• Bonanza

Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?

Här är det hockey. No chans in häll att någon av mina ungar får spela hockey.

Hockeykillar är fula.
    Det är en svinig miljö med massa machoskit.
    Det är dyrt.
    Det är kallt.
    Det är tråkigt.

Jag kan sträcka mig till att godkänna innebandy. Det är så nära hockey de kommer.

Vad har ni för hatsporter?

(Och eftersom det är FL: ta det kanske inte så jäkla seriöst, ok?)

• Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?
  • lokisse
    lokisse skrev 2009-07-10 12:43:29 följande:
    det skulle jag oksa kunna föresträlla mig att bli men det finns sa ont om vastten här sa vi far skika na pa segelläger hos mormor och morfar (finns det jolle morfararar??)
    morfar har redan gjort i ardning en "gammal" optimist som hon ska fa i födelsedags present... hon blir ett i augusti
    snorkrakornas barn heter snorungar
  • Apipoulai
    malinkat skrev 2009-07-10 12:24:10 följande:
    Här är det nog också flygsport som gäller, pappa är segelflygare........ dyrt blir det! Det jag skulle tycka vara tråkigt är GOLF! Men de kan ju bli proffs och försörja oss sen
    Ja, lite dyrt är det, men det får mannen ta, om han vill att barnet ska hålla på med det i tonåren. Som sagt morfar sponsrar nog en hel del också. Min make flyger motorflyg, ännu lite dyrare mot segelflyg. :-/

Lite off topic kanske men... Ska ni till Gbg Aero Show?
    ? Do what you like. Like what you do. ?
  • jazzy

INTE ishockey iaf!!! Blir galen på den sporten... Här försöker vi föräldrar/lärare/dagispers etc lära barn att man INTE får slåss. Vad händer i hockeyrinken när barnen blir lite äldre?? JO då får dom "knuffas", tacklas, slåss (till en viss gräns) Nä, fy fasen säger jag!!

Mina barn simmar 6dar/v, INGA tidiga mornar, inga skador alls (äldsta 16 år har simmat sen han var baby) Nackdel att det är en dyr sport!

3 barnsmamma
  • Verkligen

Jag vill helst inte att vår framtida unge ska hålla på med MMA, men sambon insisterar.. Men dom som håller på med det får su fula öron. Brysselkålsöron....Fult.
    Annars kan ungen göra vad den vill, blir bara glad om den har lite olika hobbies och inte sitter framför en dator hela dagarna..

♥ BF 18 November 2009 ♥
  • lingonben

rytmisk gymnastik
    och
    innebandy ..
    en frökensport för dom som inte kan åka skridskor
    men det värsta är att knäproblemen är fler än i fjantbollen,
    förlåt, fotbollen skulle det vara

• Kössen

hockey, fotboll, ridning...

gärna dans, friidrott, thaiboxning

• Pemmel

Inga farliga motorsporter. Vill inte ha en överkörd unge. Inte boxning heller. Och helst inte fotboll. Min bror har spelat det sedan han var liten och jag vill inte stå som mina föräldrar och servera kaffe vid en fotbollsplan när det spöregnar och blåser. De brukade vara nästan ihjälfrusna ibland när de kom hem. (Dessutom är fotboll fruktansvärt tråkigt.)

• Amadeuz Dec08

Det min son visar intresse för ska han såklart få göra... Men bara 1 sportintresse...
    Däremot om han skulle vilja spela hockey så hade jag nog inte velat han skulle göra det då jag har en vän som spelade hockey när han var yngre... OCh så många gånger som han fick åka till sjukan och gipsa både det ena o det andra så näe...

Helst inte hockey.. Men vill ha så kan jag inte hindra honom...

• Stargirl
    Stargirl skrev 2009-07-10 12:19:08 följande:
    Jag aktar mig för motorsporter. Det är dyrt och känns väldigt riskabelt. Annars bestämmer barnen själva vad de vill hålla på med. Äldsta sonen spelar fotboll och innebandy. De andra har inga aktiviter ännu.
    Hoppas dottern vill börja med dans, cheerleading eller gymnastik. Är redan dödsless på fotboll och innebandy....fast det inte är jag som står vid sidan av planen oftast. Det är pappan
  • agua

motorsporter vill jag förbjuda men är ingen ide eftersom pappan och morfar är galna i det. Sonen fick sin första 4-hjuling när han var 6 månader.

Annars är det väl golf och boxning som de är noll tolerans mot. Ridning får han gärna göra speciellt med en hästtokig mormor

Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?