• Bonanza

Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?

Här är det hockey. No chans in häll att någon av mina ungar får spela hockey.

Hockeykillar är fula.
    Det är en svinig miljö med massa machoskit.
    Det är dyrt.
    Det är kallt.
    Det är tråkigt.

Jag kan sträcka mig till att godkänna innebandy. Det är så nära hockey de kommer.

Vad har ni för hatsporter?

(Och eftersom det är FL: ta det kanske inte så jäkla seriöst, ok?)

• Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?
  • vickitoria
    CMH skrev 2009-07-10 21:27:41 följande:
    Helst inte hockey då det är jäkligt dyrt, vill inte att han ska ha utslagna tänder när han e 8 heller..Får jag en tjej så blir det ingen jäkla ridning, hästtjejer är dryga, snobbiga och självupptagna, och dom älskar sin satans häst mer än sina egna barn om dom får några.. (Ta inte detta SÅ seriöst nu tack..) Men det är så jag har upplevt hästtjejer som jag känt/träffat iaf..Fotboll är okej, bandy är okej, balett (inte sonen dock) och dans är okej, kanske nån slags kampsport men inte brottning, det är bögigt.Mer kan jag inte komma på. Hej hopp.
    oj jag var tvungen att rolla upp och kolla om tråden låg i sandlådan...men icke. Va tråkigt att du har träffat så dryga hästtjejer! Min erfarenhet är att de oftast är väldigt jordnära och osnobbiga människor. Och ja jag har själv haft hästar så jag är kanske lite partisk
  • CMH
    vickitoria skrev 2009-07-11 09:43:10 följande:
    oj jag var tvungen att rolla upp och kolla om tråden låg i sandlådan...men icke. Va tråkigt att du har träffat så dryga hästtjejer! Min erfarenhet är att de oftast är väldigt jordnära och osnobbiga människor. Och ja jag har själv haft hästar så jag är kanske lite partisk
    Hehe okej, ja d finns ju säkert dom som inte är så som jag beskrev hästtjejer :)
  • 4ungar
    Verkligen skrev 2009-07-10 13:15:47 följande:
    Jag vill helst inte att vår framtida unge ska hålla på med MMA, men sambon insisterar.. Men dom som håller på med det får su fula öron. Brysselkålsöron....Fult.Annars kan ungen göra vad den vill, blir bara glad om den har lite olika hobbies och inte sitter framför en dator hela dagarna..
    Alla får ju inte BLOMkålsöron ;)

Sen har jag svårt att tro att barn får träna MMA i seriösa klubbar.. Därimot ungdomar, från 15-16 år kan träna.

Mina barn ska testa så många aktiviteter som möjligt, från dans till kampsport. Tycker det är skitbra med idrott.
  • 4ungar
    CMH skrev 2009-07-10 21:27:41 följande:
    kanske nån slags kampsport men inte brottning, det är bögigt.
    jag har tränat brottning på elitnivå och jag är inte bög ;)
  • anniebananie

Hockey vill jag verkligen inte att min son skall hålla på med! Helst inte skidåkning heller, även om sambon skulle vilja det. Och alla typer av motorsporter är helt uteslutna!

Simning, nån form av kampsport och fotboll känns bra. Gärna dans! Då tror jag att han lär sig många bra och nyttiga saker inför resten av livet!

• blueslappen

Jag kommer absolut inte att pusha för någon som helst sport. Tycker att sonen själv kan få testa sig fram. I vårt hus så byts aldrig kanalen så snabbt som då det kommer en liten sportglimt.

Annars så är väl lagsport bra för den psyksociala träningen och dans bra för balansen. Sen om det var jag som fick välja så blev kanske sporten trumset...

• hejpa

brottning och boxning. man ska inte slåss, inte ens med flit ;)

annars vill jag ju låta dem hålla på med vad de nu är intresserade av och tycker är roligt. men sen om det är möjligt eller inte, det får vi se sen.
    hockey är ju svindyrt, så det har sambon redan sagt nej till, även fast det dröjer några år innan det ens blir aktuellt, och vem vet hur ekonomin ser ut då? :P

• iser

Jag hoppas på att hon inte kommer vilja spela fotboll. Det brukar stå föräldrar i regn och rusk utanför vårt fönster och titta på sina små knattar som som spelar. Huva.

Jag hoppas att hon blir intresserad av hästar och kampsport.

• Klassikern

Motorsport av alla det slag går bort OM jag får bestämma (dyrt, miljöförstörande, tråkigt, luktar illa, låter illa), allt med hästar också (dyrt, luktar illa och jag är rädd för hästar) samt tävlingsdans (gillar inte det ytliga som verkar vara så viktigt inom tävlingsdans).

• JBC

Vår son kommer garanterat att hata hästar och brottning! Jag har ridit i många år och in i graviditeten, dock inte sen i julas. Pappa hovslagare och umgås med hästfolk hela dagarna. Gudmor och gudfar unghästutbildare osv. Pappan tränar och tävlar i brottning mycket. Kan även gissa att ungen inte komma att skaffa hund när han blir större. ELLER så kommer han inte att kunna leva utan dessa saker.

Fotboll är ingen sport jag är intresserad av, pappan tycker det är kul annars är lite alltmöjligt ok för mig! Inga direkta saker han definitivt inte får hålla på med.  

Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?