• Bonanza

Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?

Här är det hockey. No chans in häll att någon av mina ungar får spela hockey.

Hockeykillar är fula.
    Det är en svinig miljö med massa machoskit.
    Det är dyrt.
    Det är kallt.
    Det är tråkigt.

Jag kan sträcka mig till att godkänna innebandy. Det är så nära hockey de kommer.

Vad har ni för hatsporter?

(Och eftersom det är FL: ta det kanske inte så jäkla seriöst, ok?)

• Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?
  • BlommyNess12

Helst av allt så ska mitt barn inte pyssla med sport, utan med teater eller dans, precis som sin mor och far (det är inte jag som är balettdansösen heller )

• saxon
    NSternhag skrev 2009-07-10 08:43:29 följande:
    Alltså, jag blir verkligen förvånad... Jag skulle aldrig säga att min dotter inte får hålla på med den eller den sporten för att JAG inte tycker det är roligt... Fan, låt ungarna hålla på med den sport dem intresserar sig för. Jag tycker alla sorters sport är tråkig, men inte fan säger jag att min dotter inte får hålla på med nånting alls. Det är fan skamligt... Stackars barn
    Men som det står i ts, ta det inte så jäkla seriöst...
  • MichelleS

Jag skulle bli vääldigt besviken om mina förädrar höll mig borta ifrån min älsklings sport.
    Tänk att inte få uppleva det man brinner för och att ens förädrar inte tycker det är passande.

Man är egosist om man hellre tänker på sig själv vad man vill att sina barn ska göra, hellre än att lyssna på dem själva vad de själva vill!

Men sen kan man ju ha åsikter om saker o ting, men de bör man hålla sig för med sig själv.

• MichelleS
    saxon skrev 2009-07-10 08:51:26 följande:
    Nej men det finns faktiskt sådana folk som har jusst det i huvet, som ts beskriver.
    Jag menar iallafall till de som har sådant tycke! inga argument här inte{#lang_emotions_tongue_out}
  • Tussilago09

I slutändan får min son välja själv men om mamma får bestämma så skulle jag helst inte se att han vill spela ishockey. Tycker inte det är en rolig sport, det är dyrt som f*n plus att jag inte vill tillbringa alla mina söndagmornar i en iskall hockeyhall.

Blir nästa barn en flicka hoppas jag hon håller sig ifrån ishockey o hästar. Alla hästtjejer jag någonsin kännt har varit riktigt mesiga och det är inget jag vill att min dotter ska vara...

Golf o fotboll skulle glädja både far o mor i denna familj =)

• ebben

orientering o skidskytte,eller vanlig längdskidåkning-ska mina barn ALDRIG få hålla på med.
    däremot ska min 5åriga kille börja köra motorcross eller vad det heter-minimotorcykel!!

• slangbella
    saxon skrev 2009-07-10 08:51:26 följande:
    Då är det ju skitsvårt att öht diskutera. Men om tråden varit seriös så hade jag sagt till TS: Låt din kille spela hockey och bidra till att det INTE är så buffligt och macho. För hockeyn lär inte försvinna, men förebilderna kan faktiskt förändras! Dessutom lär han bidra till att de snyggas till också eftersom du förmodligen har en jättesöt son!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Axel 081012 ♥¸.?°´¯) ♥
  • lokisse
    Tussilago09 skrev 2009-07-10 08:58:40 följande:
    I slutändan får min son välja själv men om mamma får bestämma så skulle jag helst inte se att han vill spela ishockey. Tycker inte det är en rolig sport, det är dyrt som f*n plus att jag inte vill tillbringa alla mina söndagmornar i en iskall hockeyhall. Blir nästa barn en flicka hoppas jag hon håller sig ifrån ishockey o hästar. Alla hästtjejer jag någonsin kännt har varit riktigt mesiga och det är inget jag vill att min dotter ska vara...Golf o fotboll skulle glädja både far o mor i denna familj =)
    fast golf är ocksa en dyr sport
    snorkrakornas barn heter snorungar
  • Tussilago09
    lokisse skrev 2009-07-10 09:01:46 följande:
    fast golf är ocksa en dyr sport
    Jo, men långt ifrån lika dyr som hockeyn. Plus att min man o jag brinner för golfen så då är det såklart mkt roligare att lägga pengar på!
Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?