• Bonanza

Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?

Här är det hockey. No chans in häll att någon av mina ungar får spela hockey.

Hockeykillar är fula.
    Det är en svinig miljö med massa machoskit.
    Det är dyrt.
    Det är kallt.
    Det är tråkigt.

Jag kan sträcka mig till att godkänna innebandy. Det är så nära hockey de kommer.

Vad har ni för hatsporter?

(Och eftersom det är FL: ta det kanske inte så jäkla seriöst, ok?)

• Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?
  • FixarFrasse

Karl Fazer skrev 2009-07-12 13:25:12 följande:

antar att du vissa andra inte ens har orkat läsa hela TS och det säger väl en del. Sista meningen!!!
    I högsta grad! Det var därför jag inledde som jag gjorde med att betona att detta var ett seriöst inlägg. Men som många andra trådar har den ju utvecklats till såväl seriösa som mindre seriösa diskussioner i densamma.
  • NoMercy

Ingen!
    Däremot skulle jag vara stenhård på att regler och säkerhetföreskrifter följs.
    Här är det simning och ridning just nu. Men i höst lär det nog öka på med innebandy. Sonen gillar att åka cross också men gör det än så länge bara här hemma på gården.
    Stimulera ungarna att testa nya utmaningar och att röra på sig! Skit samma om jag tycker det är tråkigt. Lättare för mig att anpassa mig än för dom att göra nåt dom ine gillar.

• NoMercy

Just det, jag skulle däremot kunna styra vilken klubb osv (om det finn valmöjligheter) just för att slippa dom mest elitinriktade eller där det är tränare som inte känns seriösa osv.

• Karl Fazer

Fixarfrasse:

(Och eftersom det är FL: ta det kanske inte så jäkla seriöst, ok?)

Det finns ingen anledning för dig och andra och göra långa förmanande inlägg när TS redan har klargjort att detta inte är så jäkla seriöst.

Tror inte det på allvar är så många föräldrar som skulle förbjuda sina barn att utöva vissa idrotter. Och jag tror att alla fattar att det är bra att röra på sig.

• FixarFrasse

Karl Fazer skrev 2009-07-12 13:40:15 följande:

Tror inte det på allvar är så många föräldrar som skulle förbjuda sina barn att utöva vissa idrotter. Och jag tror att alla fattar att det är bra att röra på sig.
    Så bra!

Then I'll rest my case.
  • Karl Fazer

Fixarfrasse: vad bra Då kanske vi kan få veta om du har några hatsporter då?

• FixarFrasse

Karl Fazer skrev 2009-07-12 13:52:23 följande:

Fixarfrasse: vad bra Då kanske vi kan få veta om du har några hatsporter då?
    ....hmmm skulle väl vara någon snobbsport där man är lika fin och proper efter utövandet som innan. Välj själv en i högen!

Man ska vara skitig, svettig, blodig (nåja) och utmattad efter passet!
  • Karl Fazer
    FixarFrasse skrev 2009-07-12 13:58:59 följande:
    Karl Fazer skrev 2009-07-12 13:52:23 följande: ....hmmm skulle väl vara någon snobbsport där man är lika fin och proper efter utövandet som innan. Välj själv en i högen! Man ska vara skitig, svettig, blodig (nåja) och utmattad efter passet!
    Golf är det ändå jag kan komma på. Fast undrar om man inte kan bli lite svettig av det också?
  • FixarFrasse

Karl Fazer skrev 2009-07-12 14:01:26 följande:

Golf är det ändå jag kan komma på. Fast undrar om man inte kan bli lite svettig av det också?
    Hint: Kolla in Jan Brink... När kröp han in i duschen senast?
  • Karl Fazer
    FixarFrasse skrev 2009-07-12 14:04:54 följande:
    Karl Fazer skrev 2009-07-12 14:01:26 följande: Hint: Kolla in Jan Brink... När kröp han in i duschen senast?
    Haha, du ser ju bara honom "uppträda" under fem minuters dressyrpass. Hur svettig och smutsig tror du han blir efter att ha tränat ett antal hästar, ridit in någon unghäst etc. Är nog få sporter som kräver så mycket styrka, och som man blir så svettig av som att hålla på med hästar.
Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?