• ALLIEVERDO

Roliga förlossningshistorier?

Hej, jag ska om nån månad gå igenom min första förlossning. För att inte bara vara nervös så tänkte jag hitta så mycket positivt som möjligt..förutom den sjäålvklaraste :) ett litet underverk..
    Läste i en tidning där folk skickat in roliga historier från deras förlossningar. Är det nån som har nån att dela med sig?:)

• Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?
  • Anny

Jag har spelat handboll många år och det hade även barnmorskan som förlöste hon var ganska ung och helt underbar barnmorska kunde inte fått någon bättre, och Sverige hade gått till final på kvällen när jag skulle föda, så under krysningsarbetet ( Inge smärtlindring) kommer vi in på just handboll och börjar diskutera matchen dom varit och vilka vi möter i finalen och om min älskade bebis som är på väg ut kommer bli en handbollstjej och vilken position hon då kommer spela m.m kan säga att min sambo var mycket förvånad över att vi hade den diskutionen just då med bm. Haha skrattar när jsg tänker på det nu.

Min förlossningsberättelse avab.blogg.se

• FrökenLöken

Jag fick bära min urinpåse på väg in till operationssalen för mitt KS. För att lätta upp stämmningen lite där jag gick  omringad av blåklädda läkar-människor (de vara bara tre stycken, men kändes som en hel arme'), sade jag morskt: "Ja, någon gång ska man väl bara sitt eget kiss".

De drog lite medlidsamt på munnen i alla fall.

• Mini 82

Kom på en rolig grej som hände efter förlossningen med sonen för fyra månader sen. När allt äntligen var klart efter en lång natt på BB och sonen låg på mitt bröst kom mannen på att parkeringen håller på att gå ut. Så han rusar ner för att lägga på pengar. På vägen in igen möter han ett par som är på väg in för att föda. Han visar dem vägen och berättar att han precis blivit pappa. Mannen i sällskapet frågar om det var stort? Min käre make svarar att nej inte så stort som han trodde, bara några få rum och de är inte så stora;) Lite förvirrad om vad frågan handlade om... :D

• pralinen86

Här är förlossningen i antågande.
    Sitter just nu hemma i soffan med värkar. Min sportintresserade sambo sitter bredvid med ett stoppur och klockar mellantiderna för värkarna.

• Dalo3a
    pralinen86 skrev 2013-01-02 12:21:48 följande:
    Här är förlossningen i antågande. Sitter just nu hemma i soffan med värkar. Min sportintresserade sambo sitter bredvid med ett stoppur och klockar mellantiderna för värkarna.

Åååh lycka till!!!!!!!!!!!!
  • Grodanboll

Min man hade inte körkort när vi fick barn och vi höll på att övningsköra under graviditeten. När det var dags för mig att föda satte vi på Övningskörningsskylten och sambon fick köra in med en handledare som hade värkar. Jag t.om kommenterade att han var dålig på att använda blinkers..

• AlexandraViberg
    Grodanboll skrev 2013-01-02 12:34:58 följande:

Min man hade inte körkort när vi fick barn och vi höll på att övningsköra under graviditeten. När det var dags för mig att föda satte vi på Övningskörningsskylten och sambon fick köra in med en handledare som hade värkar. Jag t.om kommenterade att han var dålig på att använda blinkers..

The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?