• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2025-03-16 23:26:28 följande:

Nej, du missuppfattade

Gick bara rent logistiskt inte att kunna prata själv med henne

Svara då istället.

Så med andra ord var det aldrig något försök? Eller hur gick försöket till då?
  • Anonym

Nej, du missuppfattade

Originalfrågan var en Ja- eller nej-fråga. Ångrade du dagen efter att du inte hade frågat? Du har fortfarande inte svarat.
  • Anonym (Varför ens försöka...)
    anonym05swe skrev 2025-03-17 09:44:42 följande:
    Nä är inte över för det 

Ska plugga sommarkurser (har redan sökt) så jag får CSN till HT samtidigt som jag söker jobb
    Jo, det är över. Hade du och/eller hon varit intresserad på riktigt av att närma er varandra - så hade ni gjort det, även om det var en massa folk där och en svår logistik. (Kul definition på logistik, förresten.)

Vad bra att du sökt sommarkurser! Hur går tankarna inför höstterminen?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-03-17 09:44:42 följande:
    Nä är inte över för det 

Ska plugga sommarkurser (har redan sökt) så jag får CSN till HT samtidigt som jag söker jobb
    Hur många hp behöver du för att få CSN i höst?
  • Anonym (X)

Hallå?
    1 eller 2?

Anonym (X) skrev 2025-03-16 23:41:24 följande:

Hur vet du det? 1) Frågade du Hej, kan vi prata lite och hon sa nej, eller 2) väntade du på att alla andra skulle flytta sig och ni 2 stå kvar och så hände det inte?

• Anonym (Inget på spel....)

Nej, du missuppfattade

Gick bara rent logistiskt inte att kunna prata själv med henne

Så inte ens när ni är på samma plats lyckas du gå ihop logistiken att kunna prata med henne. Då är det ju absolut inte avståndet som är problemet (vilket vi är många som sagt tidigare) utan viljan. 
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-03-17 13:21:41 följande:

Hallå?
    1 eller 2?

Fanns inte möjlighet att där prata ensamma
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-03-17 17:00:17 följande:
    Men det visste du ju innan så frågan är varför du lämnade allt åt slumpen istället för att agera? Jag tyckte du skulle fråga henne innan så att ni åtminstone kunde försöka träffas men det vågade du inte och nu står du här... på exakt samma plats som innan.

OM du hade agerat hade det kunnat vara två saker som hänt nu: 1. ni hade träffats och saker hade gått framåt
    2. du hade fått ett nej och du hade kunnat gå vidare

Istället är du nu kvar i limbot vilket vi alla misstänker att du vill vara i eftersom då får du behålla din dröm.
  • Anonym (X)
    Det var inte frågan: 1 eller 2?
  • Anonym
    Du tycker fortfarande att du svarar eller? Ser inte alls hur du kan uppfattas som helt omöjlig att konversera eller som att du inte svarar?
  • Anonym
    Anonym skrev 2025-03-17 11:32:37 följande:
    Originalfrågan var en Ja- eller nej-fråga. Ångrade du dagen efter att du inte hade frågat? Du har fortfarande inte svarat.
    Gäller än.

Som med 85% av alla andra frågor i tråden.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?