• Bonanza

Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?

Här är det hockey. No chans in häll att någon av mina ungar får spela hockey.

Hockeykillar är fula.
    Det är en svinig miljö med massa machoskit.
    Det är dyrt.
    Det är kallt.
    Det är tråkigt.

Jag kan sträcka mig till att godkänna innebandy. Det är så nära hockey de kommer.

Vad har ni för hatsporter?

(Och eftersom det är FL: ta det kanske inte så jäkla seriöst, ok?)

• Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?
  • morotsland

Hockey går bort av de skäl som nämns i TS. Hästsport går bort också, hästar är farliga och luktar illa. Golf är helt uteslutet men det är ju inte heller någon sport. Helst inte scouterna för de är läskiga. Annars går alla fritidsintressen och sporter bra

• Challe N

Golf eller ridning. Så jädra tråkigt att stå och glo på..

• Elsans

Ridning! Det kommer sluta med att hon vill ha en egen dyr häst och det tjatet orkar jag då inte höra på. Dessutom är det livsfarligt, har en kompis med häst och hon ramlar av sin galna häst ständigt och jämt.

• CMH

Helst inte hockey då det är jäkligt dyrt, vill inte att han ska ha utslagna tänder när han e 8 heller..
    Får jag en tjej så blir det ingen jäkla ridning, hästtjejer är dryga, snobbiga och självupptagna, och dom älskar sin satans häst mer än sina egna barn om dom får några.. (Ta inte detta SÅ seriöst nu tack..) Men det är så jag har upplevt hästtjejer som jag känt/träffat iaf..
    Fotboll är okej, bandy är okej, balett (inte sonen dock) och dans är okej, kanske nån slags kampsport men inte brottning, det är bögigt.
    Mer kan jag inte komma på. Hej hopp.

• Flina78

Orientering - fruktansvärd publiksport, hur kul är det som förälder att följa med och titta

Schack - alldeles för lite action

Basket - hemska match-ställ

• BulanOchJag

boxning.

sambon älskar det och ska säkert propagera för att våra barn ska bli av med alla sina hjärnceller

• Dr Mupp

Boxning går bort, mina barn ska ha kvar sina hjärnor.

Tyvärr går ju ridning också bort. Dottern började rida som 4-åring och mamman var lycklig. När det var dags för nystart sommaren så hade dottern utvecklat allergi mot både hästar och hö. Där gick mammas dröm, om att rida ute i skogen med dotter, upp i rök.

Annars kan de ju få testa vad de vill. Dottern vill testa konståkning i höst och sonen fotboll. Det blir även simskola för dottern så hon lär sig simma, för det har hon inte gjort än.

• P ä r l a n

Ridning är faktiskt något jag gärna ser att min dotter sysslar med! Jättebra att man lär sig handskas med djur!

• Karl Fazer

Fotboll, hockey, innebandy, boxning brottning, orientering, segling...kan inte komma på fler för tillfället men jag ogillar de flest sporter. Om jag nu får vara så där politiskt okorrekt så är jag glad att jag har en tjej. De flesta tråkiga, fula, äckliga sporter är typiska pojkidrotter....

Ridning skulle nog vara tacksamt. Min mamma har häst och hon skulle älska om Matilda ville börja rida. Hon skulle bli världens mest engagerade mormor...Faktum är att enda sättet för Matilda att få umgås med sin mormor är nog om väljer att hålla på med hästar...

• brünnhilde

Man kan ju inte tvinga barnen till det man själv vill och inte vill, men om jag hade fått välja (och jag kommer ju naturligtvis uppmuntra det jag gillar mer än annat) hade jag valt bort de flesta lagsporter, särskilt fotboll, och uppmuntrat balett eller friidrott . (Jag har en son för övrigt)

Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?