• Bonanza

Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?

Här är det hockey. No chans in häll att någon av mina ungar får spela hockey.

Hockeykillar är fula.
    Det är en svinig miljö med massa machoskit.
    Det är dyrt.
    Det är kallt.
    Det är tråkigt.

Jag kan sträcka mig till att godkänna innebandy. Det är så nära hockey de kommer.

Vad har ni för hatsporter?

(Och eftersom det är FL: ta det kanske inte så jäkla seriöst, ok?)

• Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?
  • Maria222

Helst inte ridning, hockey, kross, boxning eller nåt annat läskigt.

Gärna dans

Mamma till Kevin född 0706.
  • Hanniz84
    Phlippan87 skrev 2009-07-10 12:24:44 följande:
    haha, exakt... man ska visa att man har stålar, även om man inte har det...
    haha!
    japp!

Daniel får helt enkelt ta lite svartjobb oxå för att finasiera det hela.. (han är rörmokare så det borde gå bra).. för ganska snart måste hon ju ha 2 ponnies

o jag kommer ju inte kunna jobba heltid.. stallet o hästarna kommer ta all tid...
    BF 22juli *Längtar*
  • Silverglitter
    Hanniz84 skrev 2009-07-10 12:18:30 följande:
    japp!kommer springa runt där på framridningen m mina gummistövlar o skälla på alla som råkar vara ivägen för min dotter...

sant!lika bra att börja på en gång... dagen efter BF så åker vi o provar ut en fin ponny..
    Haha, ponnymammorna finns även inom seglingen, men då heter dom jollemammor (eller -pappor) såklart. Jag kommer garanterat bli en sån, hur mycket jag än kommer försöka att inte bli en.
  • Phlippan87
    Silverglitter skrev 2009-07-10 12:34:20 följande:
    Haha, ponnymammorna finns även inom seglingen, men då heter dom jollemammor (eller -pappor) såklart. Jag kommer garanterat bli en sån, hur mycket jag än kommer försöka att inte bli en.
    det roliga med ponnymammor är att de är spårlöst borta så fort ungen kommer upp på en stor häst... för vissa i 18-årsåldern, andra i 13-årsåldern ungefär och då finns de ingenstans, då sitter de på läktaren istället med en varmkorv i näven
  • Fröken B

Här kommer all sport att banlysas utom: Golf:)

• Hanniz84
    Phlippan87 skrev 2009-07-10 12:37:01 följande:
    det roliga med ponnymammor är att de är spårlöst borta så fort ungen kommer upp på en stor häst... för vissa i 18-årsåldern, andra i 13-årsåldern ungefär och då finns de ingenstans, då sitter de på läktaren istället med en varmkorv i näven
    det är då man har tröttnat på deras tjat o klarar sej bättre själv... haha...
    BF 22juli *Längtar*
  • ebben

håller nån med mig.
    att orientering måste va det töntigaste som finns?!

• Phlippan87
    ebben skrev 2009-07-10 12:39:40 följande:
    håller nån med mig. att orientering måste va det töntigaste som finns?!
    nja, väldigt användbart... squash däremot... mycket mysko..
  • lokisse
    Silverglitter skrev 2009-07-10 12:34:20 följande:
    det skulle jag oksa kunna föresträlla mig att bli men det finns sa ont om vastten här sa vi far skika na pa segelläger hos mormor och morfar (finns det jolle morfararar??)
    snorkrakornas barn heter snorungar
  • Therace

Mina barn ska helst INTE syssla med såna sporter som kräver "varje dag av veckan", först träning varje vardag, sedan tävling varje lördag-söndag, ungefär. Hur många idrotter finns det kvar då? I övrigt skiter jag i vilket, ska bli kul att se om barnen hittar 'egna' fritidsaktiviteter eller om de intresserar sig för samma som vi föräldrar har gjort

Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?