• Bonanza

Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?

Här är det hockey. No chans in häll att någon av mina ungar får spela hockey.

Hockeykillar är fula.
    Det är en svinig miljö med massa machoskit.
    Det är dyrt.
    Det är kallt.
    Det är tråkigt.

Jag kan sträcka mig till att godkänna innebandy. Det är så nära hockey de kommer.

Vad har ni för hatsporter?

(Och eftersom det är FL: ta det kanske inte så jäkla seriöst, ok?)

• Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?
  • halliduttan

hästsport, hatar hästar.

balett, kanske låter könsinriktat, men nej, det står jag för.

helst inte golf heller, för den anledningen att jag själv inte vill vara på banan..SÅ tråkigt!

• LSalander

Ingen ridning!
    Fy så trist att se hästar gå runt i ring. Eller hoppa över hinder. Eller göra steg efter musik.

Däremot skulle jag gärna uppmuntra till någon sorts kampsport.

• Dinturiel

Skulle väl säga vilken som helst form av ridsport eftersom jag är dödligt allergisk mot hästar. Men det beror mest på att jag inte kommer kunna delta aktivt i deras aktivitet.

Annars har de fritt fram med vad de vill göra. Varken jag eller maken hade den lyxen när vi växte upp.

• blommanigbg

Hockey var den första sport som jag tänkte på...

• Pshevil

Helst ingen lagidrott överhuvudtaget, men definitivt inte hockey (alldeles för dyrt). Skulle helst vilja att han spelar tennis...

• Suedehead

Jag är en hästtjej som är gift med en fotbollskille, så vi är inte riktigt överens på den punkten. Hockey, boxning och golf (gääääsp...) går helt bort för min del.

• Winnertaco
    Phlippan87 skrev 2009-07-10 10:23:35 följande:
    det är fler skador inom ishockey och fotboll än inom ridningen...
    Det har inte med det att göra, utan mest med att jag inte kan tänka mig att gå i närheten av en häst om ingen annan håller i den, och jag har hört att på vissa ridskolor förväntas föräldrarna hjälpa barnen att sadla hästarna osv innan lektionen. Kommer aldrig att hända, inte en chans
    Johanna -06 Ludvig -08 winnertaco.blogg.se
Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?