Inlägg från: Nilla6 |Visa alla inlägg
  • Nilla6

Bf augusti 2022

Tino skrev 2022-01-21 18:14:32 följande:
    Så skönt. Har oron släppt något nu?
    Näe inte alls, då jag har moderkakan i framvägg samt täcker utgången, sen har jag tydligen en stor förlossningsskada från sista barnet som ingen nämnt nåt om, han tycker nästan jag skulle kräva kejsarsnitt så dom kan reparera min diastas/nevalbråck samt skadan i mellangården. Jag vill bara föda vaginalt så vet inte vad som händer nu.
  • Nilla6
    Tino skrev 2022-01-23 14:47:19 följande:
    Vad synd att det skapade ny oro. Tänker att det kanske är liteväl tidigtatt bestämma att det blir kejsarsnitt, men antar att du får mer uppföljning senare? Tex om vad den där stora bristningen innebär. Kanske kan skadorna repareras efteråt? Modekakan kan väl röra sig uppåt? Hoppas det löser sig i alla fall. 
    Ja men det är mest för mina skador i magen, om man gör kejsarsnitt så kan man sy ihop magmusklerna på en gång och kanske även den skada jag fått mellan benen som jag inte visste nåt om. Risken att föda normalt är att jag kanske brister hela vägen och det blir ju större operation. Ja moderkakan kan flytta sej upp, gjort med ena andra ungen men läkaren har skrivit i anteckningarna "smärre blödningar från placenta kant" sa han dock inget om vid besöket så blir lite orolig. Ska träffa bm och deras läkare den 1a feb så hoppas få en planering då.
  • Nilla6

Hörde hjärtat idag med min dopppler, hur underbart är inte det? Hehe. Kan man känna sig lite lugnare.

• Nilla6
    Pretty in pink skrev 2022-01-24 08:17:52 följande:

Just nu är det påfrestande. Alla symtom är bortblåsta, vilket visserligen kan vara ganska normalt för vecka 11/12. Samtidigt känns magen mindre och jag har haft flera kraftiga blödningar. Har bokat tid för ett privat ultraljud imorgon då gyn vägrar hjälpa mig. Ett dygn tills man får svar, men allting känns ändå kört, finns inte en millimeter av mig som tror att bebisen mår bra nu. 

Ja det är väldigt normalt. Jag går in i vecka 12 imorrn och bara längtar efter att symtomen ska ge sig lite, iaf illamåendet och tröttheten men när dom väl är borta längtar man efter att bli dålig igen haha vad man är konstig. Vad betalar man för privata ul? Jag ringde en gynläkare i kommunen förra veckan som jag fick tid till 2 dar senare, betala 400 kr men så värt det. Gynakuten åker jag bara till vid smärta/blod och inget sånt än. Därför jag tycker det är skönt med en doppler, jag vet iof hur man gör och vad man letar efter men det hjälper mej och min oro massor. Lycka till iaf fast jag är helt säker på att allt är bra. Om symtomen försvinner vid smärta och blod är en annan sak.
  • Nilla6
    Aerobt skrev 2022-01-28 13:01:24 följande:

Jag va/är inte så intresserad av KUB-resultatet, men tror vi fick en siffra 1:1500 eller något. Konstaterade att jag börjar bli gammal :p Bebisen såg välmående ut och va pigg. 

Ja, maken säger inte så mycket. Är glad för att vi gjort detta tillsammans ett antal gånger tidigare. Tror dock bebisen är mer verklig för mig än honom och skulle vilja att han också fick titta på den och inte bara en suddig och intetsägande bild :/

Hoppas på att han får hänga med nästa gång och i annat fall så bokar vi privat. Har kikat på och sett hur de andra haft det med 3d privat.

Vilken vecka gjorde du kub i? Hur gammal är du? Jag är jätte nojjig för dåliga resultat då jag fyller 38. Kommer vara i 13+0 när jag gör kub.
  • Nilla6
    Aerobt skrev 2022-01-30 10:49:36 följande:

Gjorde KUB i vecka 12+5. Blir 37 år detta år. Vill dock minnas att vi fick ?sämre resultat? med förra barnet, och många gånger bättre med något av de innan.

Tänker att de allra flesta barn föds friska! Den sannolikhet vi fick denna gång i praktiken skulle innebära att 1 barn på 1500 fått Downs-syndrom så 1499 barn beräknas ha normal uppsättning. 

NIPIT finns som komplement och en lite säkrare bild. 

Okej jo kommer inte ens ihåg vad vi fick med de andra men sist var jag 33 så inte lika gammal som nu. Hade jag haft råd med nipt hade jag verkligen gjort det men får se vad siffrorna säger. 
  • Nilla6
    Aerobt skrev 2022-01-30 13:07:38 följande:

Vi hoppas på att allt ser bra ut! När ska du göra Ul? 

Ja inga fel på de andra vul jag gjort än iaf men ändå så nervös om det skulle visa sej att något är fel, asså kromosomavvikelse.
  • Nilla6
    Aerobt skrev 2022-01-30 13:07:38 följande:

Vi hoppas på att allt ser bra ut! När ska du göra Ul? 

Glömde skriva att jag ska göra kub den 8e feb.
  • Nilla6
    Aerobt skrev 2022-01-30 23:49:41 följande:

:) inte så långt kvar.

Ni alla, har ni berättat om bebis för storasyskon, familj eller vänner ännu?

Känns som en evighet men nu ligger vi hemma sjuka så skönt att den är om en vecka iaf.. men missar läkartid/barnmorsketid imorrn så det suger lite. 

Vi har inte berättat för de 3 syskonen eller familj, jag har bara pratat med min syrra om det men inga andra vet för detta var inte planerat och tror inte dom kommer bli glada tyvärr.
  • Nilla6
    Frida123123 skrev 2022-01-31 06:24:54 följande:
    Då gör du kub dagen innan mig :). Hoppas att det går bra för oss båda! 
    Ja verkligen, blir lite sent kub tycker jag bara, kommer va 13+0 och har gjort o 12+ förut så om vi blir sjuka då kommer vi inte hinna göra kub vilket stör mej lite. Men hoppas på det bästa
Svar på tråden Bf augusti 2022