• Bonanza

Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?

Här är det hockey. No chans in häll att någon av mina ungar får spela hockey.

Hockeykillar är fula.
    Det är en svinig miljö med massa machoskit.
    Det är dyrt.
    Det är kallt.
    Det är tråkigt.

Jag kan sträcka mig till att godkänna innebandy. Det är så nära hockey de kommer.

Vad har ni för hatsporter?

(Och eftersom det är FL: ta det kanske inte så jäkla seriöst, ok?)

• Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?
  • MiniMaria

Åh jag hoppas verkligen jag slipper ridning o hästar, för jag klarar själv bara inte av lukten av dom, de e så vidrigt haha

• MiniMaria

Dock tänker jag i övrigt ta efter mina egna föräldrars exempel och uppmuntra all typ av aktivitet, jag har nog gått i alla sporter som finns fölrutom hockey o fotboll o spelat alla instrument i boken o det ser jag nu i efterhand som en lyckad plan=)

• Janina

Om det blir en tjej kommer hon inte få hålla på med fotboll... finns inget värre än tjejer som spelar fotboll... Tycker jag!!

• John D

Vilken sport som helst, det är barnet som får avgöra det, jag tänker inte försöka säga åt mina barn vad dom är intresserade av.

• LindaJohansson81
    Janina skrev 2009-07-10 08:32:42 följande:
    Om det blir en tjej kommer hon inte få hålla på med fotboll... finns inget värre än tjejer som spelar fotboll... Tycker jag!!
    Varför då?
  • Venla

Jag tänker inte förbjuda någon sport för mina barn. är det något som de vill testa så måste de få göra det. Jag kan inte ens förstå varför man skulle hindra dem. Om barnen har något/några intressen så måste de ju få utövas. Bättre det än att de bara sitter hemma eller ränner på stan.

• Tinnys

Jag tänker inte förbjuda någon sport för mina barn, det är deras val. Däremot kommer alla att gå på simning, vilket är en billig livförsäkring att lära sig. Jag struntar i om sporten är tråkig, jag ska inte sporta och allt mina barn gör tycker jag är härligt.... Jag har hellre ett barn som spelar hockey än sitter vid datorn hela dagarna.

• sötäpplet

Tycker det är så kul att läsa alla svar och motiveringar!

Har hört ganska många som säger nej till ridning, eftersom de själva är hästrädda och tycker det verkar otäckt.

Själv kan jag inte komma på någon sport som jag förbjuder... men det finns väl några som jag inte är lika "på" för som andra. T.ex. våldsamma sporter som kampsport. Däremot tror jag inte att jag förbjuder det om det kommer till kritan...

Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?