• Bonanza

Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?

Här är det hockey. No chans in häll att någon av mina ungar får spela hockey.

Hockeykillar är fula.
    Det är en svinig miljö med massa machoskit.
    Det är dyrt.
    Det är kallt.
    Det är tråkigt.

Jag kan sträcka mig till att godkänna innebandy. Det är så nära hockey de kommer.

Vad har ni för hatsporter?

(Och eftersom det är FL: ta det kanske inte så jäkla seriöst, ok?)

• Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?
  • Suedehead
    Phlippan87 skrev 2009-07-10 10:45:55 följande:
    oh ja, grymma magmuskler får man, och rygg, och ben... längtar tillbaks nu..här i min släkt kör vi med filosofin att så fort ungen ber om en häst så köper vi en ponny, för vårt eget nöjes skull..
    Där är jag mer kluven däremot. Jag har haft häst i femton år och på slutet när han var gammal och krasslig så var det så fruktansvärt jobbigt både psykiskt och tidsmässigt, så jag är INTE sugen på att skaffa häst igen. Just nu...
  • Suedehead
    FixarFrasse skrev 2009-07-10 10:56:36 följande:
    Det viktiga (för mig) är att ungarna hittar någon fysisk aktivitet de trivs med så att de inte sitter och fläskar framför spelkonsollerna (precis som många vuxna)
    Håller helt med!
  • LiindaE
    Phlippan87 skrev 2009-07-10 09:53:30 följande:
    se det från den ljusa sidan, blir han proffs så är det många hundra miljoner att gotta sig i..
    ja för det lär ju hända....om mina barn sjungerkommer dom bli jätte artister oxå...
    nää jag tror bara det blir massa tidiga söndagmornar jag
  • Phlippan87
    LiindaE skrev 2009-07-10 11:04:50 följande:
    ja för det lär ju hända....om mina barn sjungerkommer dom bli jätte artister oxå... nää jag tror bara det blir massa tidiga söndagmornar jag
    talang finns det något som kallas... om man inte får testa kan man inte lyckas
  • Phlippan87
    Suedehead skrev 2009-07-10 11:02:31 följande:
    Där är jag mer kluven däremot. Jag har haft häst i femton år och på slutet när han var gammal och krasslig så var det så fruktansvärt jobbigt både psykiskt och tidsmässigt, så jag är INTE sugen på att skaffa häst igen. Just nu...
    jag har inte haft egen häst sedan min d-ponny såldes för ca 7 år sedan... nu har mamma däremot blivit sugen på att köpa en som går på sommarbete hos dem, och den hästen var jag sugen på att köpa redan för 3 år sedan så eventuellt blir det en gemensam häst där, sedan blir det gärna en shettis om vårat barn vill ha det senare... mest som sällskap men ändå något att rida och pyssla med
  • lokisse
    Phlippan87 skrev 2009-07-10 11:06:26 följande:
    talang finns det något som kallas... om man inte får testa kan man inte lyckas
    fast med talang kommer man inte langt inte ens inom fotbollen utan det är enbart hard träning som gäller
    snorkrakornas barn heter snorungar
  • LiindaE

jag skulle nog helst se att mina barn hade andra intressen än sport och var med i nån sån klubb lr så
    tex fotografering, schack, skriva, scouter, osv osv det e ju oftast intressen som man tar med sej i livet och arbetslivet
    sen tycker jag att RÖRA på sej cyckla simma jogga mm ska vara en naturlig del av vardagen ......spela tennis med familjen lr simma med kompisar cykla dit o dit spela fotboll med kompisar

• FixarFrasse

lokisse: det är väl kanske mer troligt att talang OCH hårt arbete är en skön kombination, oavsett om det är idrott eller kanske t ex jobb?

• Phlippan87
    lokisse skrev 2009-07-10 11:08:32 följande:
    fast med talang kommer man inte langt inte ens inom fotbollen utan det är enbart hard träning som gäller
    men har man talang för det är det lättare iaf... hård träning gäller oavsett idrott... tror inte klüft varit där hon är (bortsett från skadan nu då) utan hård träning och stöttning, inte heller mats sundin, zlatan, anders södergren, tiger woods osv.
Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?