• Bonanza

Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?

Här är det hockey. No chans in häll att någon av mina ungar får spela hockey.

Hockeykillar är fula.
    Det är en svinig miljö med massa machoskit.
    Det är dyrt.
    Det är kallt.
    Det är tråkigt.

Jag kan sträcka mig till att godkänna innebandy. Det är så nära hockey de kommer.

Vad har ni för hatsporter?

(Och eftersom det är FL: ta det kanske inte så jäkla seriöst, ok?)

• Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?
  • FixarFrasse

Nightfall Faerie skrev 2009-07-14 18:26:20 följande:

Men Frasse, jag lovar, om min son vill spela AFL så tänker jag säga ifrån. Det är fan livsfarligt. Jag skulle säga nej till base jumping också.
    OK! Jag köper det!
    Det enda jag har lite jobbigt med är när föräldrar inte vill att barnet skall hålla på med något för att föräldern tycker att det är tråkigt. Men man ska ju känna sig komfortabel med att det inte är farligt (då menar jag inte farligt typ få en spark på ankeln)
  • Wilowa
    Bonanza skrev 2009-07-09 22:31:07 följande:
    Här är det hockey. No chans in häll att någon av mina ungar får spela hockey. Hockeykillar är fula. Det är en svinig miljö med massa machoskit. Det är dyrt. Det är kallt. Det är tråkigt. Jag kan sträcka mig till att godkänna innebandy. Det är så nära hockey de kommer. Vad har ni för hatsporter? (Och eftersom det är FL: ta det kanske inte så jäkla seriöst, ok?)
    Snacka om att vara fördomsfull! Själv blev jag hockeymorsa nu i vintras och det är allt annat än tråkigt att titta på när barnen spelar. Frågar du spelarna så är det allt annat än kallt, de flesta är sjöblöta av svett när träningen är över. Sedan är det oftare varmare inne i ishallen än utanför. Hur dyrt det blir beror på vilka krav man har på utrustningen och de avgifter som klubben tar. Några machoskit har jag inte heller sett till i vår klubb, så det beror nog på var man bor.

Nej, mina barn får välja vad de själva vill, men i denna lilla håla finns det visserligen inte så mycket att välja mellan.
  • Wilowa
    Blipp skrev 2009-07-12 14:27:34 följande:
    De flesta BOLLSPORTER går FETT bort. För att det är så TRÅKIGT. Klart att jag inte kan säga nej om mitt barn ändå vill hålla på med en bollsport, men då är villkoret att jag inte ska behöva engagera mig. Antingen får sambon ta det eller så får barnet vänta tills de blir äldre och kan sköta det själv utan min inblandning.
    Haha! Att titta på när barn spelar i någon lagsport är inte tråkigt! Där kan de mest oförutsägbara hända. Att från att gå och plocka blommor på planen till att ta i så för att träffa bollen/pucken så att de trillar på rumpan när de missar!
  • Nightfall Faerie
    FixarFrasse skrev 2009-07-14 18:30:09 följande:
    Nightfall Faerie skrev 2009-07-14 18:26:20 följande: OK! Jag köper det! Det enda jag har lite jobbigt med är när föräldrar inte vill att barnet skall hålla på med något för att föräldern tycker att det är tråkigt. Men man ska ju känna sig komfortabel med att det inte är farligt (då menar jag inte farligt typ få en spark på ankeln)
    Haha, om det bara är tråkigt så skickar jag maken .
  • Wilowa
    FixarFrasse skrev 2009-07-14 18:30:09 följande:
    Nightfall Faerie skrev 2009-07-14 18:26:20 följande: OK! Jag köper det! Det enda jag har lite jobbigt med är när föräldrar inte vill att barnet skall hålla på med något för att föräldern tycker att det är tråkigt. Men man ska ju känna sig komfortabel med att det inte är farligt (då menar jag inte farligt typ få en spark på ankeln)
    Jag tycker att det är värre när föräldern vill att barnet ska hålla på med en sport och barnet inte är värst intresserad. Vi har ett sådant fall i sonens hockeylag och det är tragiskt att se!
  • FixarFrasse

Nightfall Faerie skrev 2009-07-14 18:45:13 följande:

Haha, om det bara är tråkigt så skickar jag maken .
    Klokt trick; den har jag gått på många gånger!
  • Utopia

mina ungar får utöva villken sport dom vill bara jag slipper stå där och känna svättlukten det får gubben sköta i såfall

021229, 040817, 070111, planerad BF 100112 Jag är nu i V 15
  • FixarFrasse
    Wilowa skrev 2009-07-14 18:50:44 följande:
    Jag tycker att det är värre när föräldern vill att barnet ska hålla på med en sport och barnet inte är värst intresserad. Vi har ett sådant fall i sonens hockeylag och det är tragiskt att se!
    Håller med dig till 100%! Det är barnets val som är viktigt annars kommer det inte att bli bra på sikt
  • linjes

Får jag mitt barn att hålla på någon sport överhuvudtaget blir jag överlycklig,skulle aldrig säga nej då det innebär stora framsteg för honom..

Det andra barnet prövar gärna på men slutar snabbt,hon är nog ingen idrottsmänniska

• Hervor 1

MMA, ishockey och ridning blir det inte tal om här.. Livsfarligt!

Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?