• ALLIEVERDO

Roliga förlossningshistorier?

Hej, jag ska om nån månad gå igenom min första förlossning. För att inte bara vara nervös så tänkte jag hitta så mycket positivt som möjligt..förutom den sjäålvklaraste :) ett litet underverk..
    Läste i en tidning där folk skickat in roliga historier från deras förlossningar. Är det nån som har nån att dela med sig?:)

• Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?
  • purple box

Minns inte mycket av min första förlossning, mitt allra klaraste minne är när jag börjar krysta. Ville INTE ge dem lustgasmasken igen, min man fick slänga iväg den. Krystar på och så säger bm "Snart kommer det en värk då du inte får krysta så var beredd!" Värken därefter var dottern ute och jag låg spänd kvar och tänkte "Jaha, när får jag inte krysta? Jag vill ju inte ens krysta nu så det var väl lätt att låta bli, vad knasig hon är". Drömmer  Sedan när de lägger upp dottern på mig tittar jag och säger "Men du ser ju ut som en liten alien! Fast du är söt i alla fall. " Enligt min man tittade alla i rummet väldigt förvånat på mig då.

Under min andra förlossning hade jag svårt att hitta rätt krystteknik så bm sa åt mig att göra som när jag bajsar. "Men jag bajsar ALDRIG" var tydligen mitt svar. Andra gången sa jag åt henne att jag inte behövde bajsa nu (den kommer jag ihåg), hon tittade lite småleende på mig och svarade "nej, men du ska föda nu". Fast jag behövde lite extra hjälp så en usk och läkaren fick komma in så att jag kunde få "sparka ifrån" på dem när jag tog i. Frågade flera gången om inte ungen skulle komma ut snart men fick till svar att fortsätta sparka på läkaren. Skrattande

• EQ85
    purple box skrev 2012-10-27 21:52:51 följande:
    Minns inte mycket av min första förlossning, mitt allra klaraste minne är när jag börjar krysta. Ville INTE ge dem lustgasmasken igen, min man fick slänga iväg den. Krystar på och så säger bm "Snart kommer det en värk då du inte får krysta så var beredd!" Värken därefter var dottern ute och jag låg spänd kvar och tänkte "Jaha, när får jag inte krysta? Jag vill ju inte ens krysta nu så det var väl lätt att låta bli, vad knasig hon är". Drömmer  Sedan när de lägger upp dottern på mig tittar jag och säger "Men du ser ju ut som en liten alien! Fast du är söt i alla fall. " Enligt min man tittade alla i rummet väldigt förvånat på mig då.

Under min andra förlossning hade jag svårt att hitta rätt krystteknik så bm sa åt mig att göra som när jag bajsar. "Men jag bajsar ALDRIG" var tydligen mitt svar. Andra gången sa jag åt henne att jag inte behövde bajsa nu (den kommer jag ihåg), hon tittade lite småleende på mig och svarade "nej, men du ska föda nu". Fast jag behövde lite extra hjälp så en usk och läkaren fick komma in så att jag kunde få "sparka ifrån" på dem när jag tog i. Frågade flera gången om inte ungen skulle komma ut snart men fick till svar att fortsätta sparka på läkaren. Skrattande
    det där med sparka, jag tryckte så mkt med benen när jag krystade så båda personalen åkte av sängen haha.
    aldrig känt mig så stark, hmm lustgasens påverkan tro ?  
  • Maliso

Underbar tråd! Väntar mitt första i februari och detta är både rolig och nyttig läsning Skrattande

• Swagger
    Mary Jo skrev 2010-06-04 18:12:12 följande:
    Såhär i efterhand går det att skratta åt men då var det inte så kul.

Jag hade fått komma in på förlossningen och skulle tydligen duscha. så jag ställde mig snällt i duschen när jag fick en supervärk som brände så mkt i ryggen att jag trodde jag skulle gå av på mitten. Det varma vattnet var INTE skönt och jag slängde mig på golvet i fosterställning och tröck på alla larmknappar och snören som gick att hitta. ungefär 5 st larm gick från min toa!! Vilken syn min bm fick när hon kom in och jag låg sprattlandes på duschgolvet,jättegravid.

Under krystvärkarna hann jag bara få lustgas och jag blev så förbannad för den funkade inte alls så jag slet sönder den av ilska,svor . i samma sekund får jag en till värk och skriker-ge mig den-ge mig den!!!!! Jag slet tag i den trasiga lustgasen,slängde den upp på mitt ansikte och andades som en galning. Då börjar både min man OCH barnmorskan att fnissa och min man säger: "Men älskling,för det första har du slitit sönder den,för det andra har du masken upp och ner....." Då kommer jag ihåg att jag tänkte,hade jag orkat hade jag dödat dig. haha.

Sen när dom sydde mig hade dom lagat lustgasen så jag fick den igen. DÅ funkade den alldeles ypperligt och helt plöstligt låg jag o tjoade : GIN AND TONIC,GIN AND TONIC.min  bm bara kollade på mig och drog ner gasen. (Vad hon inte förstod var att under föräldrar utbildningen sa min barnmorska att ta lustgas skulle kännas som att dricka en Gin and Tonic jättefort. som att man blir lite salongsberusad.. ja,det var det jag försökte förmedla men det fattade inte hon. hahahahahha!!! ...)
    Hahahahaha Skrattande GIN AND TONIC, ingen brukar förstå mina långsökta associationer heller. Jag skulle kunna säga något liknande och samtidigt tycka att allt är glasklart ...
  • purple box
    EQ85 skrev 2012-10-28 13:51:37 följande:
    det där med sparka, jag tryckte så mkt med benen när jag krystade så båda personalen åkte av sängen haha.
    aldrig känt mig så stark, hmm lustgasens påverkan tro ?  
    Haha, de jag sparkade på hade i alla fall vett nog att stå på golvet.
  • Kompis

Under min första förlossning drog jag i mig massor av lustgas och tyckte verkligen den blev  min räddning det var bara det att när jag var som mest i dimman svamlade jag en massa som jag absolut inte har något minne av. Jag sa tex när jag var som mest "borta" att nu måste jag verkligen boka en tid på vårdcentralen till min man för hans födelsemärke i ansiktet   (vilket han för övrigt inte har)...??? Märkligt va? Tur man inte sa nått mer tokigt...typ om nått ex eller nått..hahaha det hade varit förfärligt

• Helena Elisabeth
    Caaarroo skrev 2012-10-24 19:40:42 följande:
    Juste kom på en grej från förlossningen som jag tyckte var ganska kul!

Eller förlossningen i bilen påväg in! Jag hade sagt till alla vänner och bekanta att det är bra om man sitter i baksätet för man vill ju kunna röra på sig under värkarna! (fick tips från en tjejkompis som hade trängt sig in i fram när hon var påväg in) vi har en ganska liten bil och vi hade monterat babyskyddet i bak bakom passagerar sätet så det var rätt trångt i fram! Det tar ungefär 20-25 minuter till bb från oss! Men självklart så åkte ju vi in mitt i rusningstrafiken 08:15 mot Danderyd, jag hade helt glömt det där med att sitta i baksätet så jag trängde mig in i fram, när vi åkte förbi kista så började jag svettas som en gris och skrek varje går det kom en värk för att jag inte kunde röra mig, är 183 cm lång och lite överviktig samt att jag hade en kanonkula till mage, nåväl jag skriker till sambon att han får fan köra bussfilen vilket han gärna gör, jag har dragit ner rutan och sitter med huvudet utanför fönstret på motorvägen den 29:e november haha rätt kallt kanske! (inte för mig) så säger sambon, skulle ju vara jäkligt kul om vi blev stoppade av polisen och skrattade lite åt sig själv, om blickar kunde döda så hade han varit död, men vad händer? Jo snuten står vid järva krog dom vinkar till oss, jag har huvudet utanför fönstret och skriker, OM NI SKA SKRIVA BÖTER SÅ SES VI PÅ BB STOCKHOLM FÖR JAG SKA FÖDA BARN NU! Alla skrattade vi körde vidare och det kom inga snutar till bb!

Haha jag hade glömt bort det för jag fick sånna minnesluckor av smärtan, men jag och sambon pratade om det för några veckor sen och det var ju rätt kul HAHA
    Haha...klockrent!

Jag fick mitt tredje barn i tisdags (23/10). Blev dock inte något utmärkande roligt.
    Förutom att när det drog igång med värkar på morgonen så var det självklart dagen då flickorna skulle fotas på förskolan och jag och sambon (som tack och lov var ledig så han hade inte hunnit åka till jobbet, han pendlar 12 mil) skulle försöka få dem iordning till det!! Medans man andade sig genom värkarna och försökte dölja det så inte tjejerna skulle bli oroliga. När de var på förkolan så kom tanken "Jag måste raka benen och under armarna...." bikinilinjen var inte ens att tänka på..... Det gick sådär, men jag lyckades lite grann ialla fall.

Värkarna avtog lite på fm, kom med 8-10 min mellanrum. Och jag tänkte javisst, det är nummer tre. Den brukar luras... Så jag och sambon låg och slappade i soffan. Kl 12:30 satte jag mig upp och då slog det till med dunder och brak, från 12:45 kom de med 3 min mellanrum och de var riktigt intensiva... 13:02 ringde jag förlossningen och sade att jag måste komma in. Hon svarade bara: "jag ser att du har två sen tidigare så jag utgår från att du vet hur det ska kännas". Sambon skulle hämta bilen men sätter sig i hallen och säger: "Jag måste bara putsa skorna".... Mitt svar är "Tur för dig att jag vet att du skämtar" När jag kommer ut i hallen sitter han och PUTSAR SKORNA Förvånad

Jag ryter i att han ska hämta bilen. Vi kommer in till förlossningen kl 13:40 då vill de ha in mig i ettt undersökningrum, men jag säger bara "Jag ska föda NU!!". Så in i ett förlossningsrum, där försöker USK stressa på mig, men mina värkar kommer hela tiden, jag kan inte röra mig.
    Sen kommer en BM in och presenterar sig och jag utbrister "Tack och lov, du förlöste mig med mitt första barn!!" Hon var så duktig. Hon frågar om en BM student får vara med och för mig kvittar det bara jag får föda.
    Jag försöker få på mig rocken, men lyckas bara få i ena armen. Sen trycker det på. Jag är då öppen 9 cm.
    Direkt därefter går vattnet. Tre krystvärkar sen kom våran tredje dotter på 4470 gr och 54 cm Glad     
Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?