Bf augusti 2022
Hej på er,
Här kommer det en till som också ska föda i aug. BF 12 aug.
Ni som bor i Sthlm, jag undrar var ni har valt för förlossningssjukhus?
Hej på er,
Här kommer det en till som också ska föda i aug. BF 12 aug.
Ni som bor i Sthlm, jag undrar var ni har valt för förlossningssjukhus?
Hej! Jag är ny på familjeliv, har läst igenom tråden från Maj och framåt. Jag har BF 23/8 och ett barn sen innan, är alltså i vecka 27+4 nu. Har haft bra svar på alla kontroller hittills, af-mått strax över medel, fortfarande lågt blodtryck, ingen järnbrist, började känn rörelser redan i vecka 12! Detta är mitt andra barn, har en pojke på 4 år och väntar en pojke nu också.
Men, det finns en del minus också trots att allt sett bra ut, jag har fått problem med intensiva sammandragningar som kommit timmar i sträck senaste två veckorna. Har varit inne på förlossningen för kontroll och då såg allt bra ut, ska dock ta det lugnare, vilket jag redan gör. Jag pluggar och har nu allt på distans så jag jobbar inte fysiskt eller stressar med pendling, men måste lägga mig ner även på dagarna och det sätter lätt igång med många sammandragningar efter jag diskat eller gjort nåt annat som inte alls är speciellt tungt. Verkar inte klara att åka bil eller buss heller, är det fler som får sammandragningar eller förvärkar av det?
Jag kan även få molvärk i samband med dom och det är diffust hur långa dom är, det är mer som att om dom sätter igång kan jag vila en timme och tycka det är jobbigt att andas och känn lite värk och kramp hela tiden. Men min livmodertapp har varit lång när jag kollat och allt annat har verkat bra, ingen uvi :/