• Bonanza

Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?

Här är det hockey. No chans in häll att någon av mina ungar får spela hockey.

Hockeykillar är fula.
    Det är en svinig miljö med massa machoskit.
    Det är dyrt.
    Det är kallt.
    Det är tråkigt.

Jag kan sträcka mig till att godkänna innebandy. Det är så nära hockey de kommer.

Vad har ni för hatsporter?

(Och eftersom det är FL: ta det kanske inte så jäkla seriöst, ok?)

• Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?
  • LillaFamiljenGustav

jag fick en son

och den som försöker sig på fotboll med honom den DÖDAR jag, på riktigt

över min döda kropp att han ska hålla på med fotboll
    aldrig!!!!

haft många diskussioner om detta med folk och de förstår verkligen inte detta
    de säger att han kanske kommer att vilja spela fotboll medan jag menar att detta kommer inte att hända. han kommer att ha annat att tänka på och så är det
    han kommer att få testa på allt möjligt men fotboll kommer jag INTE uppmuntra eller prata om och då kommer han inte bry sig

ja så är det för mig

• BulbusCordis

Hockey

Boxning-totalt meningslöst puckla på varandra och få utslagna tänder,blomkålsöron och IQ fiskmås.

Motorsporter-alla de slag

Hästhoppning

Dykning (ok efter mitt barn är vuxet för länge sedna men helst inte om jag får välja-har själv varit nära dö i en dykolycka)

Bestiga höga berg

Klättring

MAo alla riskfyllda sporter som är rätt meningslösa egentligen....

Hoppas min son kommer: älska skogen och löpning, fotboll, volleyboll och andra mer kamratliga trevliga sporter.

• EnHusMus

Vill helst av allt slippa att vara inblandad i nån form av sport. Men om jag måste välja nått så är de fotboll...

• Siisa

Måste bara säga herre gud va mycket fördomar! Är väl super bra om ens barn sysslar med en idrott!!

Är både bra för hälsan och den sociala träningen.

Jag hoppas att mina blir väldigt aktiva , gärna HÄSTAR, HOCKEY ELLER FOTBOLL om det är de dom vill!

• Catti41

Om han ska sporta måste det ju vara en sport vi finner intressant, meningsfull och har något slags intresse av, för att stå ut med knattematcher.
    Så då faller följande bort:
    hockey, golf, kampsporter och motorsporter

Om jag fick bestämma skulle han hålla på med bollsporter (har ingen preferens egentligen, volleyboll, fotboll, handboll whatever, men helst en lagsport före en singelsport) eller friidrott eller gymnastik eller varför inte konståkning, det vore kul. Simning. Orientering. Eller nåt. Ridning funkar också bra.

• hejpa

tråkigt om så många barn inte få syssla med det de tycker verkar intressant och kul, bara för att föräldrarna inte gillar just den sporten.

• hannahlilla

Min dotter skulle inte få hålla på med gymnastik, gymnastiktjejer ser ut som småpojkar kroppsligt ju! :) Cheerleading skulle jag också ha svårt för, usch va käck hon skulle behöva vara hela tiden *urk*.

• EnHusMus
    Siisa skrev 2009-07-11 20:43:47 följande:
    Måste bara säga herre gud va mycket fördomar! Är väl super bra om ens barn sysslar med en idrott!! Är både bra för hälsan och den sociala träningen. Jag hoppas att mina blir väldigt aktiva , gärna HÄSTAR, HOCKEY ELLER FOTBOLL om det är de dom vill!
    Okej... Ändrar hur jag skrev.

Jag är inte intresserad av idrott. Och vill helst inte bli sittande på fotbollsmatcher för att jag totalt avskyr denna sport.
    Men visst... Min dotter är inte förbjuden att hålla på med nån sport om hon så vill. Men jag kan idag inte garantera att jag kommer hänga med och titta.
    Spelar ingen roll VEM som spelar en TRÅKIG sport. Det blir INTE roligare för det.
  • CEC1L1A

Längdhopp..... fy fan va tråkigt att låtsas vara intresserad av som mamma

• Vonn

Håller helt med dig TS och av samma orsaker. Helst inte fotboll heller av samma skäl (förutom att det kanske inte är så dyrt?)

Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?