imorrn för nytt hcg prov så får se hur mycket det ligger på nu.
  • Nilla6
    Solveigingeborg skrev 2021-12-16 15:03:38 följande:

Jaha! Jag tänkte faktiskt vänta en vecka till med att boka hälsosamtal på MVC, har inte planerat att göra kontroller såhär tidigt. Förra gången gick jag på ett hälsosamtal någon gång i vecka 8 och det första som hände sen var att jag fick göra ett NUP-test, det hette något mer, men det var i vecka 14. Men hoppas allt ser bra ut imorgon! :) det gör det nog.

Ja jag tänker inte skriva in mej förens jag vet att det iaf finns liv därinne. Så runt vecka 8-10. Har ju 3 ungar redan så vet hur det funkar. Nup test vet jag inte vad det är men kub gör man i typ vecka 13. Ja hoppas på en bra ökning men viktigast är att vi ser hjärtat nästa gång. Tack
  • Nilla6
    JustLikeHoney skrev 2021-12-16 21:21:18 följande:

Om de sett en hinnsäck med gulesäck i är det en intrauterin graviditet så du behöver inte oroa dig för utomkvedshavandeskap :)

Ja hinnsäcken med en skuggliknande sträng låg i men gulkroppen satt kvar i vänster äggstock/äggledare som den skulle. Hinnsäcken mätte 11 mm läste jag nu på 1177.
  • Nilla6
    JustLikeHoney skrev 2021-12-17 07:02:19 följande:

Hmm, ?skuggliknande sträng? är nåt helt random och betyder inget alls, samma med corpus luteum (gulkroppen), den behöver inte ens synas på ul eller kan synas långt efter ett missfall etc.

Jag jobbar mkt med misstänkta x och tycker din läkare verkar lite oklar. För det första är ryggsmärta inte ett tecken på x (utomkvedshavandeskap) utan det brukar vara småblödningar och huggande smärta på bara ena sidan, och då först i ca v 6+. Finns misstanke, dvs ingen intrauterin graviditet ses från ca v 5+3 tas s-hcg 2 ggr med ca 48h och vid normal stegring kan det antingen släppas eller göra ett nytt ul efter nån vecka.

Låter som att handläggningen skapar onödig oro?

Hursom, hoppas du får en fin stegring på hcg idag (det var idag va) :)

Ja eller läkaren har skrivit "viss misstanke om embryoliknande struktur inuti hinnsäcken" ja är i 5+3 idag så ska dit igen nästa onsdag i 6+1 ca så hoppas på att få se mer då. Ska ta blodprovet nu så hoppas på bra stegring men är inte jätte orolig då jag gjort detta många ggr förut men är inte helt nöjd förren jag ser hjärtat.
  • Nilla6

Jaha vad ska man tro nu då,hade hoppats på att det skulle ökat mer men låg på 6527 nu vilket är lite mer än en dubbelt, då det låg på 3026 i tisdags, men gick nästan 70 timmar emellan, är det kört eller är det ändå en bra stegring?

• Nilla6
    JustLikeHoney skrev 2021-12-17 23:03:15 följande:

Det ser ut som en fin stegring! Det där med att fördubblas på 48h börjar ifrågasättas och en dryg fördubbling på 3 dygn är ett bra tecken!

Det är lite det jag menar med att det skapar oro i onödan. Jag skulle kunna ta s-hcg och göra vul varje dag på jobbet men tänker att vad ska jag göra med svaret? Det kommer bara göra mig mer orolig så jag väntar ett tag och gör ul när jag vet att svaret faktiskt kan betyda nåt.

Försök slappna av och ta helg, dina värden ser helt normala ut :)

Näe jag vet, är väl mest att denna var imte planerad och sambon var helt emot det första 2 dagarna och sen började han planera med bil och allt så då vill man ju att det går vägen, är absolut sista då mannen knipsar sej sen och jag är redan kär i det lilla fröet????
  • Nilla6
    JustLikeHoney skrev 2021-12-18 12:59:02 följande:

Jag fattar! Håller tummarna att allt går bra. Är också orolig, är ju 40 så större risk för både missfall och kromosomavvikelser. Och känns läskigt att börja om igen, mina kiddos är snart 8 och 11

Jo samma här är 37 så man oroar sej såklart för allt haha, äldsta är 13, sen en 6 åring och en på 4.5 år så man glömmer fort allt som händer och saker man sen behöver. Behöver redan köpa mammatrosor och mammabyxor;)
  • Nilla6
    JustLikeHoney skrev 2021-12-18 15:22:22 följande:

Är det så? Tycker också min mage blev betydligt större ganska direkt, fattar ju att det inte är livmodern men hormonella faktorer. Har typ mjukisbyxor med bred midja hahaha kommer inte kunna ha förra årets tajta nyårsklänning iaf. Är så sjukt tidigt gravid men känns så mkt. Hulkgrät över ungefär ingenting idag?

Har 25-dagars cykler så kanske är hela 3 dagar längre än 4+5? :D

Ja shit kan inte sitta med byxor och allt känns tajt, vill bara va naken hehe. Ja det där med dagar, jag har haft allt mellan 26-29 dagar men har räknat på 29 bara för att så är i 5+4 idag, men skulle då kunna va i 6+0:)
  • Nilla6
    Semlan3 skrev 2021-12-18 20:27:43 följande:

Emjol, 5/8 - Första barnet

Isoldelively 5/8 - Femte barnet

Milhist 8/8 - Första barnet

Semlan3 10/8 - Tredje barnet

Nilla6, 17/8- Fjärde barnet

Ladyballistic 28/8 - andra barnet

• Nilla6
    Maymom skrev 2021-12-19 07:46:20 följande:

Min sambo var inte heller glad när han fick reda på det, nu verkar han ha förlikat sig med att det förmodligen blir ett barn, jag är ju 39 så vi får se vad som händer, men förhoppningsvis hinner han svänga och bli glad. Jag mår så illa nu så behöver verkligen hans stöd.

Ja bil måste vi också ha ny, han har ett barn sedan tidigare så vår sedan blir för trång.

Nån som har tips på en lagom stor(och lagom dyr) bil som funkar med två barnstolar? (Alltså ingen buss)

Mm han sa bara abort på en gång men när vi läste på om hur det går till så sa han bara okej får stå mitt kast haha(hade ju inget skydd) jag har dock väldigt ont i magen idag så får se vart det slutar. Vi har en v70 nu med 2 bilbarnstolar och en 13 åring så 5 pers får plats, vi behöver köpa 7 sitsig om vi blir fler.
Svar på tråden Bf augusti 2022