• Bonanza

Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?

Här är det hockey. No chans in häll att någon av mina ungar får spela hockey.

Hockeykillar är fula.
    Det är en svinig miljö med massa machoskit.
    Det är dyrt.
    Det är kallt.
    Det är tråkigt.

Jag kan sträcka mig till att godkänna innebandy. Det är så nära hockey de kommer.

Vad har ni för hatsporter?

(Och eftersom det är FL: ta det kanske inte så jäkla seriöst, ok?)

• Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?
  • substitutet

Han får göra vad han vill så länge han tycker det är roligt. Såklart har appan och jag önskemål om vad han ska hålla på med men han kommer helt att få avgöra själv. Bara han inte sitter framför en dator hela tiden.

Till skillnad från många här önskar både jag och pappan att han börjar med hockey

♥ Albin -08 ♥ www.fisunge.blogg.se
  • advent

"Han får hålla på med det han vill..."
    ... men tänker styra han med tydlig hand bort från allt som har med hästar att göra. Har själv aldrig ridit (mer än någon enstaka gång) och "hatar" hästar. Hoppas han inte vill hålla på med det.

• Anna Conda

Nu ska jag vara sån,och säga brottning och boxning.Störst chans att förstöra deras fina små nyllen och öron Annars överdrivet farliga sporter,som nån sa typ motocross (fast när jag tänker efter är det ju häftigt....hm,vad göra...)

Skulle bli så glad om dom hittar nån sport dom trivs med,då är risken mindre att dom springer runt på stan och gör dumheter!

• KATITZY

Ingen konståkning för mina barn.

Det sliter på kroppen något så fruktansvärt (har haft knäproblem sen 13- års ålder.)
    Det är en alldeles för högpresterande sport med otrolig press och för hård träning.
    Ungefär 50% (om inte mer!) av gruppen jag åkte med har utvecklat ätstörningar.

Det blir kampsport för alla barn. Börja rulla lite bjj vid ett par års ålder;P
    (sonen har ändå fått sitt namn efter den obesegrade Rickson Gracie)

• puss

hockey är en underbar sport!!

UF är jag lite tveksam till, dock.

det är tammefan roligt nästan jämt
  • vickitoria

Min son kommer få utöva vilken sport han vill (inom rimliga gränser) men det finns ett antal som jag kommer att avråda ifrån tex som många nämnt boxning och andra kampsporter. Däremot så kommer vi (jag och hans pappa) att uppmuntra till fotboll och hockey och andra lagsporter som kan tänkas vara av intresse.

• CMH

Helene OSV skrev 2009-07-11 01:07:33 följande:

Är du seriös? 
    Japp
  • Donno

vad som helst så länge det har med motor, olja, skruva osv att göra.
    Tänker absolut inte påverka mina barn med mina åsikter så länge dom förstår att det är garaget och banan som gäller

Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?