• mejram

No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård

Ännu en fortsättningstråd för oss no'poo-are -- vi som inte använder schampoo och vi som gillar naturliga alternativ till den kommersiella skönhetsindustrin.

För er nya och intresserade som vill sälla er till vår lilla familj så uppmanar jag er att läsa TS (+länkarna) i de gamla trådarna, där finns all information man behöver för att själv starta med de metoder man känner sig intresserade av.

Den urspungliga No'Poo tråden, med all info man behöver för att själv komma igång! --->
    Läs TS och länkarna!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m23678129-1.html

Tråd 2:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m26433668-1.html

Tråd 3:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m29225742.html

Ursprungliga Skönhetsvårdstråden med alternativa hudvårdstips: LÄS TS!!!!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m26627399.html

En tråd med våra rutiner:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m28536848.html

SUPERINPACKNINGEN (från LHC - rekommenderas!)
    "SMT" (Snowymoon's Moisture Treatment):
    www.longhaircommunity.com/forums/showthread.p...

Blogg med våra recept:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b95979.html

VÄLKOMNA!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-27 21:44
    Naturlig hud- och hårvård för baby/barn:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m32543425.html

Superinpackningen SMT:s länk fungerar inte, men receptet finns i bloggen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-11 22:42
    En ny uppdaterad rutintråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33281687.html
  • Svar på tråden No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård
  • Mrs Vader
    NoMatter skrev 2008-05-26 19:44:29 följande:
    Ja, DET också. Herrejisses, jag skulle ju slå ihjäl mig i trappen ner. Mmm, jag använder Propyless och det fungerar. Men jag ska prova honung för jag är säker på att det fungerar, frågan är bara hur jag ska lägga upp det. Jag kan ju inte sitta ute då blir jag uppäten av getingar och andra otäckingar. Och inomhus blir det ju samma som med oljan. Jaja, jag får försöka hitta på nåt.
    hehe ja om man har tid över så funkar det nog att sitta nån timme på kvällen med påsar och sockor. Man MÅSTE nog inte ha raggisar. Funkar nog med lite större strumpor med..
    Naturlig hud- och hårvård is the shit!
  • spiritsinlove
    destino skrev 2008-05-27 09:41:24 följande:
    hej, jag skall resa uotmlands i 4-5 veckor, undrar om jag skall släppa med mig 10 flaskor balsam, eller våga hoppas att jag hittar nåt där, skall till Kroatien. Har dem nån natulig balsam eller nåt????Någon som kanske vet???eller Italien,Bosnien där skall jag också vara lite...har långt hår och behöver massa balsam då håret är lockig och jobbig....
    Räcker det inte att ta med en flaska? FörvånadSkrattandeRäcka ut tungan
  • destino
    spiritsinlove skrev 2008-05-27 12:59:39 följande:
    Räcker det inte att ta med en flaska? 
    jo, en 10 liters kanske hihihihihi
    jo man skall bada i pool och havet varje dag, så håret blir jobbig, men, men...
    hittar väl nåt där...eller tar med
  • spiritsinlove
    destino skrev 2008-05-27 13:12:46 följande:
    jo, en 10 liters kanske hihihihihijo man skall bada i pool och havet varje dag, så håret blir jobbig, men, men...hittar väl nåt där...eller tar med
    Ta med en flaska..honung t.ex går ju alltid att skaffa på plats..Skönt för håret att inte tvättas varje dag med balsam. Brukar du CO:a? Testa andra metoder under resan? Håret brukar ju bli så annorlunda ändå när man sköljer det i annat vatten (tycker jag)
  • Miss T

"måste" du tvätta med balsam o dyl varje gång eftersom du blöter ner håret så ofta? Räcker det med vatten tro? Om det är hav o pool kanske du kan ha  badmössa (tantvarning,jag vet!!)eller ngt annat för att skydda håret.

• Pormoicheia

Rent teoretiskt borde det räcka med bra återfuktning då både salt och klor ändå till stor del funkar rengörande (om jag förstått det rätt).

• destino

jo, honung har dem, pool är egen så ingen klor där...
    jo, kanske räcker det med vattnet...
    men man vill ju inte chansa, jo, ar lite härifrån och köper väl där något, om det behövs, de har ju också mycket naturliga produkter...

• Miss T

rasullera? ett paket räcker länge + tar inte så mkt plats. Fast du kanske inte använder det. Fundersam 

• destino

resullera, visst.....
    kan ha en paket i flera månader...
    tack, tack....

Svar på tråden No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård