• Anonym (=O))

VAD är det ni stör er mest på hos er svärdotter?

• Svar på tråden VAD är det ni stör er mest på hos er svärdotter?
  • NeLi
    Anonym (Aldrig!) skrev 2011-09-19 07:39:49 följande:
    Eh...jo? Man är hemma hos någon annan när man inte är i sitt eget hus/lägenhet/whatever. Jag är "hemma hos andra" när jag är hemma hos min egen mamma eller mina syskon också, och visar dem hänsyn och respekt när jag besöker deras hem.

Mina svärföräldrar och jag har en väldigt bra kontakt och jag känner mig bekväm hemma hos dem, men jag skulle aldrig ens komma på tanken att sitta vid deras frukostbord i enbart linne och trosor! Vansinnigt respektlöst, framför allt om man dessutom blivit ombedd att klä på sig.
    precis, jag är "hemma hos" min egna mamma nu för tiden eftersom jag inte står skriven där! jag har ingenting att bestämma om i hushållet eller hur hon ska möblera sin lägenhet etc..så när jag kommer till hennes hem respekterar jag hennes regler, fastän jag växt upp där(nu har ju inte min älskade mamma några regler, men ändå Skrattande)..

jag skulle aldrig drömt om att få för mig att göra helt som jag vill hos min förre svärmor jag hade på den tiden när man faktiskt sov över hemma hos svärmor. det är ju hennes hem, och jag var besökare när jag sov hos min pojkvän. aldrig att jag skulle suttit i underkläder heller. hemma= helt okej, borta= not so much!
  • NeLi
    Jesper f skrev 2011-09-19 09:19:14 följande:
    Fast jag kan nog tycka att värre än brist på uppfostran, som man som barn faktiskt inte rår för, är värre med oförstånd och respektlöshet hos en äldre individ - som om inte annat borde av ren levnadserfarenhet veta bättre, än att sitta och pika, pusta, sucka, himla med ögonen, eller vad de nu månde vara, över ett faktum som en individ från första början inte rår för. För det beteendet har inte med uppfostran att göra, det har med att göra hur man betraktar andra människor. Knappast särskilt trevlig attityd av vare sig befinna sig eller vara tvungen att umgås med. Kan jag tycka då som beteendevetare.
    fast ts har ju inte suckat och pustat och rullat med ögonen, utan sagt åt henne, men hon lyssnar inte.
  • Försök inte
    Kattdamen skrev 2011-09-19 10:08:52 följande:
    Det undrade jag också. Fick intrycket att det var vad andra trodde du menade.

Då hade du varit en satkärring om du hade gjort det:P

Ja då hade jag inte varit en bra mor till min son.
  • MaammaL
    Anonym (=O)) skrev 2011-09-18 12:53:38 följande:
    Nej, hon bor inte hos oss, men sover över ganska ofta.
    Hela övriga familjen, min man , två tonårssöner och en tonårsdotter stör
    sig på att hon sitter halvnaken vi dfrukostbordet.
    Jag har bett henne klä på sig men hon bryr sig inte
    Respektlöst.

Ja om du har bätt henne klä på sig och hon inte bryr sig så tycker jag också det är respektlöst.
  • Jenny825200

Vilken knäpp tråd!! :) Vilken tur att jag har en bra svärmor, hon var bara 17 när hon fick min man.... Så hon har nog inte daltat med honom så mycket och han tar ansvar för hem o familj. Hon tycker det är skönt att äntligen vara barnfri så hon har inte heller jättestort behov att betrakta min man eller hans syskon som vuxna bebisar som man kanske har om man väntat halva livet på barnen och sedan måste inse att de har vuxit upp och bildat eget vuxenliv..
    Dessutom har vi lika erfarenhet vad gäller att vara ung mamma, då jag själv fick barn som 19åring. Undrar om hon stör sig på nåt ang mig.. Det måste i så fall vara att hennes son blev tvungen att flytta till Stockholm för min skull då jag har gemensam vårdnad med min sons pappa och måste bo nära honom pga umgängesrätten och därmed berövar jag hela min mans sida rätten eller möjligheten att träffa sina respektive barnbarn i oändlighet. Vi ses kanske max 1 ggn per år pga det oftast är så omständigt att åka en hel drös ungar till dem (Värmland)...

Min förra svärmor hatade mig för allt.. Jag tror inte hon var glad åt något man gjorde. Å andra sidan är hennes barn nästan 40 och forfarande bebisar för 65 åriga fd svärmor.. uuuh det där var en riktig hemsk svärmor...

Man ska va ung i sinnet, ta livet med en klackspark och inte sitta o leta fel hos människor som valt att älska ens barn genom att starta trådar över hur personen väljer att äta frukost. ...

• Anonym (mamma)
    mylife skrev 2011-09-19 09:52:25 följande:
    Klart jag inte gör. Det jag har beskrivit ovan om att barnen är pri 1 om förhållande skulle spricka.

Skulle han någon gång i framtiden få barn och skilja sig och det sen kommer in en nippertippa till bonusmamma som inte vill ha barnen där och visar svartsjuka tendenser så skulle jag ta ett allvarligt samtal med min son.
    Vilket jag tror de flesta svärmödrar gör med sina söner om de märker att barnen far illa pga förhållandet som sonen har med en ny kvinna.     
    Jag skulle säga åt min son om han inte klarade att säga till ett svartsjukt ex som inte klarar att han och barnen är lyckliga med en ny kvinna utan hela tiden fördärvar barnen med svartsjuka kommentarer och försöker trycka sönder familjen pga att hion inte själv klarat att gå vidare.
  • Försök inte
    Anonym (mamma) skrev 2011-09-19 10:36:12 följande:
    Jag skulle säga åt min son om han inte klarade att säga till ett svartsjukt ex som inte klarar att han och barnen är lyckliga med en ny kvinna utan hela tiden fördärvar barnen med svartsjuka kommentarer och försöker trycka sönder familjen pga att hion inte själv klarat att gå vidare.

Ja, det skulle jag också göra.
  • Anonym (Fråga)

Får jag ställa en helt OT fråga till er svärmödrar? Jag har en jättegullig svärmor, vi passar kanske inte ihop till hundra procent, men hon anstränger sig verkligen för att vi ska ha en bra relation vilket jag uppskattar. Jag tror jag ska säga det till henne, faktiskt

Så till frågan: när vi är hos dem och äter middag sover vi alltid över, jag brukade ofta erbjuda mig att hjälpa till med mat och dylikt men hon sa alltid nej så jag erbjuder mig knappt längre. Menar hon det eller vill hon att jag ska insistera på att få hjälpa till?

• Lisa med barn
    mylife skrev 2011-09-19 09:10:39 följande:
    Ja, varför är alla svärdöttrar här. Starta en egen tråd.
    Och här fick ni ännu en sak att störa er på. Kanske är det så att ni letar fel och hittar ni inga så hittar ni på några?
  • Anonym
    Insatt skrev 2011-09-18 13:15:19 följande:
    Vett att ansa? Fitthåren bestämmer man väl själv om i alla fall! Nejdu, det bara osar avundsjuka om hela denna tråden.
    Håller med!!! Svartsjuka så det står härliga till... hon kanske är sötare än svärmor..
Svar på tråden VAD är det ni stör er mest på hos er svärdotter?