• Bonanza

Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?

Här är det hockey. No chans in häll att någon av mina ungar får spela hockey.

Hockeykillar är fula.
    Det är en svinig miljö med massa machoskit.
    Det är dyrt.
    Det är kallt.
    Det är tråkigt.

Jag kan sträcka mig till att godkänna innebandy. Det är så nära hockey de kommer.

Vad har ni för hatsporter?

(Och eftersom det är FL: ta det kanske inte så jäkla seriöst, ok?)

• Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?
  • LiindaE

FOTBOLL
    huvva det verkar ju som om då får man inte göra annat än att åka på träningar på vardagar kola matcher på helger tvätta 30000 lagtröjor sälja 7 miljoner bingolotter osv osv osv

men min man VILL att han ska spela fotboll så hur det blir...
    ja det får nog arthur avgöra själv.....men jag kommer ju knappast "hjälpa" honom välja fotboll

• Phlippan87
    LiindaE skrev 2009-07-10 09:52:08 följande:
    FOTBOLL huvva det verkar ju som om då får man inte göra annat än att åka på träningar på vardagar kola matcher på helger tvätta 30000 lagtröjor sälja 7 miljoner bingolotter osv osv osv men min man VILL att han ska spela fotboll så hur det blir... ja det får nog arthur avgöra själv.....men jag kommer ju knappast "hjälpa" honom välja fotboll
    se det från den ljusa sidan, blir han proffs så är det många hundra miljoner att gotta sig i..
  • Bzzz

Mina barn kommer att få pyssla med det de vill-främja deras person och utveckling. Den ena sonen på 6 spelar hockey och fotboll eftersom det är det BÄSTA han vet (och därmed inget som vi valt). Vår andra son på 4 går på ridlekis (inte heller något vi valt-jag har ridit en gång i mitt liv....).

Ångrar de sig och vill göra något annat så kommer vi försöka låta de göra det de vill så länge det är möjligt!

• Alexi

Hockey (dyrt, kallt och tung utrustning som kräver skjuts i all evighet)
    Simning (för tidiga morgnar och elitsatsning för tidigt)
    Ridning (för farligt och för dyrt)

Vi är helt överens om detta här hemma, hoppas bara barnen är det också sen.

• Phlippan87

det är fler skador inom ishockey och fotboll än inom ridningen...

ska man snacka om idrott som innebär tidiga morgnar så är det ju konståkningen... kl. 05.00, innan skolan, 5 dagar/vecka tränade de som gick i min klass (satsade visserligen rätt rejält men ändå) sedan hade de ett träningspass efter skolan också..

• Alexi

Men det är hur allvarliga skadorna är som jag ser till.

Phlippan87 skrev 2009-07-10 10:23:35 följande:
    [citat]
    det är fler skador inom ishockey och fotboll än inom ridningen...
  • Lincon

Hmm... min hatsport är golf Men vill sonen testa så fine, bara JAG slipper!

• ByggareBob

Ridning går fetbort då vi föräldrar är superallergiska...Båda flickorna är just nu insnöade på gymnastik och det får dom gärna fortsätta med.

• Som snö

Fotboll!

Fotbollspelare är jäkla töntar. Ligger på planen och låtsas ha ont så fort nån sprungit i närheten av dom. Blir trötta av att springa en mil. På 90 minuter... Suck...

Innebandy!

En sport som utövas innomhus, på vintern... Sjukt...

Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?