• Bonanza

Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?

Här är det hockey. No chans in häll att någon av mina ungar får spela hockey.

Hockeykillar är fula.
    Det är en svinig miljö med massa machoskit.
    Det är dyrt.
    Det är kallt.
    Det är tråkigt.

Jag kan sträcka mig till att godkänna innebandy. Det är så nära hockey de kommer.

Vad har ni för hatsporter?

(Och eftersom det är FL: ta det kanske inte så jäkla seriöst, ok?)

• Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?
  • lokisse
    Phlippan87 skrev 2009-07-10 11:23:04 följande:
    isf så ber jag om ursäkt för din feltolkning.. men oavsett om man har talang kan man inte lyckas om man inte får testa
    ej det behöver du väll inte be om ursäkt för... det är klart att det kan bli misförstand jag ville bara förklara vad jag menade
    snorkrakornas barn heter snorungar
  • Silverglitter

Hehe, vilken kul tråd.

Om JAG får bestämma så slipper jag gärna:
    Fotboll, hockey och liknande lagsporter - dödligt trist, träningstider from hell
    Simning - hemska träningstider, höga krav och alltid en massa bråk i simklubben på orten
    Boxning, brottning, kampsport - trist och jag förstår inte poängen med såna sporter
    Dans - för jag skulle bli så avundsjuk för att jag aldrig kom på den briljanta idén när jag var liten och därför är kass på att dansa nu när jag tycker det är kul. Ungen får ju inte kunna dansa bättre än mig ;)

Men dom får gärna hålla på med:
    Segling - familjens största intresse
    Ridning - hästar är fina djur, ridning är roligt, man lär sig ta ansvar
    Scouter - man lär sig bra grejer, ungarna blir lite terränggående och lär sig att ta hand om sig själva och sina kompisar.

Sen kommer dom helt klart ställas på ett par slalomskidor för sportlov i fjällen.

Men självklart så kommer kidsen få välja själva vad dom vill göra, även om jag inte direkt kommer jubla om det blir fotboll.Men som den föreningsmänniska jag är slutar det väl ändå med att man engagerar sig.

• Mamma till gullungen

Min son ska få hålla på med den idrott som han tycker om,men om jag ska ge min mening så får han inte börja med kampsporter,brottning och all slags motorsport. Det som jag vill att han börjar med är fotboll,basket,innebandy,hockey.Jag skulle bara sitta och oroa mig om han började med något av det som jag inte vill att han ska börja med.Men skulle han vilja börja med något av dem ovannämnda som jag inte vill så skulle han få göra det trots mina protester,han ska få bestämma helt själv vad han vill syssla med för idrott och inte syssla med.

• Nynne

Ultimate fighting är väl det som jag absolut skulle säga nej till. Hockey, fotboll och sånt där har de en pappa som kan titta på och stödja :D

Får jag bestämma så får de gärna pyssla med hästar, scouter eller varför inte bekväma innesporter, t.ex. innebandy? :D

• FreeForAll

Mina barn kommer inte få syssla med sporter som går ut på att man gör illa varandra, typ boxning.

Annars får de väl göra det de vill.

• FreeForAll
    Nynne skrev 2009-07-10 11:40:24 följande:
    Ultimate fighting är väl det som jag absolut skulle säga nej till. Hockey, fotboll och sånt där har de en pappa som kan titta på och stödja :D Får jag bestämma så får de gärna pyssla med hästar, scouter eller varför inte bekväma innesporter, t.ex. innebandy? :D
    Är att vara scout en sport?
  • lokisse
    Äpplen och Päron skrev 2009-07-10 11:44:34 följande:
    Är att vara scout en sport?
    nä det är väll mer en livsstil tycker jag men dom är ju ganska sportiga av sig
  • Jossebell

ja just, slalom eller annan utförsåkning. Jag kan ju inte följa med i backen, har aldrig provat själv

• lokisse
    Jossebell skrev 2009-07-10 11:48:45 följande:
    ja just, slalom eller annan utförsåkning. Jag kan ju inte följa med i backen, har aldrig provat själv
    men da kan ni ju lära er ihop! det är skit kul
Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?