-
-
Svar på tråden VAD är det ni stör er mest på hos er svärdotter?
-
Lisa med barn skrev 2011-09-19 11:17:42 följande:Och här fick ni ännu en sak att störa er på. Kanske är det så att ni letar fel och hittar ni inga så hittar ni på några?
Nej men vi vill diskutera ifred. TS har också lagt inlägg här i tråden och uppmanat till att det gäller svärmödrar endast. Ni har en egen tråd. Vi kommer dit om vi har behov av det. -
Det är väl inte TS familj som är vrickad?! Jag blir helt chockad när jag läser vissa inlägg.
Vad man gör hemma i sitt eget hem är en sak men man sitter väl inte halvnaken hemma hos någon annan och speciellt inte vid matbordet? Fruktansvärt respektlöst och ouppfostrat anser jag. -
då är vi 2!Anonym skrev 2011-09-19 11:23:55 följande:Det är väl inte TS familj som är vrickad?! Jag blir helt chockad när jag läser vissa inlägg.
Vad man gör hemma i sitt eget hem är en sak men man sitter väl inte halvnaken hemma hos någon annan och speciellt inte vid matbordet? Fruktansvärt respektlöst och ouppfostrat anser jag. -
Är det skillnad på att vara hos t.ex. sina föräldrar och sina svrföräldrar?Anonym skrev 2011-09-19 11:23:55 följande:Det är väl inte TS familj som är vrickad?! Jag blir helt chockad när jag läser vissa inlägg.
Vad man gör hemma i sitt eget hem är en sak men man sitter väl inte halvnaken hemma hos någon annan och speciellt inte vid matbordet? Fruktansvärt respektlöst och ouppfostrat anser jag.
Jag hade lätt kunnat äta frukost iförd endast trosor och tröja hos mina föräldrar, men inte hos mina svärföräldrar för det känner jag mig inte bekväm med. -
föräldrarna är du ju uppväxt med. de har ju bytt blöjjor på dej etc..svärdottern är en relativt ny bekantskap som är på besök hemma hos sin pojkväns föräldrar och syskon. då sitter man inte i underkläderna vid matbordet..Anonym (...........) skrev 2011-09-19 11:25:30 följande:Är det skillnad på att vara hos t.ex. sina föräldrar och sina svrföräldrar?
Jag hade lätt kunnat äta frukost iförd endast trosor och tröja hos mina föräldrar, men inte hos mina svärföräldrar för det känner jag mig inte bekväm med. -
Fast jag (och mina föräldrar) hade inte brytt oss om min man hade suttit med tröja och boxershorts vid matbordet heller..NeLi skrev 2011-09-19 11:29:07 följande:föräldrarna är du ju uppväxt med. de har ju bytt blöjjor på dej etc..svärdottern är en relativt ny bekantskap som är på besök hemma hos sin pojkväns föräldrar och syskon. då sitter man inte i underkläderna vid matbordet..
-
Är det taskig uppfostran som gör att många av er inte anser att TS har rätt att kräva lite kläder i sitt eget hem? Jag skulle aldrig sova över hos sambons mamma och sedan vara ohövlig inför hennes regler. Om hon inte uppskattar att jag studsar runt i trosor och tröja till frukost så respekterar jag naturligtvis detta.
I mitt hem råder MINA regler, i andra hem DERAS. -
Kan hålla med dig där, men min svärmor kommer hem till oss och tror att hon ska styra och ställa i vårt hus. Tycker att kvinnans plats är i hushållet och när vi flyttade in här så sa jag till henne var hon skulle ställa sakerna, men hon ställde de ändå på helt andra ställen, för hon tyckte det passade bättre så...The Doctor skrev 2011-09-19 11:34:37 följande:Är det taskig uppfostran som gör att många av er inte anser att TS har rätt att kräva lite kläder i sitt eget hem? Jag skulle aldrig sova över hos sambons mamma och sedan vara ohövlig inför hennes regler. Om hon inte uppskattar att jag studsar runt i trosor och tröja till frukost så respekterar jag naturligtvis detta.
I mitt hem råder MINA regler, i andra hem DERAS. -
Håller med!Anonym skrev 2011-09-19 11:23:55 följande:Det är väl inte TS familj som är vrickad?! Jag blir helt chockad när jag läser vissa inlägg.
Sker detta hemma hos er eller dom?Anonym (=O)) skrev 2011-09-18 09:40:19 följande:Jag och övriga familjen (förutom sonoen då
) tycker inte att det är särkilt trevligt
att äta frukost med någon som är halvnaken.
Tycker det är brist på uppfostran