• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2025-03-16 14:55:59 följande:
    Ångrar du dig idag att du inte frågade om en träff igår?
    Jag försökte
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-03-16 14:58:24 följande:
    Jag försökte
    Nej, det gjorde du inte. Du försökte söka upp henne på plats men det visste vi alla andra innan att det inte skulle fungera eftersom ni är för många och du är för blyg, tipset var att skriva till henne innan och boka en träff med henne.

Ångrar du att du inte gjorde det?
  • Anonym (Varför ens försöka...)
    anonym05swe skrev 2025-03-16 13:59:57 följande:
    Vet inte exakt 
    Jo det gör jag för är djupt intresserad av henne. Inte en verklighetsflykt på något sätt. 
    Ett bra sätt att ta reda på hur du kan få en långsiktig, seriös partner är att fråga oss i tråden. Vi har rätt bra koll.

Nej, du är inte särskilt intresserad av henne. Men det gör inget, för hon är inte intresserad av dig heller. 
    Jo, det är en verklighetsflykt. Att tänka på hur underbart allt kommer att bli långt in i den avlägsna framtiden hindrar dig från att lösa de konkreta livsproblem du har framför dig just nu.
  • Anonym (X)
    Jag försökte
    Hur försökte du? (Att du tänkte på det räknas inte.)
  • Anonym
    Anonym (Hej) skrev 2025-03-16 14:55:59 följande:
    Ångrar du dig idag att du inte frågade om en träff igår?
    Jag försökte
    Fattar du inte frågan?

Varför är det såhär VARJE gång någon ställer en fråga? Du svarar ALDRIG på den, utan skriver "Inte mitt fel" eller "Inte sagt att ...". Frågan ger du kompletta fan i. Hela tiden.
    Just den här frågan löd alltså: Ångrar du idag att du inte frågade om en träff igår?
    Alltså, fattar du?

HUR är "Jag försökte" ett svar på den? Du försökte ångra dig, menar du?

Inser du varför du upplevs som inkapabel till kommunikation och som att du aldrig svarar? Och då var ju detta ändå som du faktiskt skrev något alls. Det är nästan så att frågeställare ska känna sig lite ärad, bara av det.
    Anonym (X) skrev 2025-03-16 19:41:06 följande:
    Hur försökte du? (Att du tänkte på det räknas inte.)

Även jag är mycket nyfiken på hur själva försöket att fråga yttrade sig. Du öppnade käften och var precis på gång men i sista stund råkade du istället säga "Hej. Inte sagt att det är mitt fel!", eller? Hur gick försöket och det påföljande misslyckandet till?

• anonym05swe
    Anonym skrev 2025-03-16 22:14:32 följande:
    Jag försökte
    Fattar du inte frågan?

Varför är det såhär VARJE gång någon ställer en fråga? Du svarar ALDRIG på den, utan skriver "Inte mitt fel" eller "Inte sagt att ...". Frågan ger du kompletta fan i. Hela tiden.
    Just den här frågan löd alltså: Ångrar du idag att du inte frågade om en träff igår?
    Alltså, fattar du?

HUR är "Jag försökte" ett svar på den? Du försökte ångra dig, menar du?

Inser du varför du upplevs som inkapabel till kommunikation och som att du aldrig svarar? Och då var ju detta ändå som du faktiskt skrev något alls. Det är nästan så att frågeställare ska känna sig lite ärad, bara av det.
    Även jag är mycket nyfiken på hur själva försöket att fråga yttrade sig. Du öppnade käften och var precis på gång men i sista stund råkade du istället säga "Hej. Inte sagt att det är mitt fel!", eller? Hur gick försöket och det påföljande misslyckandet till?

Nej, du missuppfattade

Gick bara rent logistiskt inte att kunna prata själv med henne

• Anonym (X)

Hur vet du det? Frågade du Hej, kan vi prata lite och hon sa nej, eller väntade du på att alla andra skulle flytta sig och ni 2 stå kvar och så hände det inte?

anonym05swe skrev 2025-03-16 23:26:28 följande:

Nej, du missuppfattade

• Anonym (Varför ens försöka...)
    anonym05swe skrev 2025-03-16 23:26:28 följande:

Nä, men då så. Då kan du släppa det här.

Hur tänker du kring dina studier och/eller jobb? Anmälan till höstens universitetsutbildningar öppnar idag!
  • anonym05swe
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-03-17 08:14:16 följande:
    Nä, men då så. Då kan du släppa det här.

Hur tänker du kring dina studier och/eller jobb? Anmälan till höstens universitetsutbildningar öppnar idag!
    Nä är inte över för det 

Ska plugga sommarkurser (har redan sökt) så jag får CSN till HT samtidigt som jag söker jobb
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-17 09:44:42 följande:
    Nä är inte över för det 

Ska plugga sommarkurser (har redan sökt) så jag får CSN till HT samtidigt som jag söker jobb
    Så hur länge tänker du skjuta upp det nu? När ska ni träffas på nästa event?
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?