• Bonanza

Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?

Här är det hockey. No chans in häll att någon av mina ungar får spela hockey.

Hockeykillar är fula.
    Det är en svinig miljö med massa machoskit.
    Det är dyrt.
    Det är kallt.
    Det är tråkigt.

Jag kan sträcka mig till att godkänna innebandy. Det är så nära hockey de kommer.

Vad har ni för hatsporter?

(Och eftersom det är FL: ta det kanske inte så jäkla seriöst, ok?)

• Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?
  • Nadjis

Handboll, så JÄVLA tråkigt. Jag skulle bli glad om de gillade gymnastik eller motorsport som jag och sambon gillar, men de får hålla på det som de tycker är kul. Men som sagt, helst INTE handboll, hockey eller golf.

• Bonanza

Meh! Hästar är ju bäst. Jag ska tvinga båda mina barn att rida. Det + en kulturell aktivitet (teater, dans, piano etc.) och så är det bra sen.

Hästar har ju allt: motion, gemenskap, valfritt engagemang, ingen toppning i lag osv osv.

• cloudberry79

Håller med om hockey. Har varit in i ett omklädningsrum för hockeykillar. Det luktade piss och osade av gammal svett. Blä.

- Vidar 071018 -
  • Mother of 5

Hockey & boxning...

Fast mannen är gammal boxare, så han skulle nog tycka det var kul om nån av sönerna blev intresserade av det...

Men jag tycker fan inte att boxning kan räknas som sport.

• Hanna36
    Bonanza skrev 2009-07-09 22:35:16 följande:
    Meh! Hästar är ju bäst. Jag ska tvinga båda mina barn att rida. Det + en kulturell aktivitet (teater, dans, piano etc.) och så är det bra sen.Hästar har ju allt: motion, gemenskap, valfritt engagemang, ingen toppning i lag osv osv.
    Min flicka började rida lektioner när hon var knappt 4 år.
    Jag var överlycklig, är själv en hästtjej sen jag var liten.
    ~ Mamma till 3 goingar ~
  • Melva

Om jag får önska får dom gärna hålla sig ifrån jockey-yrket och backhoppning eller elitgymnasist (dottern då, pojkarna jockey och backhoppning). Dom kan ju få en chans att växa upp och bli normala i kroppen iallafall.

Annars är det rätt så fritt. Fast om det är en alltför dyr sport får den nog betala sig i slutändan

• Lundby87

All sport som kan möblera om sin söta dotters ansikte. hocky, handboll, boxning, fotboll kan göra listan väldigt lång.

så kanske simning oc balett.

• Lundby87

All sport som kan möblera om sin söta dotters ansikte. hocky, handboll, boxning, fotboll kan göra listan väldigt lång.

så kanske simning oc balett.

Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?