Inlägg från: Nilla6 |Visa alla inlägg
  • Nilla6

Bf augusti 2022

bullmamman2 skrev 2022-03-12 21:25:52 följande:

Idag har vi inhandlat första prylen till bebis, lite tidigt men hittade en bugaboo vagn jätte billigt som i princip var ny, liggdelen var inte ens uppackad så det var ett klipp så då köpte vi den. 

Finns så mycket fina begagnade saker så jag hade tänkt försöka hitta det mesta begagnat.

Tänker ni köpa nytt eller kör ni på begagnat också?

Med första köpte jag allt nytt men insåg såklart till andra, 3e och denna att man använder de första sakerna som babyskydd, liggvagn, babygym, gåstol, babynest, myspöl m.m så kort tid att det mer blir att kasta bort pengarna. Så köper det mesta begagnat nu, har fått en hel del gratis oxå, 2 vagnar, skötbord, bärsele, babygym m.m så då kan jag unna bebisen lite nya kläder istället hehe. 
  • Nilla6

Hade Rul igår, en frisk, livlig tjej. Bf blev flyttad från 15/8 till 12/8 så vecka 20 idag???? 

• Nilla6
    bullmamman2 skrev 2022-03-19 13:10:41 följande:
    Härligt. Jag får vänta i ca 2,5 vecka till
    Tack väntan var värst, mådde jätte dåligt i magen fram till det var gjort. 
  • Nilla6
    nomina skrev 2022-03-19 16:39:04 följande:
    Grattis! Så underbart :) 
    Vi ska iväg på måndag, börjar redan bli nervös...!
    Tack, då har man 2 pojkar och 2 flickor. Lycka till
  • Nilla6
    Tino skrev 2022-03-19 16:40:16 följande:
    Grattis! Så skönt! 
    Tack jo nu kan man slappna av lite.
  • Nilla6
    Frida123123 skrev 2022-03-19 17:10:28 följande:

Grattis Nilla6!! så skönt att allt såg bra ut! 

Nomina, vi ska också iväg på rul på måndag. Också jättenervös! Lycka till oss båda

Tack lycka till
  • Nilla6
    nomina skrev 2022-03-23 07:28:12 följande:

Kom och tänka på nu efter rul, gör man fler ultraljud om allt hittills har sett bra ut eller är det "bara" besök hos barnmorskan?
    Och, kan man få höra hjärtslagen hos barnmorskan. 
    Frågade vid första ultraljudet men de sa att de gör bara ultraljud, man kanske inte ens lyssnar på hjärtat framöver?

Nej om allt är normalt så gör man inga fler ultraljud, lyssnar på hjärtat får man göra hos bm, men ibland får man säga till om det. Jag är högrisk så jag kommer få göra 1 eller 2 ultraljud till, lyssnar på hjärtat gör jag hemma men antar att jag kommer få göra det hos bm nästa vecka när det är återbesök. De flesta får ingen återbesökstid fören i vecka 25 då dom börjar mäta livmodern m.m 
  • Nilla6
    laurajane skrev 2022-03-30 14:43:25 följande:

Då är jag inte SÅ tidig iaf! Tänkte passa på när man hittar saker till bra pris. Känns lite mer verkligt då också. Har ni köpt vagnar begagnat eller nya?

Har fått 2 vagnar gratis, en emmaljunga från min svägerska(min favorit vagn) samt en brio smile, den hade dock punka och en trasig varukorg, men fixade upp den helt själv( stolt hehe) så nu är den som ny, vi ska bestämma sen vilken vi ska spara, då vi måste köpa 7 sitskg bil så vet vi inte vilken som får plats men då mina barn alltid sover ute i vagn så lutar det åt emmaljunga då den är stor och stabil. Andra saker vi fått gratis eller super billgt är skötbord, babygym, bröstpump, bärsele, lekmatta, amningskudde, babysitter m.m, har bara köpt ett set med kläder än, men det kommer mer haha
Svar på tråden Bf augusti 2022