• Bonanza

Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?

Här är det hockey. No chans in häll att någon av mina ungar får spela hockey.

Hockeykillar är fula.
    Det är en svinig miljö med massa machoskit.
    Det är dyrt.
    Det är kallt.
    Det är tråkigt.

Jag kan sträcka mig till att godkänna innebandy. Det är så nära hockey de kommer.

Vad har ni för hatsporter?

(Och eftersom det är FL: ta det kanske inte så jäkla seriöst, ok?)

• Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?
  • Liljekonvaljer

Vi skulle aldrig förbjuda någon sport men vi kommer nog att puchsa för hockey och fotboll eftersom det finns en enorm hockeytradition i generationerna innan.

Och visst är det kallt. Och dyrt. Men det är också roligt. Många resor som även familjen kan följa med på som avbrott i vardagen.

Kommer att tycka det är tråkigt om någon börjar med ridning.

• Mimmi P

Usch, gillar inte sport. Schack kanske? Det borde ju kunna skötas hemma framför datorn, skönt om han håller sig inne så man slipper hålla så mycket koll på honom.

• Conphantus

Min son kommer att få syssla med i stort sett vad han vill, sålänge det är inte är våldsamt eller olagligt. Jag hoppas dock han väljer bort fotboll, hockey, eller vilken annan machosport som helst. Om han dessutom väljer att hänge sig åt tennis, ridning och/eller dykning så är min lycka gjord..

• Sesamfrö

ALL form av kampsport! Tråkigt, livsfarligt, idioti!

Jag vill inte ha nån som spelar dessa "sporter" heller:
    * Golf
    *Tennis
    *Bowling
    *Curling
    *Bordtennis

• Busbellan

Här förbjuder vi hockey
    Dels är det svindyrt och dels får man i klubben här som föälder lägga ner ett halvtidsjobb på att baka, stå i kiosken, sälja saker gärna till fördel för a-laget där man absolut inte har nåt att göra.

Nej, ridning är min äldsta sotters passion och det får hon gärna hålla på med, för det är ju inte dyrt det heller

Mamma till Nora, August och Ella
  • NSternhag

Som jag sett i dem flesta svar... "För det är så jävla tråkigt", är det ni eller era barn som ska tycka det är roligt?

• Tant Green

Hockey (tråkigt, dyrt och kallt), ridning (luktar illa) eller gymnastik (jag vill inte att hon ska få höra att hennes kropp inte duger när hon är 9 år).

Däremot uppmuntrar jag henne gärna att spela fotboll och handboll för det tycker jag är kul

• Nifelheim

Jag skulle ju inte direkt bli lycklig om han väljer att börja med hockey eller golf, men självklart får han syssla med vilken sport han vill.

Förhoppningsvis blir det däremot ngn form av motorsport, gärna cross eller enduro. Han själv (2 år) säger dock att han ska åka konståkning som kusinerna.

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Kattflickan

Boxning och annan sport som går ut på att slåss har jag lite svårt att förstå meningen med så det skulle jag inte önska att han började med.

• LindaJohansson81

Min son väljer själv vad han vill göra så det är både Hockey och fotboll här. Jag tycker att det bara är positivt att de vill hålla på med sport.

Men ridning och sånt trams ser jag helst att mina grabbar INTE sysslar med.

Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?