emilyh skrev 2012-11-19 21:45:46 följande:
Här kommer en förlossningshistoria som iaf jag skrattar hysteriskt åt varje gång min man berättar.
Jag använde lustgas genom hela sista delen av min förlossning, jag tyckte det var så kul och skrattade mest hela tiden varje gång en värk tog slut. Efter en värk sa jag "Nu vet jag när jag ska sluta ta lustgasen..det är när jag tappar huvudet bakåt"
alltså man blir så knäpp på den där lustgasen haha!
Och mitt i krystvärkarna säger en av barnmorskorna till mig "Vad hårt du jobbar! Kämpa på!"
Jag svarar: "Ja, jag jobbar hårdare här än vad jag någonsin gjort på SJ" och skrattar hysteriskt!
Nu i efterhand kan jag tycka att det är så komiskt hur jag ens kommer på tanken och orkar skämta om JOBBET mitt i krystvärkarna
Haha.. jag jobbar också på SJ och när mitt andra barn föddes sade BM det här gick ju som på räls och jag kontrade med: "Det är väl klart, jag jobbar ju på SJ!!" :)
Nu när trean kom så sade BM hela tiden "Det är går ju fortare än tåget", "Det rullar på som tåget" osv.... Och min sambo som just precis blivit anställd som lokförare hos SJ viskar i mitt öra "Har du berättat att vi jobbar på SJ eller?" och kollar på mig konstigt... Jag bara skrattade....haha... Varför skulle jag det?! Inte det första man tänker på när man ska till och föda barn.... "Hej jag heter Helena, jag och min sambo jobbar på SJ! Då vet ni det...."