• Bonanza

Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?

Här är det hockey. No chans in häll att någon av mina ungar får spela hockey.

Hockeykillar är fula.
    Det är en svinig miljö med massa machoskit.
    Det är dyrt.
    Det är kallt.
    Det är tråkigt.

Jag kan sträcka mig till att godkänna innebandy. Det är så nära hockey de kommer.

Vad har ni för hatsporter?

(Och eftersom det är FL: ta det kanske inte så jäkla seriöst, ok?)

• Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?
  • Sandraberg
    LFF skrev 2018-09-25 11:10:10 följande:

Aldrig varit så vältränad och mått så bra i överkroppen som när jag red! Att rida är bra träning, att "åka häst" är ingen direkt träning även om man får ont i rumpan och benen.

Kolla på alla som håller på med motorsport och se om de är vältränade eller otränade. Kolla även in de som tävlar på hög nivå inom ridsporten och säg om de är vältränade eller otränade.

Dyrt är det däremot absolut!

Jag kanske har försommar men jag tror ändå att träningspass i fotboll är mer fysiskt ansträngande än ett träningspass till häst.

Förstår att man inte bara sitter och åker runt på hästen :)
  • LFF
    Sandraberg skrev 2018-09-25 12:09:44 följande:
    Jag kanske har försommar men jag tror ändå att träningspass i fotboll är mer fysiskt ansträngande än ett träningspass till häst.

Nej, det är mer konditionskrävande än ridning men inte mer fysiskt ansträngande. Precis som det är fysiskt ansträngande att köra en cart-bil där du har x antal g-krafter i kurvorna. Eller att cykla där du behöver ha en enorm bålstabilitet för att inte lägga hela överkroppens vikt på armar och handleder.

• Fritidsmamman
    Sandraberg skrev 2018-09-25 12:09:44 följande:

Det finns inte en enda tjock crossförare i världen, som kört länge på hög nivå.
  • tvillingmammaVastmanland

Jag tycker det är mer konstruktivt att försöka hitta bra sporter till mina barn som de gillar än att fundera på vad de INTE får hålla på med.
    Eftersom jag tror att fysisk rörelse och idrott är superviktigt så finns det i princip inget som jag skulle säga nej till.

Men ok, Motorsport skulle jag kanske inte uppmuntra till.

• Sandraberg
    Fritidsmamman skrev 2018-09-25 14:03:21 följande:

Det finns inte en enda tjock crossförare i världen, som kört länge på hög nivå.

Det är nog få sporter som har tjocka utövare som ligger på e hög nivå in om sin idrott.

Men detta handlar om idrott för barn. Jag hävdar att barn som spelar fotboll för sig mer än de som åker kross eller rider

Att alla sen är vältränade på elitnivå tycker jag är en annan sak.
  • LaFontaine

Absolut ingenting med hästar (eller andra pälsdjur) eftersom jag är väldigt allergisk. I övrigt har jag inga förbud, även om jag har några önskningar.

• SI12344

Ridning är en sån sport som kräver god fysik men tyvärr inte bidrar med att förbättra kondition eller styrka (däremot balans) - jag är själv ryttare och ytterst beroende av styrketräning och konditionsträning för att få ut så mycket som möjligt av ridningen. Sen brukar hästfolk jobba i stallet och där erbjuds rejäl träning... På alla andra sätt en fantastisk värld som jag hoppas kunna erbjuda mina barn.

När det gäller barn så kommer jag nog inte uppmuntra till hockey, eller balett...

• isolande
    Sandraberg skrev 2018-09-25 14:49:09 följande:
    Det är nog få sporter som har tjocka utövare som ligger på e hög nivå in om sin idrott.

Men detta handlar om idrott för barn. Jag hävdar att barn som spelar fotboll för sig mer än de som åker kross eller rider

Att alla sen är vältränade på elitnivå tycker jag är en annan sak.
    Har du varit på en ridskola och sett vad ungar i 6-7årsåldern gör där? Nä, trodde väl inte det. Min dotter är mer trött efter ridningen än efter gymnasiklektionerna Drömmer
  • Fritidsmamman

Är anti ridning också pga att jag är anti djurhållning. Tycker inte att djurhållning, från hamster i bur till häst i stall, är särskilt humant.

Men vill man lära sina barn att det är okej att stänga in djur och bestämma över de, så fine!

• Sandraberg
    isolande skrev 2018-09-26 10:52:07 följande:
    Har du varit på en ridskola och sett vad ungar i 6-7årsåldern gör där? Nä, trodde väl inte det. Min dotter är mer trött efter ridningen än efter gymnasiklektionerna Drömmer
    Måste erkänna att jag inte har varit och sett vad man gör på en ridskola. Skol gympan tycker jag för det mesta är ganska slapp men det kanske är på vår skola.
  • isolande
    Sandraberg skrev 2018-09-26 21:49:57 följande:
    Måste erkänna att jag inte har varit och sett vad man gör på en ridskola. Skol gympan tycker jag för det mesta är ganska slapp men det kanske är på vår skola.
    Jag refererade dock till min dotters "riktiga" gymnastikträning Flört
Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?