-
Ja men känns så lååååååång tid kvar haha, bara för att nu är jag trött på en kropp som sviker mej såhär mycket att jag inte ens orkar med de andra 3 barnen. Ja foglossningen blev värre typ bara på en dag, idag har jag knappt kunnat gå allls, resa mej från sittandes är helt obefintligt själv. Är beräknad den 12e augusti så räknar med igångsättning runt 1 augusti. Uppdaterar efter mötet med spec mödra på fredag och hoppas det har hänt nåt med tappen då.Frida123123 skrev 2022-07-11 13:48:10 följande:Hej Nilla6, kul att läsa om din uppdatering. Oj oj oj, så det är ju riktigt snart! Usch med foglossning dock. Låter riktigt jobbigt! Jag har ju 4 veckor kvar för samtal kring igångsättning, vilket iaf kommer bli den veckan (vecka 39+0-39+6), vi får se. Lycka till på fredag! Uppdatera gärna, om du vill såklart :).
-
Vecka 36+2 här, har inte sovit på flera veckor, vaknar minst 1 gång i timmen för att kissa eller för att jag får sd vid varje vändning. Inte orolig för fl då jag gjort det 3 ggr förut men aldrig under pandemin så det är lite skrämmande. Skötväskan är packad, lär kolla igenom sen när datum är satt för igångsättning, vår väska är nästan klar, mycket används fortfarande så packar det närmre datum. Foglossningen är hemsk, huvudvärk, vätska och en massa sd hela tiden, öppen 1 cm iaf men måste öppna mej mer för att bli igångsatt på det sättet jag vill så gör allt jag kan för att mjuka upp mer.Ingetnamn123 skrev 2022-07-18 05:41:00 följande:
Hej,
vecka 37(36+4). Inget vidare med sömnen. Vaknar flera gånger för att kissa och kan inte sova om. Det är så tung med kroppen och att gå upp eller försöka byta sovläge är så svårt.
Oro för förlosning och tiden efteråt har börjat hos mig också.
Orolig för själva förlossnkngen men också tiden strax efteråt då har många katastroftankar hela tiden:(
I övrigt försöker hitta på annat att tänka på ex tvättat bebiskläder och försöker hitta en väska som jag kan använda som bb väska.
Har ni andra börjat förberedda bb väska och vet vad ni ska ha med er?
-
Hade en hel del förvärkar igår kväll, inte alls som sd utan mer tryck i ryggen och ner, blev bättre under natten men slemproppen har kommit 2 ggr idag, en del sd men vet inte om nåt är på g eller inte då det alltid vart såhär för mej, haft lång latensfas innan igångsättning och jag vill inte komma igång själv för då kommer hon komma hemma, sista ungen kom ut på 1 tim när dom tagit vattnet så livrädd för det. Men tror det händer en del därnere just nu iaf så får väl se hur det slutar eller fortsätter.
-
Ja, då jag haft hf 3 ggr förut och sista bara tog 1 tim så är det bäst jag blir igångsatt nu oxå villket jag krävde i stort sett då jag vill va på plats när det händer nåt, för att få eda och sånt. Näe dom stoppar inget nu, är i 36+4 så i stort sett fullgången. Ska tillbaka till spec.mödra på måndag för att få datum, var öppen 1 cm i fredags så lär ju va mer nu iaf. Hoppas på den veckan eller senast den 1 augusti.nomina skrev 2022-07-20 17:53:02 följande:
Är det planerat att du ska bli igångsatt?
Kan de inte stoppa upp värkarna?
Jag har börjat få förvärkar också som bara blir allt mer intensiva.
Det är första gången för mig så jag vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig. Men det är verkligen överkomligt så jag tänker att jag får vänta ut och se vad som händer.
-
Okej näe inte såhär långt gången, kanske innan 36+0 men tror det är ovanligt att stoppa efter 35. Beror väl på tillväxt oxå, min var +11% i vecka 32 och på måndag får vi nytt tul och cervix koll så hoppas det hänt mer eller att hon kommer till dess. Har fått citodon med dom andra bara när det vart mycket sd som inte gjort så mycket.nomina skrev 2022-07-20 22:34:26 följande:Aha jag kanske fattade fel. Att man kunde få bricanyl för att stanna upp om värkarna är för intensiva.
Ahh men då kan det ju hända något redan innan måndag! -
Blev ingen augusti bebis då Alice bestämde sej för att komma ut i morse;) slemproppen gick ett par ggr igår men så brukar den göra för mej ett bra tag innan, inatt vid 3 kom en stor klump i toan, sov till typ 6 då det hade kommit några värkar men trodde det var latensfasen, sa till sambon att jag har ont, typ 5 min senare skriker jag av smärta, känns inte som om jag skulle hinna in(40 min) fick ambulans, var inne på fl 07.40 öppen 6 cm, skriker efter eda men hade högt bt och proverna var inte klara så fick lustgas till jag svimma hahah, krystvärkarna kom 08.30 och 08.34 var hon ute;) vecka 36+5:)
-
Ja det var därför jag skulle få en igångsättning vecka 38+2 för att sista va ute på 1 tim efter dom tog vattnet o jag hade panik över att föda hemma så glad att jag åkte ambulans iaf som gick lite fortare men dåligt att dom inte hade lustgas i bilen så det gjorde ont konstant fram till fl. Jo mår väl bra, trött, hade velat åka hem till de andra men då hon kom tidigare så måste dom hålla koll på blodsockret, gulsot och så hann jag inte få antibiotika mot gbs, man ska ha det en tim men hann bara typ en kvart så dom måste kolla sånt oxå, hon var väldigt stor för sin ålder iaf, var 48 cm lång och vägde 3390 gram, nu har hon gått ner lite men glad att hon inte kom i vecka 40 hahaNathaliextnf skrev 2022-07-22 00:14:51 följande:Oj det gick undan :) Stort grattis! Mår ni bra? Hur stor var hon?
-
Tack ja det är fint o passar henne ?nomina skrev 2022-07-22 06:34:49 följande:Puhh snabba ryck! Stort grattis!!! Så fint namn, Alice :)
Hoppas både du och bebis mår bra // -
Tack, svårt att förstå bara, ja enligt mej o vikten är hon fullgången men inte enligt läkarna, så hon måste koppmatas efter varje amning, dom tar tempen , kollar gulsot m.m så hoppas på hemgång imorrn.Frida123123 skrev 2022-07-22 11:32:19 följande:Men wow, stort grattis! Andra bebisen som jag känner till i denna tråd. Härligt! Jättefint namn. Hade tagit det själv om en i min släkt inte redan tagit namnet :). 36+5, då är hon så pass som fullgången. sedan som du skrev så hade hon en fin vikt :). Hur länge blir ni kvar? Lät dramatiskt med ambulans. skönt att höra att det gick bra iaf! Åter igen, Stort grattis till er juli-bebis!
-
Hej hur går det för dej?Emjol skrev 2022-07-23 05:28:07 följande:
Grattis till er som redan fått bebis
Kanske blir en julibebis här med då jag har fått havandeskapsförgiftning. Ska lämna nya prover imorgon bitti så får se vad som sägs då men troligen blir det igångsättning snart.. Får iallafall inte gå enda till BF (15 dagar kvar)