• ALLIEVERDO

Roliga förlossningshistorier?

Hej, jag ska om nån månad gå igenom min första förlossning. För att inte bara vara nervös så tänkte jag hitta så mycket positivt som möjligt..förutom den sjäålvklaraste :) ett litet underverk..
    Läste i en tidning där folk skickat in roliga historier från deras förlossningar. Är det nån som har nån att dela med sig?:)

• Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?
  • elinaehn

när vi las in var jag bara öppen 4 cm. hade dock haft jobbiga värkar länge (två dygn sen vattnet gått) och åkt in för koll flera gånger. det var så härligt att äntligen få stanna. personalen sa "ja tänk när ni åker hem nästa gång har ni bebisen i bilstol
    när personalen gått ut ur rummet hör vi lena philipssons "ont det gör ont men det går..." och börjar dansa och skratta där inne i förlossningsrummet. Då komemr personal tillbaka och vi tvärstannar och säger typ: "JO det gör tillräckligt ont, vi MÅSTE få stanna nu!" livrädda att de skulle tro att jag hade för lite ont för att behöva stanna på förlossning ;-D

• Sofia1988

Så här 8 månader efter förlossningen så kan jag säga att den här tråden var det som satte i gång min förlossning. Haha:) Så där 11 dagar över BF så hade jag gett upp, jag låg kvar i sängen ännu vid 11 tiden och tänkte inte kliva upp innan det var dags att föda eller äta, så jag låg och läste den här tråden och skrattade och guppade där i sängen när plötsligt vattnet gick. Tyvärr så blev det inte den där hysteriskt roliga förlossnings historien som jag hoppats på, men en fantastisk liten pojke fick vi iallafall;) Tusen tack till alla som delar med er av era otroliga historier!

• mammaSöt

Jag hade inplanerat snitt den 19 november. Den 12:e somnade alla barnen tidigt och även min man. just när jag skulle somna runt 23 så gick vattnet. jag hoppade snabbt som en flodhäst upp från sängen för att inte blöta ner. det var flera liter vatten hela golvet och jag blev dygnsuraa. sa till min man - vattnet har gått. vi ska få barn. hjälp mig torka upp. sen gick jag till duschen och fortsatte prata till honom därifrån. när ja kom tillbaka till sovrummet såg ja att vattnet va kvar på golvet men att en handduk låg mitt i allt blött. min man hade bäddat ner sig för att somna om :)

tog en bra stund att övertyga honom om att han INTE skulle sova mer, utan packa bb väska å torka golv. Han tänkte d kunde vänta till morgondagen...... (stackars parkettgolv)

observera detta är vår 4:e förlossning..

• emilyh

Här kommer en förlossningshistoria som iaf jag skrattar hysteriskt åt varje gång min man berättar.

Jag använde lustgas genom hela sista delen av min förlossning, jag tyckte det var så kul och skrattade mest hela tiden varje gång en värk tog slut. Efter en värk sa jag "Nu vet jag när jag ska sluta ta lustgasen..det är när jag tappar huvudet bakåt" Skrattande alltså man blir så knäpp på den där lustgasen haha!

Och mitt i krystvärkarna säger en av barnmorskorna till mig "Vad hårt du jobbar! Kämpa på!"
    Jag svarar: "Ja, jag jobbar hårdare här än vad jag någonsin gjort på SJ" och skrattar hysteriskt!

Nu i efterhand kan jag tycka att det är så komiskt hur jag ens kommer på tanken och orkar skämta om JOBBET mitt i krystvärkarna Flört

• Mikkan90
    emilyh skrev 2012-11-19 21:45:46 följande:
    Här kommer en förlossningshistoria som iaf jag skrattar hysteriskt åt varje gång min man berättar.

Jag använde lustgas genom hela sista delen av min förlossning, jag tyckte det var så kul och skrattade mest hela tiden varje gång en värk tog slut. Efter en värk sa jag "Nu vet jag när jag ska sluta ta lustgasen..det är när jag tappar huvudet bakåt" Skrattande alltså man blir så knäpp på den där lustgasen haha!

Och mitt i krystvärkarna säger en av barnmorskorna till mig "Vad hårt du jobbar! Kämpa på!"
    Jag svarar: "Ja, jag jobbar hårdare här än vad jag någonsin gjort på SJ" och skrattar hysteriskt!

Nu i efterhand kan jag tycka att det är så komiskt hur jag ens kommer på tanken och orkar skämta om JOBBET mitt i krystvärkarna Flört
    Haha klockren humor i alla fall ;)
    Pojke född 2012-01-16
  • Knabbo

En sak som jag sa, eller rättare sagt skrek, till ambulanskillen under senaste förlossningen skrattar vi fortfarande åt här hemma.
    När dom väl fått upp mig på båren och skulle börja rulla ut så fick dom så snällt höra att dom fick faktiskt lov o stanna båren för jag hade fått krystvärkar. Sambon och dom två ambulanssköterskorna såg ut som frågetecken, så jag vrålade till den manliga sköterskan: "Han kommer NU!!! DU FÅR FAN TA O KLIPPA AV MIG TROSORNA!!"
    Hehe stackarn såg helt livrädd ut Det visade sig att han var ny som ambulanssköterska och jag var första kvinnan han varit med om att förlösa haha!! Stackarn, jag var inte så trevlig innan sonen kom. Sen var jag världen ängel och skrattade och var hur lugn som helst.. Hehe skadad för livet? :P

• isolande
    Knabbo skrev 2012-11-19 22:08:13 följande:
    En sak som jag sa, eller rättare sagt skrek, till ambulanskillen under senaste förlossningen skrattar vi fortfarande åt här hemma.
    När dom väl fått upp mig på båren och skulle börja rulla ut så fick dom så snällt höra att dom fick faktiskt lov o stanna båren för jag hade fått krystvärkar. Sambon och dom två ambulanssköterskorna såg ut som frågetecken, så jag vrålade till den manliga sköterskan: "Han kommer NU!!! DU FÅR FAN TA O KLIPPA AV MIG TROSORNA!!"
    Hehe stackarn såg helt livrädd ut Det visade sig att han var ny som ambulanssköterska och jag var första kvinnan han varit med om att förlösa haha!! Stackarn, jag var inte så trevlig innan sonen kom. Sen var jag världen ängel och skrattade och var hur lugn som helst.. Hehe skadad för livet? :P
    Hahahaha, jag DÖR vad kul! Stackars ambulanskillen, snacka om att härdas från början.... Tur du va snäll sen Flört
  • Knabbo
    isolande skrev 2012-11-20 09:23:16 följande:
    Hahahaha, jag DÖR vad kul! Stackars ambulanskillen, snacka om att härdas från början.... Tur du va snäll sen Flört

haha jaa stackars kille säger jag bara Får hoppas att han inte fick alltför stora men av mig
    Ja när allt var över så var jag ängel, skrattade och skojjade och hade mig
  • Helena Elisabeth
    emilyh skrev 2012-11-19 21:45:46 följande:

Haha.. jag jobbar också på SJ och när mitt andra barn föddes sade BM det här gick ju som på räls och jag kontrade med: "Det är väl klart, jag jobbar ju på SJ!!" :)

Nu när trean kom så sade BM hela tiden "Det är går ju fortare än tåget", "Det rullar på som tåget" osv.... Och min sambo som just precis blivit anställd som lokförare hos SJ viskar i mitt öra "Har du berättat att vi jobbar på SJ eller?" och kollar på mig konstigt... Jag bara skrattade....haha... Varför skulle jag det?! Inte det första man tänker på när man ska till och föda barn.... "Hej jag heter Helena, jag och min sambo jobbar på SJ! Då vet ni det...."  
Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?