• Gelas1

Jag röstade på Israel!!!

Hur många röstade i på Israel i årets eurovision??? De fick 12 poäng av svenska folket men 0 poäng av svenska juryn. Jag röstade på Israel och jag röstar aldrig annars, synd att så många andra svenskar ska vara tysta.. Vi är trötta på alla skrikande hamas terrorister som skriker antisemitiska saker på gatorna och tror att det är världens mittpunkt.. Har ni sett EN enda jude reagerat på dessa demonstrationer? Svar nej. Judar är ett fredligt folk och vänder andra kinden till.
    Hade det varit diverse däremot, att judar gick runt på gatorna och ropa ?Leve Israel och krossa palestina!? Så vet både DU och jag att det blivit skottlossning och blodbad...Sorgligt hur Sverige/Europa blivit allt mer antisemitiskt de senaste åren IGEN, efter all den islamiseringen som skett de senaste åren.😔💔

• Svar på tråden Jag röstade på Israel!!!
  • Xenia

Att ingen jury gav Israel 12 poäng berodde inte på antisemitism eller att de stödde Hamas. Det var nog snarare rädsla.

• Fjäril kär

Jag röstade på Kroatien,  Frankrike,  Spanien och Israel 

Men min röst på Israel är enbart för att jag faktiskt tycker låten var bra. Hade den varit dålig hade den inte fått en röst. Faktiskt. 

Jag är dock trött på att en röst ska bevisa nån form av ställningstagande. Får man inte bara gilla en låt liksom?  Folkmord är skit oavsett land och det finns inget som får mig att ta ställning varken för eller emot i den frågan. Man mördar inte människor- punkt.

Min röst är på en låt. End of story. 

• Gelas1
    Xenia skrev 2024-05-12 20:50:50 följande:

Att ingen jury gav Israel 12 poäng berodde inte på antisemitism eller att de stödde Hamas. Det var nog snarare rädsla.

håller med, jag förstår även det.., Men rädsla får. Vad? Hatiska aggressiva antisemiter som gapar utanför arenan??? Det är sorgligt.
  • Anonym (B)

Eller så tyckte de inte låten var bäst. Jag gillade låten själv men tyckte inte den var bäst. Förtjänade att komma högt upp dock.
  • Xenia

Men att så många gav Schweiz 12 poäng såg jag verkligen inte komma. Det är nästan så jag misstänker att de pratat ihop sig. Förvånad

• Anonym (XC)

Jag röstar inte. Känns som om 95% av de som medverkar verkar försöksutskrivna från psyk.  

• Anonym (Patricia)
    Xenia skrev 2024-05-12 20:53:08 följande:

Men att så många gav Schweiz 12 poäng såg jag verkligen inte komma. Det är nästan så jag misstänker att de pratat ihop sig.  // Förvånad

Är det osannolikt att man faktiskt gillar låten?  
  • Anonym (HmJ)
    Xenia skrev 2024-05-12 20:53:08 följande:

Men att så många gav Schweiz 12 poäng såg jag verkligen inte komma. Det är nästan så jag misstänker att de pratat ihop sig. Förvånad

Det var märkligt, låten var ju inte en så bra låt
  • Xenia
    Gelas1 skrev 2024-05-12 20:52:34 följande:
    håller med, jag förstår även det.., Men rädsla får. Vad? Hatiska aggressiva antisemiter som gapar utanför arenan??? Det är sorgligt.
    Det är väl inte hemligt vilka som ingår i juryarna, så de kan vara rädda för personlig förföljelse. De kan också vara rädda för aäett ESC i Israel. Så mkt politik, så mkt hat, slutet för ESC?
  • Anonym (Patricia)

Eller så tycker dom låten var kass ... är ju inte så många som faktiskt genuint gillar låten . Den var lagom mellanmjölk.  
    Hade Estland tävlat med den låten hade ingen höjt på ögonbrynen över bristen på jurypoäng.
Svar på tråden Jag röstade på Israel!!!