• Bonanza

Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?

Här är det hockey. No chans in häll att någon av mina ungar får spela hockey.

Hockeykillar är fula.
    Det är en svinig miljö med massa machoskit.
    Det är dyrt.
    Det är kallt.
    Det är tråkigt.

Jag kan sträcka mig till att godkänna innebandy. Det är så nära hockey de kommer.

Vad har ni för hatsporter?

(Och eftersom det är FL: ta det kanske inte så jäkla seriöst, ok?)

• Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?
  • jennie08

Jaa du... förbjuda sport tror jag inte jag någonsin kommer göra. Mitt ena barn spelar fotboll och den andra spelar handboll och ärligt talat så tycker jag att sporterna i sig är aptråkiga. MEN jag tycker ju att det är jätteroligt att titta på när mina barn spelar. Så egentligen kvittar det vad de håller på med. Är bara glad över att de hittat något som de gillar samtidigt som de rör på sig och umgås med andra barn.

Däremot så har jag sagt nej till ridning. Det är svindyrt och de kräver att ena föräldern hjälper till (går runt med hästen osv) Men skulle något av barnen absolut ha velat rida och varit superintresserade av hästar så skulle barnens pappa få hjälpa till istället. Så då skulle det lösa sig ändå :P

• LFF

Ridning av den väldigt enkla orsaken att jag är tokallergisk mot hästar, hö och spån. I övrigt kommer de få prova på det mesta och sen får vi se vad de fastnar för. Nu är de inne på sluttampen av första fotbollssäsongen, sen blir det att prova på hockey (för att om inte annat lära sig att åka skridskor) men det sistnämnda hoppas jag att de inte fastnar för

• Bjoer
    Silverkatten06 skrev 2009-07-15 22:11:16 följande:
    Alltså egentligen håller jag med dig i sak, men jag skulle faktiskt inte stå ut med att tvingas titta på balett-träningar och balett-föreställningar och dessutom vara tvungen att låtsas intresserad. Då skulle jag förlora förståndet på riktigt tror jag och det kan det ju aldrig vara värt
    Men vem tittar på träningar? När jag var lite tittade mina föräldrar aldrig på när jag tränade innebandy, eller badminton, eller vad det nu var för tillfället.
  • brallison

Fotboll och hockey (för en tjej) samt ridning (i alla fall än så länge - vet inte hur mycket jobb som det innehåller för oss föräldrar). Men hon går nu på självförsvar (just självförsvar och inte kampsport) - det, tycker jag, är livsviktigt i dagens samhälle.

• Fritidsmamman
    brallison skrev 2018-09-24 10:36:21 följande:

Fotboll och hockey (för en tjej) samt ridning (i alla fall än så länge - vet inte hur mycket jobb som det innehåller för oss föräldrar). Men hon går nu på självförsvar (just självförsvar och inte kampsport) - det, tycker jag, är livsviktigt i dagens samhälle.

Vad ska lite sparkar och slag hjälpa i dagens samhälle, när alla våldsmänniskor bär skarpladdade vapen!?
  • asdfgh

MMA och Thai-boxning ska det till rätt mycket för att de ska få träna. Är däremot inte emot kampsport generellt, har själv svart bälte i en och tränar ytterligare en på motionsnivå.

Fotboll är ingen favorit här och jag drar en lättnadens suck nu när ungen verkar ha tröttnat men vi har inte protesterat mot önskemålet.

• brallison
    Fritidsmamman skrev 2018-09-24 20:17:40 följande:
    Vad ska lite sparkar och slag hjälpa i dagens samhälle, när alla våldsmänniskor bär skarpladdade vapen!?
    Tja, det är väl bättre att kunna försöka göra nåt än att bara låta bli. Eller?Flört Och det är inte alls alla våldmänniskor som har vapen - som tur är det fortfarande inte så ennkelt att köpa det i Sverige. Knivar och sånt - absolut, men det är just där kommer in självfösvaret.
  • Fritidsmamman

P

brallison skrev 2018-09-25 08:50:22 följande:

Tja, det är väl bättre att kunna försöka göra nåt än att bara låta bli. Eller? Och det är inte alls alla våldmänniskor som har vapen - som tur är det fortfarande inte så ennkelt att köpa det i Sverige. Knivar och sånt - absolut, men det är just där kommer in självfösvaret.

Enl. brottsstatistik så utförs flest våldsbrott med skarpladdade vapen. Det är även pistoler som de flesta bär på, därefter knoghjärn, sedan kommer kniv, vässade nycklar/verktyg, tårgas, osv ner i listan.

Bättre att lära sig springa fort i sicksackrörelser.
  • Sharper

Hockey för att det dels är dyrt och vi har långt till närmaste hockeyrink. Annars kommer de få prova allt så länge det är inom rimliga körsträckor till träningen.

Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?