Bf augusti 2022
Nilla6
Vi måste också köpa en ny bil, tycker det är svårt att hitta en bra 7-sitsig men ett bagage som inte är jättelitet.
Har ni kommit på någon bra bil ännu?
Nilla6
Vi måste också köpa en ny bil, tycker det är svårt att hitta en bra 7-sitsig men ett bagage som inte är jättelitet.
Har ni kommit på någon bra bil ännu?
Väntan är över, har vart arbetslös sen augusti 2020, innan dess var jag sjukskriven några månader pga utredning av mina symtom och besvär, kunde inte ens hålla en telefon utan att tappa den(kan fortfarande inte) men fk avslog min sjukskrivning så var tvungen att söka jobb fast jag inte kunde göra nåt då jag fortsatte mina läkarbesök och utredningar som sköts upp pga covid. Fick iaf diagnoser som EDS och gikt. Nu har jag vart sjukskriven sen 15e feb pga dessa diagnoser i samband med graviditeten som gör att jag knappt kan röra mej. 44 dar senare får jag äntligen ett positivt beslut. Helt sjukt vad dom bryr sig lite om männinskor., att vänta 44 dar på pengar när man har räkningar och 3 barn, inte okej.
Nilla6:
vad skönt att det äntligen ordnat sig, det är så oerhört påfrestande att inte veta om man får nån hjälp. Kan du få någon hjälp att hantera din EDS?
Jag har varit dåligt uppdaterad hur det går för alla. Men sett att några haft rul och att det gått bra! Grattis!
Jag är i vecka 23+ nu. Börjat märka lite mer rutiner för rörelserna även om det fortfarande kan variera något från dag till dag. Jag och även min man känner rörelser utanpå.
Visst var det någon mer som haft ganska mycket sammandragningar? I vissa samanhang på jobbet då jag är stressad får jag jättemycket sammandragningar. Andra dagar känner jag inget alls, när jag inte är stressad. Jag har talat med barnmorskan och tagit urinprov för att utesluta uvi. Ja har även besök inbokat till barnmorskan på måndag och hon tyckte jag kunde avvakta till dess om det inte blir värre. Jag försöker tänka på att inte stressa men i vissa situationer är det så svårt. Har även talat med min chef om att jag ska tas bort från vissa arbetsuppgifter. Men mycket av stressen beror på sådant som egentligen inte har med mina arbetsuppgifter att göra (jag gillar mina uppgifter) utan det beror på den psykosociala arbetsmiljön. Har ni några tips hur man kan hantera sådana stressade situationer? Jag har aldrig tidigare upplevt en dysfunktionell arbetsmiljö nämligen. Chefen är medveten om problemet men det kommer ta tid att åtgärda problemen.
Hej, nu var det ett tag sedan jag med skrev här i tråden. Går in i vecka 23 idag (22+0), tycker ändå att tiden rullar på bra. Kroppen börjar kännas tyngre, vilket som en del skriver, känns obekvämt. Kan inte direkt påstå av att jag njuter av att vara gravid. Vi har kämpat länge för att bli gravida så jag är naturligtvis jätteglad men även glad av att, som kvinna, få uppleva en graviditet. Tycker det börjar bli tungt redan nu att komma iväg på morgonen så jag är orolig för hur det kommer bli framöver.. ingen möjlighet att jobba hemifrån heller. Första prylen inhandlad vilket blev en spjälsäng. Så kul att börja inreda ett barnrum. Vi har inte tagit reda på könet men när jag tittar på bilderna, enligt nub teorin så ser det mycket ut som en flicka. Blir glad vilket som! Blir första och enda barnet. Snart nästa steg för oss här inne då vilket väl är besök hos bm för mätning av magen mm. Jag har mitt om 3 veckor. Har någon haft sitt!
Hoppas många vill följa med hela vägen, dvs tills efter förlossningen. Vore så kul att få en uppdatering sedan om hur det gick etc. Jag håller mig kvar här iaf!
skickar en styrkekram till oss alla, vi som skapar liv :).
Haha ha! Ja du, bra beskrivet med valen och sengångare :). Får man fråga varför högrisk? Visste inte om att det finns en Facebookgrupp? Går gärna med!
Grattis till flickan om jag inte sagt det innan! kommer du vara sjukskriven tills förlossningen då?
Härligt med lediga dagar! Lyxigt. Vilken härlig och mysig helg jag och killen haft även om vi ? bara varit hemma?. En dag hyrde vi en bil och åkte till Danmark över dagen, en annan dag städade vi och rensade förrådet och åkte till soptippen, en annan dag en promenad med glass och lunch i solen och idag satt upp spjälsängen som förresten blev jättebra! Sen har vi handlat lite kläder med! Idag gick jag in i vecka 24, dvs 23+0. Tur att det börjar bli varmare Ute, för kjolar går bättre än byxor nu för tiden. Är era magar ? stora??