• Bonanza

Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?

Här är det hockey. No chans in häll att någon av mina ungar får spela hockey.

Hockeykillar är fula.
    Det är en svinig miljö med massa machoskit.
    Det är dyrt.
    Det är kallt.
    Det är tråkigt.

Jag kan sträcka mig till att godkänna innebandy. Det är så nära hockey de kommer.

Vad har ni för hatsporter?

(Och eftersom det är FL: ta det kanske inte så jäkla seriöst, ok?)

• Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?
  • AmandaE

Jag skulle vara tacksam om hon höll sig ifrån bollsporter, golf och segling medan ridning, trav, motorsporter och dans påhejas men i slutänden är det hon själv som får bestämma!

Amanda 080312
  • Spicy Women

Hockey
    Wrestling
    Boxning
    Kickboxning

• Starkast

Mina barn är egna individer och väljer själva sina intressen. Sen beror det på vår ekonomi säger och det är rimligt för oss att klara av det.

• P ä r l a n

Spicy Women skrev 2009-07-10 15:16:21 följande:

HockeyWrestlingBoxningKickboxning
    samma här!
  • Jen nie

Skulle aldrig hindra mitt barn att hålla på emd någon idrott, även om jag skulle tycka det var mindre kul med typ pingis o balett.

• SommarDahlia

jag är så fasligt bollrädd så jag kommer inte kunna/våga gå och kolla om jag får barn som vill spela fotboll, fast som tur är så är sambon själv fotbollsspelare och kan ta den biten då...
    Annars är det bara ev. ekonomin som skulle sätta gränserna även om jag personligen kanske uppskattat hund- eller hästsport betydligt mer än bil- och bollsporter..

• SommarDahlia
    lokisse skrev 2009-07-10 12:54:30 följande:
    morfar har redan gjort i ardning en "gammal" optimist som hon ska fa i födelsedags present... hon blir ett i augusti
    ÅH... va sugen jag blev på att segla nu, hade min alldeles egen fina blågula optimist när jag va yngre... dock inte när jag va 1 år kanske =)
  • Lallamen

Jag tycker det är lite läskigt med dykning. Så mycket som kan gå snett.
    Men - maken har dykcert och äldste sonen älskar att snorkla så jag skulle tro att det jag fruktar kommer att komma över mig

• Humörmamman

Jag måste säga att jag blir lite förvånad att det är så många som är emot hockey. Själv är jag också en stor motståndare till att sonen skulle börja utöva denna hobby. Har redan fått gå min första rond för att avstyra detta. Mitt främsta argument är dock att det är så tidskrävande, och att man måste ligga och köra så mycket. Sedan bidrar det klart att jag är totalt ointresserad av denna sport. Än så länge har jag lyckats ganska bra att styra in dem på den sport jag själv är mest intresserad av - ridning. Känner mig ganksa nöjd.....

• S0lsken

Hästsporter!!

Tycker att det verkar alldelse för farligt och kräver ofta (vad jag har hört) mycket stort engagemang och hjälp av föräldrarna) Jag tycker inte speciellt mycket om hästar, det är doch inte huvudorsaken utan den sjuka skaderisken. Om ngt går fel kan de ju lätt bli ihjältrampade eller fördärvade för livet.
    Självklart finns det många andra sporter som har hög skaderisk, men om man får välja en så....

Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?