Frida123123 skrev 2022-09-30 09:53:11 följande:
Hej alla mammor i tråden! Hur mår ni? Och hur går det? Alla vi har ju bebisar i olika veckor så misstänker att det ser olika ut. Min kille blev 7 veckor igår, tiden går fort nu ändå. Han har fått första dosen av rota vaccinet. det gick ner rekordsnabbt. Han glupskade i sig det på några sekunder, tom barnmorskan skrattade och sa att hon aldrig sett en sådan liten ta vaccinet så fort! Ja vad säger man, det är min kille det! Oavsett om det är mat, vaccin eller medicin så tar han det mer än gärna. Han gillar att äta :), men vem gör inte det ha ha. Vikten var på 4690, så enligt kurvan.
Tycker gallskriken, som varit på nivå 10 tidigare börjat avta! Skönt! Och han sover faktiskt just nu väldigt bra. Igår kväll och natt vaknade han för mat kl 22:00, 00:30, 04:00. Men vi kan lägga honom direkt i nestet och han somnar om.
Visst vissa dagar är jobbigare, när han är kinkig eller när mamma är uttråkad men så är det. Ska ni andra börja gå i mammagrupp via BVC?
Hej mår väl okej men är såååå trött och har fortfarande foglossning och hormonerna ska vi inte prata om haha, Alice är lite mer än 10 veckor, fick rotavaccinet vid 8 veckor och det gick bra. Hon vägde nu i veckan 4.7 kg och är 57 cm lång. Jag pumpar och ammar, ibland blir det ersättning om mjölken inte räcker till. Hon sover 2 långa pass om dan, mellan ca 8.00-10.30 och från ca 12-14.30, sen är det lite spontana sovstunder när hon sover i bärsjalen när jag lagar mat och sen på oss i soffan fram mot kvällen. Somnar för kvällen runt 21.30-22 brevid mej i sängen vaknar 01, 03, 05 och 07 för amning, då är det skönt att bara slänga fram tutten men sover inte ändå så min sovtid är fram till 01 matningen och mer vilotid däremellan, känner av sömnbristen i huvet och humöret så hoppas hon kan skära ner på maten snart på natten, har ju 3 ungar till som behöver mej lixom hehe. Har gått på 2 mammaträffar redan, började sista augusti, blir kanske 2 träffar till. Sen blir det nog öppna förskolan om inte pandemin tar ännu mer fart.